Siyasi partilerde aday adayı enflasyonu yaşanıyor.
Kimi tanıyorsak aday olmuşlar.
AK Parti, MHP, CHP, İyi Parti fark etmiyor.
Bir seçimde AK Parti’nin adayı olarak ismini kulislerde dolaştırıyor, 2 ay sonra CHP’den aday oluyor, birkaç yıl sonra da AK Parti’den adaylık başvurusu yapıyor.
Bir de müzmin aday adayları var.
Aday olmadıkları parti bırakmamışken, bir kez daha şanslarını deniyor ve asla pes etmeye niyetleri yok.
Hasılı, bu seçimde de onca insan aday adaylığı başvurusu yaptı.
Aday adaylarını 4 kategoride tanımlayabiliriz:
-Aday yapılmayacaklarını bilseler de, AK Parti saflarında yer alarak iktidarın nimetlerinden yararlanma peşinde koşanlar.
-Aday yapılmayacaklarını bilseler de, belediye başkan adaylıklarını gösterip belediye meclis üyeliği kapmaya çalışanlar.
-Aday yapılmayacaklarını bilseler de, partiyi borçlandırıp, farklı bir görev peşinde koşanlar.
-Gerçekten de aday olacağını düşünüp samimi olanlar.
AK Parti’de son tablo
Başvuru süresi uzatıldığı AK Parti’nin merkezdeki tablosu, dün itibariyle böyleydi.
3 merkez ilçede aday adaylığı başvurusu yapan isimler:
Nilüfer: Alpaslan Yıldız, Tahir Kahveci, Yusuf Kıroğlu, Serkan Subaşı, Mete Ekşioğlu.
Yıldırım: Ahmet Necati Demir, Cüneyt Karlık, Ekrem Albayrak, Kadri Söylemez, Mahmut Turunç, Murat Güçyılmaz, Süleyman Şahin, Taner Eke.
Osmangazi: Ali Yılmaz, Hasan Kılıç, Mehmet Yetim, Serkan Işık, Yusuf Dündar, Halit Şefikoğlu, Mehmet Girgin, Mustafa Avşar.
Büyükorhan’da aday patlaması
Büyükorhan, nüfus bakımından Bursa’nın en küçük ilçelerinden biri.
Öyle ki nüfusu köylerle birlikte sadece 10 bin 400.
Siyaset ise, diğer küçük ilçelerde olduğu gibi hareketli mi hareketli.
Öyle ki, AK Parti Büyükorhan’da tam 15 isim adaylık başvurusu yaptı.
Evet 15 aday adayı…
Büyükrohan Belediye Başkanı Hasan Taş‘ı da sayarsanız 16 aday adayı ediyor.
Maşallah.
1 yıl daha Karacabey Yolu’nda çile
Dün İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu‘nda yaptığımız inceleme gezisinin notlarını paylaşmıştım.
Nitekim Otoyol, sözleşme tarihinden 1 yıl önce, yani 29 Ekim 2019′da açılacak.
Okuyucuların en çok merak ettiği konu ise Karacabey bölümünün ne zaman açılacağı.
Bir başka ifadeyle Otoyol tamamlanmadan Karacabey kısmı açılır mı diye soruyor okuyucular.
Çünkü özellikle yaz aylarında Karacabey-Bursa arasında seyreden yolcular adeta saç baş yoluyor.
Buradan bir müjde vermek isterdim ama maalesef Karacabey bölümü de Otoyol bitmeden açılmayacak.
Nitekim Otoyol’un en sorunlu bölümü Karacabey kısmı.
Çünkü zemin özellikleri bakımından sorunlu olan bölgede iyileştirmeler yapılıyor.
Bu da hayli vakit alıyor.
Yani, önümüzdeki yaz yolcular son kez çile çekecek.
Bu haberi ülkemizde ne zaman okuyacağız?
Demek ki neymiş, gelişmişliğin yolu düğün konvoyu yapmamaktan, çağdışı ritüellere izin vermemekten, buna yeltenenlerin de gözünün yaşına bakmamaktan geçiyormuş.