Geçen hafta iftar sonrası ayaküstü sohbet ettiğimiz BTSO Başkanı İbrahim Burkay söylemişti, BTSO’daki Suriyeli üye sayısını.
BTSO’ya kayıtlı tam 1050 Suriyeli üye varmış!
Suriyelilerle ilgili tartışmaların alevlendiği bugünlerde, Burkay’ın verdiği bilgi önemli.
Çocukları burada eğitim alıyor, gençleri burada çalışıyor, aileleri burada yeni bir gelecek kuruyor ve son tahlilde sermayesi olanlar burada iş kuruyor.
İş kuranlar, yatırım yaptıkları için, kısa zamanda ülkelerine dönmeleri beklenemez.
Hem Suriyeleri toplu taşıma araçlarında rastladığınız, yıkamacıda gördüğünüz, fabrikada beraber çalıştığınız insanlardan ibaret görmeyin.
Bursa’da yaşayan Suriyelilerin önemli bölümü varsıl.
Öyle ki bu kentte iş kuruyorlar, istihdam yaratıyorlar.
Onlar da bizim zenginlerimiz gibi lüks restoranlarda yemek yiyorlar, son model araçlara biniyorlar, çocukları özel okullarda eğitim alıyor ve residencelarda yaşıyorlar.
Amacım geçici sığınmacı statüsünde olan Suriyelilerin ülkemizde yaşamalarını savunmak değil.
Tam aksine, gelecekte daha büyük sorunlara yol açacak sığınmacıların geri dönüşü için politikalar üretilmesinden yanayım.
Ancak bunun için geç kalındı.
Lobi
Yenişehir Havaalanı’nın yarı atıl durumuna sık sık değiniyorum.
Bursa’ya taşra muamelesi yapan Türk Hava Yolları yönetimi, yüzde yüz doluluk oranlarına ulaşan Diyarbakır ve Gaziantep gibi seferleri pandemiyle birlikte kaldırdı.
Yok ama Yenişehir’den Muş, Erzurum ve Trabzon’a seferler var.
Daha ilginç bir şey daha yazayım.
Yenişehir’den Diyarbakır’a sefer koydurmayan Türk Hava Yolları, Diyarbakır-Trabzon seferlerini ısrarla sürdürüyor.
“Diyarbakır’da Trabzonlu mu var?” veya “Trabzon’da Diyarbakırlı mı var?” diye sorabilirsiniz.
Yok ama uçak seferlerinin konulması için başka bir şeye ihtiyaç var.
Lobi!
THY’nin çifte standardı
Dahası THY yetkililerinin, “Uçaklarımızı yurt dışı seferler için kullanıyoruz. İç hatlar karlı değil” diyorlarmış.
Ancak İstanbul’dan, İzmir’den, Trabzon’dan iç hat seferleri vızır vızır çalışıyor.
Ne yani Yenişehir’den kalkan uçaklar zarar ediyor da, İstanbul Sabiha Gökçen’den havalanan uçaklar kar mı ediyor?
Üstelik Türk Hava Yolları, adeta para basıyormuş.
Kendileri açıkladılar, son 3 ayda 163 milyon dolar kar etmişler!
Maske zaten kalkmıştı
Ancak yasak zaten fiilen kalkmıştı.
Marketlerde, AVM’lerde yani kalabalığın olduğu her yerde, hatta metro ve otobüslerde bile maske kuralına uyan çok az kişi vardı.
Yani, Bilim Kurulu’nun son kararı, maske uygulamasını resmileştirdi.