CHP Büyükşehir Adayı Mustafa Bozbey’ın, “Bursa Gülümseyecek” sloganından sonra ürettiği bir diğer slogan:
“O sene bu sene”
Birkaç slogan daha üreteceklermiş 31 Mart’a kadar.
Ancak en çok akılda kalacak olan Bursaspor taraftarının Yeşil Beyazlıların şampiyon olduğu yıl ürettikleri o slogan olacağına şüphe yok.
Dün Bozbey’le sohbet ederken projelerini de sordum.
Mart ayının ilk haftası açıklayacakmış.
Yani seçime yaklaşık 20 gün kala.
Çok geç değil mi?
“Hayır” diyor Bozbey ve ekliyor:
Ortada bir kampanya yok. Şu an sadece ziyaretler yapıyoruz. Şubat 15’te kampanyanın başlayacağını düşünürsek, projeleri açıklayacağımız tarih geç olmaz.
Peki projeler hazır mı?
Proje ekibi hazırlıyormuş ancak 6 ana başlıkta kurgulanıyor kampanya:
-Kentsel sorunlar
-Çevresel sorunlar
-Turizm sorunları
-İşsizlik sorunları
-Ulaşım sorunları
-Birlikte yönetme sorunları
Tüm bu başlıklarla ilgili çok sayıda proje hazırlanıyormuş.
Ancak projeler tek bir anlayışla hayata geçecek.
Birlikte yönetim.
Bir diğer ifadeyle ‘ortak akıl‘
Bir de geleceğe dönük planlamalar yapılacak.
Mesela ulaşımda, 30-40 yıllık bir planlama yapılacak ve ana plandan taviz verilmeyecek.
Ayrıca ulaşımda ‘metro’ esas alınacak.
Yani bundan sonraki ulaşım yatırımlarında yeraltı sistemi kullanılacak.
AK Parti ve CHP’nin aynı düşündüğü alanların başında geliyor metro.
Nitekim AK Parti’de bundan sonra ana arteri bölen, yolları daraltan ve verimliliği tartışmalı olan yerüstü ulaşım sistemlerini terk edip, tamamen yeraltı metro hatlarıyla Bursa ulaşımını şekillendirmeyi planlıyor.
Bozbey’in sözlerinden finans modeli olarak da AK Parti ile aynı yöntemin benimsediğini anlıyoruz.
Öyle ki Bozbey de, metro finansmanın yap-işlet-devret modeliyle karşılanabileceğini söylüyor.
Galiba ekonomik gerçekler, parti ayırımı olmaksızın herkesi aynı noktada birleştiriyor.
Stadyumun ismine halk karar verecek
CHP Büyükşehir Adayı Mustafa Bozbey‘in seçilmesi halinde ilgileneceği konuların başında stadyum geliyor.
Yaygın kullanımıyla Timsah Arena…
Bozbey, ‘stadyumu mutlaka bitirmemiz gerekiyor” diyor.
Peki ismi ne olacak?
Halka soracaklarmış.
Yani burada da ortak akıl devreye girecek.
Demirhisar da aday
Deneyimli Belediye Başkanı Erol Demirhisar.
Demirhisar hem AK Parti ile hem CHP ile anılmış ancak iki parti de tercihini farklı isimlerden yana kullanmıştı.
Ne var ki Demirhisar, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamayla AK Parti ve CHP’den olmasa da aday olacağının sinyallerini verdi:
“Sevgili Mudanyalılar, 15 Eylül 2018 tarihli sosyal medya paylaşımımda, sizlerden gelen samimi talepler sonucu, siyasi partilerimizin görev vermesi durumunda aday olacağımı belirtmiştim. Geldiğimiz noktada siyasi partilerle olan görüşmelerimiz devam etmektedir. Beraberce çıktığımız bu yolda sizlerin görüşlerine ihtiyaç duymaktayım. Fikir ve görüşleriniz bana yol gösterecektir.”
Demirhisar’ın bu paylaşımına çok sayıda yorum yapıldı ve destek verildi.
Peki Demirhisar hangi partiden aday olacak?
Vatan Partisi ve Demokratik Sol Parti‘den teklif alan Demirhisar, henüz kararını vermiş değil.
Ancak Demirhisar yakın çevresine DSP’den aday olmaya daha yakın olduğunu söylüyormuş.
Demirhisar’ın da aday olmasıyla son derece renkli bir seçim bekliyor Mudanyalıları.
Bursa’yı büyütenler
Ekonomi siyasettir, hukuktur, itibardır, güvendir nitekim.
Siyaset ekonomiye yön verirken, ekonomideki tablo da siyaseti belirler aslında.
Tabii gelişmişliğin göstergesi sadece ekonomik zenginlik de değildir.
Öyle olsa zengin yer altı kaynaklarına sahip Ortadoğu ülkeleri, dünyanın en gelişmiş ülkeleri arasında yerini alırdı.
Önemli olan ekonomik gelişmişliği bilimle ve demokrasiyle taçlandırmak.
Bunları harmanladıkları için Batı ülkeleri dünyaya hükmediyor.
Bursa ise hem Osmanlı dönemindeki ipek üretimi hem de Cumhuriyet döneminde sanayi ve ticaretteki atılımlarıyla hiç tartışmasız Türkiye’nin ekonomideki lokomotif kenti.
İçinde bulunduğumuz olumsuz ekonomik şartlara rağmen Bursa, krizden daha az etkilendi ve güçlü ihracatıyla ayakta durmasını bildi.
Bunun nedeni kuşkusuz bu kentin önemli markalara sahip olması ve uluslarası kuruluşların üretim merkezi olmasından kaynaklanıyor.
Durmazlar, Özdilek, Yeşim Tekstil, Tofaş, Oyak Renault, Bosch, Borçelik, Sütaş , Limak ilk aklıma gelen firmalar.
Bu firmalar hem Bursa’yı hem de Türkiye’yi büyütüyor yıllardır.
İşte her birinin farklı bir başarı öyküsü olan firmalar OLAY Medya‘nın ürünü olan Bursa’yı Büyütenler’de hikayelerini anlatıyor.
Onların başarıları aslında Bursa girişimcisinin, Bursa halkının başarısı.
Hasılı Bursa’yı Büyütenler, bu sayı da dopdolu.