Dün gibi aklımızda, Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Hızlı Tren Projesi’nin ilk adımı olan Bursa-Yenişehir Hattı’nın 23 Aralık 2012 yılındaki temel atma töreni.
3 bakan Geçit’teki temel atma töreninde hazır bulunmuştu.
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım.
Binali Yıldırım ise ‘‘Bursa’nın ufak tefek taşlarını derledik, toparladık, hızlı tren yolunun altına, bölünmüş yolun altına, oto yolun altına döşedik. Yolunuzu da açtık bahtınızı da açtık. Hayırlı uğurlu olsun” diye konuşmuştu
Ve o gün Bursa’nın hızlı trene 2015 yılında kavuşacağı sözü verilmişti.
Yıl 2022.
İmkansız ama tren yarın hizmete girse 7 yıl rötar yapmış olacak.
Yani Bursalıların ne yolu açılmış ne de bahtı.
Ancak Bursa ile nüfusu, ekonomisi, ihracatı, turizmi ve sanayisi kıyaslanmayacak Yozgat ve Sivas hızlı trene kavuştu, çok daha kısa bir zamanda.
Peki Cumhuriyet’in 100. yılında Bursa’dan Ankara’ya hızlı trenle seyahat edebilecek miyiz?
Dün gazetede konuğumuz olan CHP İl Başkanı İsmet Karaca, Bursa-Yenişehir arasında bulunan 5 kilometrelik 12 No’lu tünelde, günlük 2,5 metre ilerleme olduğunu söyledi.
Bu hızla hattın tünel kısmının yapımı 5,5 yılda tamamlanacak.
Yani hızlı trenin 2023’te bitmesi imkansız.
Ve ne zaman biteceği de belli değil.
Tarım ve kent içi ulaşım
Eski Osmangazi Belediye meclis üyesi Cevat Asa ve basın danışmanı Tayfun Çavuşoğlu ile birlikte OLAY Medya’da konuğumuz olan CHP İl Başkanı İsmet Karaca, tarım ve kent içi ulaşımla ilgili de görüşlerini açıkladı.
Karaca ve ekibi önceki Gün Gürsu’da idi.
Bir soğuk hava deposuna giden CHP’liler, elektrik dağıtım şirketi yetkilisinden gelen telefona tanık olmuşlar.
Soğuk hava deposuna geçen ay 200 bin liralık elektrik faturası gelmiş.
Yaklaşık 3 kat zamlanan elektrik faturası ödenmediği taktirde, depodaki bin 400 ton armutun heba olması tehlikesi varmış.
Dağıtım şirketine 50 bin lira ödenmiş ve geri kalan borç da ertelenmiş.
Gürsu’daki diğer çiftçilerin de benzer durumda olduklarını anlatan Karaca, Kestel ve Gürsu’nun Türkiye’deki armut tüketiminin yüzde 40’ını karşıladığını hatırlattı.
Kent içi ulaşıma gelince…
Karaca, trafiğin akaryakıt fiyatlarına gelen zamlar sonrası az da olsa rahatladığını ve 2 yılda trafik sorununun ortadan kalkacağı sözünün tutulmadığını kaydetti.
Tamamlanamayan T2 Tramvay Hattı’nın rantabl olmadığını da belirten Karaca, “Tamamlansa bile günde 5 bin yolcu sirkülasyonun olduğu T2 Tramvay Hattı zarar eder” dedi.
BTSO heyeti Ankara’ya çıkarma yapacak
Programları uygun olursa görüşmeler bakan düzeyinde de olabilir.
Konu, artan enerji fiyatları ve sanayicilerin talepleri.
Daha doğrusu BTSO heyeti, yenilenebilir enerjiye yatırım teşvikleri, şirketlere yüzde 25 indirimli enerji, KDV indirimleri ve sanayicinin enerji maliyetlerinin düşürülmesi gibi taleplerini yetkililere iletecek.
Bakalım görüşmeler sonuç verecek mi?
Dağ Yolu
Orhaneli ile ilgili bir diğer gelişme de Bursa Cezaevi’nin bu ilçeye taşınması.
Yani Orhaneli canlanıyor yavaş yavaş.
Ancak Bursa-Orhaneli’ni kısaltacak Kapıkaya Tünellerinin ihalesi ötelendi.
Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?