Trafik konusunda önemli gelişmeler var.
Geçen hafta başından itibaren, trafik polislerinin ana arterlerde görev yaptıklarına tanık oluyoruz.
Bu küçük adım bile trafik sorununu önlemeye dönük bir niyet olduğunu gösteriyor.
Ancak daha önemlisi Vali İzzettin Küçük’ün talimatıyla Emniyet Müdürlüğü’nün hazırladığı raporda saklı.
***
Raporu dün detaylarıyla okumuştunuz.
Emniyet Müdürlüğü Trafik Şubesi çok kısa zamanda kapsamlı bir çalışma yapmış.
Nitekim rapor hayata geçerse Bursa trafiği nefes alacak.
Raporun hayata geçmesi Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı.
***
Dün raporu paylaşmış ve Vali İzzettin Küçük’ün sözlerine yer vermiştim.
Bugün söz Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’de.
Dünkü telefon görüşmemizde Altepe’ye Emniyet’in raporunda Büyükşehir Belediyesi’nin yapması gerekenlerin yazıldığını hatırlattım.
Altepe, “Biz üzerimize düşeni yapıyoruz, yapmaya devam edeceğiz” dedi ve ardından şunları ekledi:
“Yeni yollar, köprüler, kavşaklar, viyadükler inşa ediyoruz, yeni bulvarlar açıyoruz trafiğin rahatlaması için. Bir yandan da kent içi teleferiği hayata geçiriyoruz. Yıldırım’dan geçecek teleferiğin ihalesi yapıldı, sırada Osmangazi var. Bir yanda da raylı sistemler döşüyoruz kentin dört bir yanında. Neden raylı sistem döşüyoruz? Çünkü raylı sistemlerle insanlar toplu ulaşıma yönelecekler ve trafik rahatlayacak. Raylı ve telli sistemleri yaygınlaştırarak trafiğin yoğunluğunu azaltmaya çalışıyoruz. Araçları değil insanları bir yerden bir yere ulaştıracak projeler yapıyoruz. Bugüne kadar yapılması gereken ne varsa yaptık, yapmaya da devam edeceğiz.”
***
Altepe’nin şu sözleri dikkat çekiciydi:
“Sadece bir cadde açmak için 500 binayı kamulaştırdık. Bir cadde açmak için 500 bina yıkan bir başka belediye var mı Türkiye’de?”
***
Başkan Altepe’ye rapordaki 2 önemli maddeyi hatırlattım:
Minibüslerin kaldırılması ve tramvay güzergâhlarından taksi dolmuş ve otobüslerin arındırılması…
“Biz neden tramvay yapıyoruz? İstanbul Yolu’nda tramvay bitince minibüsleri kaldıracağız. Çünkü minibüse gerek kalmayacak. Terminal’e tramvayla ulaşılacak artık” diyen Altepe, net bir ifadeyle İstanbul Yolu’ndaki minibüslerin kalkacağını söyledi.
Peki Ankara Yolu’ndaki minibüsler?
Altepe, Ankara Yolu’ndaki minibüsleri de adım adım kaldıracaklarını belirtti.
***
Altepe, kent merkezinde hizmet veren tramvay güzergâhında yolcu taşıyan taksi dolmuşçulardan Kent Meydanı-Heykel hattının kaldırıldığını, raylı sistemin yaygınlaşmasıyla diğer hatların da otomatik olarak kalkacağını belirtti.
“Biz üzerimize düşeni yapıyoruz/yapacağız” diyen Altepe “Denetimler sağlansın, yaptırımlar uygulansın, biz yol, kavşak, raylı sistem ve telli hatları sağlarız” ifadesini kullandı.
***
Altepe ayrıca şu hatırlatmayı da yaptı:
“Emniyet’in alacağı 20 motosikletin 10’unu Büyükşehir Belediyesi karşılayacak. Elektronik Denetim Sistemi için de bütçe sağlıyoruz.”
***
Altepe’nin söyledikleri okuduğunuz gibi…
Dün Emniyet’in görüşlerini yansıtan raporu yazdım ve Vali İzzettin Küçük’ün söylediklerini paylaştım.
Bugün Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin söylediklerini aktarıyorum.
Emniyet de, Valilik de, Büyükşehir Belediyesi de trafik konusunda aynı şeyleri söylüyor.
Umarız teorideki ortak söylem pratiğe de dökülür.
————————
Bir okuyucu gözüyle trafik önerileri
“Vali Bey ile yaptığınız söyleşide çözüme yönelik tespitler çok güzel ama önemli bir konu gözden kaçmış. Sabah 06.00-10.00 ve akşam 16.00-20.00 arasında trafik sıkışıklığının bence en önemli nedenlerinden biri ana arterlerde kamyon, TIR, iş makinesi gibi araçların yarattığı problem. Eğer bu konu çözülürse trafik yüzde 15-20 rahatlayacaktır. Yöneticilerin bunu görmemeleri ya da bunu sorun olarak tespit edememeleri çok enteresan. Aslında söz konusu saatlerde bu araçların ana arterlerin belli bölümlerinde seyretmeleri yasak, ama buna uymayan birçok sürücü var. Ayrıca yasak olan yol başlangıçları çok yanlış. Özellikle Orhaneli yönünden ve BUSKİ Kavşağı’nda onlarca ağır vasıta seyrediyor ve buna önlem alınmıyor. Bu araçlar için tespit edilen yasak başlangıç noktaları, söz konusu saatlerde, şehir dışı yollardan ana Çevre Yolu giriş noktaları olmalıdır. Yani İzmir Yolu’ndan gelen araçlar için Minteks civarı otoyol girişi, Yalova Yolu’ndan gelen araçlar için Ovaakça otoyol girişi, Ankara Yolu’ndan gelen araçlar için Kestel otoyol girişi ve Mudanya Yolu’ndan gelen araçlar içinse Geçit otoyol girişi olmalıdır. Buna katkı için de Organize ve Küçük Sanayi bölgelerinden bu saatlerde ağır vasıta çıkışı engellenip, belli bir düzen getirilebilir.”
————————-
Milli Eğitim’den soruşturma
2 gün önce İngilizce ağırlıklı sınıflarda öğrenci velilerinin yüksek miktarda bağışa zorlandığını yazmıştım.
Milli Eğitim Müdürlüğü’nden bir bilgi notu geldi.
Söz konusu okullar araştırılacak ve gereği yapılacak.
Milli Eğitim Müdürlüğü’ne duyarlılığından ötürü teşekkürler.