Olay Gazetesi Bursa

Yüksek kira bedeli vatandaşa yansıyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal tesis, deniz otobüsü ve deniz uçağı işletmeciliğine girmesi öteden beri hep tartışıldı. ‘Belediye yemek, döner satar mı’, ‘Belediye deniz ve hava taşımacılığına niye el attı’ diye bunlara karşı çıkanlar vardı ama piyasa dengesinin oluşmasında, hijyen ürünler satılmasında ve tekeli elinde tutanların rahatının kaçmasında vatandaş çıkarı ön plandaydı. Örneğin; Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin […]

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal tesis, deniz otobüsü ve deniz uçağı işletmeciliğine girmesi öteden beri hep tartışıldı.

‘Belediye yemek, döner satar mı’, ‘Belediye deniz ve hava taşımacılığına niye el attı’ diye bunlara karşı çıkanlar vardı ama piyasa dengesinin oluşmasında, hijyen ürünler satılmasında ve tekeli elinde tutanların rahatının kaçmasında vatandaş çıkarı ön plandaydı.

Örneğin;

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin Marmara Denizi’ndeki ulaşım tekelini kırması çok ses getirdi.

Bu durum İstanbul yöneticilerinin hoşuna gitmedi.

Buna rağmen bir Bursa markası olan BUDO’nun Mudanya’dan İstanbul’a yolcu taşımaya başlaması başlı başına olaydı.

Bursa, Mudanya’daki limanları kendi eliyle sonrasında rakip olabileceği kuruluşa teslim ederken, BUDO’nun ve şimdilerde faaliyetine son verilen su kuşunun İstanbul limanlarına sokulmak istenmemesi, bürokratik engeller çıkarılması kolay unutulacak şeyler değildi.

Bütün bu engellere rağmen BUDO artık çok yol aldı.

Bursa’nın yerel yönetiminde yaşanan değişiklikle birlikte, sosyal tesislerde olduğu gibi BUDO gemilerindeki büfelerin işletmesi de müstecire devredildi.

Gemi büfelerinini özelleştirilmesine ilişkin gelişmeyi geçtiğimiz 11 Ocak tarihli makalemizde bu sütunlardan sizlere aktarmıştık.

O makalemizde BESAŞ tarafından işletilirken aylık 100 bin lira gibi bedelle özelle sektöre kiralanan büfelerin yolculara yansımasının nasıl olacağını sormuştuk.

Dün, Bursa Büyükşehir Belediyesi iştiraki BUDO gemileri ile sık sık İstanbul’a gidip gelen bir dostumuz aradı.

Artık BUDO büfelerinde ürün fiyatlarının 2-3 kat arttığından bahsetti.

Müstecir, gemilerin sahibi BURULAŞ’a yıllık 1,2 milyon lira kira bedeli ödeyecek ama bunu da sattığı ürünlere yansıtmış görünüyor.

BUDO gemilerinde artık çay, tost vb. gibi ürünler almanın uçaklardaki rakamlarla yarıştığı konuşuluyor.

BURULAŞ’a ödeyeceği kira bedelini çıkarabilmek için BESAŞ’ın rakamlarını 2 ve 3’e katlamak zorunda kalan müstecirin bunu uzun süre devam ettireceğini sanmıyoruz.

Çünkü, tepkiyle karşı karşıya kalacaktır.

Kaldı ki, buradaki fiyatlar siyasi otoriteyi ve Büyükşehir Belediyesi yönetimini de rahatsız edecektir.

En azından, kendisine bu yönde vatandaştan ve yolculardan gelecek şikâyetler de artacaktır.

Eğer, BURULAŞ tarafından kira sözleşmesine, büfelerde satılacak ürünlerde fiyat sınırlaması konmamışsa, serbest piyasa gereği buna müdahale etme şansı da yoktur.

Büyükşehir Belediyesi, yap-işlet-devret yöntemiyle yenilettiği ve işletmecinin belirlediği teleferik yolcu taşıma ücretlerinden bile çoğu zaman şikâyetler alıyor.

Maalesef özelleştirmenin vatandaşa böyle olumsuz yansımaları da var.

 

Bursa’nın markaları

 

Gazeteniz Olay, kent belleğine yeni bir eser daha kattı.

Kentimizin öne çıkan markalarının, “Bursa’yı Büyütenler” ismiyle buluşturulduğu derginin yeni sayısı dün büyük bir beğeni topladı.

Olay’ın alanında uzman ve deneyimli ekibince hazırlanan dergide tekstilden inşaata, turizmden otomotive, eğitimden sağlığa kadar çok sayıda Bursa firmasına ait yeni bilgi ve haberler yer alıyor.

‘Kalkınmanın Başkenti Bursa’ ana başlığıyla yayınlanan dergide yerel yönetimlerimizin ve esnaf temsilcilerimizin açıklamalarına da yer veriliyor.

Arşivlerimizde ve kütüphanemizde saklanması gereken bir eser ortaya çıkarılmış.

Bursa’nın markalarını marka bir yayında buluşturan arkadaşlarımızı kutluyoruz.