Olay Gazetesi Bursa

Uludağ eteklerinden yükselen `yol` çığlığı

Bursa, kent içinde yıllardır yeni yollar açamamış ve eskileriyle ulaşımını sağlayan bir kent. Her gün trafiğe katılan onlarca araca, artan nüfusa ve durdurulamayan iç göçe rağmen yeni ulaşım aksları açmak büyük maliyetler gerektiriyor. Sadece maliyet değil, hukuki ve çevresel etmenler nedeniyle de yeni yollar açmak kolay olmuyor. Büyükşehir Belediyesi`nin iki dönemdir gündeminde bir proje var. […]

Bursa, kent içinde yıllardır yeni yollar açamamış ve eskileriyle ulaşımını sağlayan bir kent.
Her gün trafiğe katılan onlarca araca, artan nüfusa ve durdurulamayan iç göçe rağmen yeni ulaşım aksları açmak büyük maliyetler gerektiriyor.
Sadece maliyet değil, hukuki ve çevresel etmenler nedeniyle de yeni yollar açmak kolay olmuyor.
Büyükşehir Belediyesi`nin iki dönemdir gündeminde bir proje var.
Adı, Bursa Güney Çevre Yolu. 
Uludağ eteklerindeki semtlere ulaşım kolaylaştıracak, Bursa`nın Doğu-Batıyönünü şehrin üstünden birbirine bağlayacak önemli bir proje.
Fakat bir türlü başlanamıyor.
Anıtlar Kurulu projeye şimdiye dek vize vermiş değil.
Akademik meslek odalarımızın da projeye ilişkin çeşitli çekinceleri var.
Önceki gün Olay TV`de yapım ve sunuculuğunu üstlendiğimiz Kent ve Yaşam programı için için Uludağeteklerindeki semtlere çıktık. 
Uludağ eteklerindeki son konutlar ve orman koruma sınırından Bursa`ya baktık.
Doğa ve görüntü olarak harika bir yer.
Belki de seyir terası yapılarak bu bölge turizme açılabilir.
Gördük ki, yaklaşık 9 kilometrelik Güney Çevre Yolu bu semtlerimizi çağdaş ulaşım aksına kavuşturmak için olmazsa olmaz bir yatırım.
Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Bölge Kurulu ne kadar muhalefet ederse etsin, kentin Güney yamaçlarında yaşayan yurttaşlarımızın da tıpkı şehir merkezindeki çağdaş ulaşım akslarına sahip olma hakları var.
Bölge Doğal SİT alanı gözüktüğü için Kurul`un projeye onay vermediği ya da sıcak bakmadığı biliniyor.
Oysa ortada bir gerçek var.
Burayı yapısal anlamda yasal ya da gayri yasal olarak mesken tutmuş hemşehrilerimizin ulaşım problemi çözülmek durumunda.
Çağdaş kentlerde böylesi bir yapılaşmaya zaten izin verilmez, var ise de modern ulaşım yolları ve araçlarına kavuşturulur.
Uludağ eteklerindeki Mollefenari, İvazpaşa, Mollaarap, Alacahırka, Dobruca, İnkaya, Pınaraşı, Esentepe, Muradiye,Teferrüç, Akçağlayan, Fidyekızık vb. gibi semtlerimiz ne yazık ki, yıllardır bu yatırımı bekliyor.
Böylesi önem arz eden proje, Kurul üyelerinin iki dudağı arasından çıkacak söze mahkum bırakılmamalı.
Muhtarlarımız ve bölgede oturan yurttaşlarımızla konuştuk.
Kendi ifadeleriyle projeye engel olan herkese ateş püskürüyorlar.
Bu konuda Anıtlar Kurulu`na bir karşı kamuoyu baskısı oluşturulmasını dillendiriyorlar.
Osmangazi Muhtarlar Derneği Başkanı Ferruh Sevimgil projenin önünün açılması ve bölgede oturanların ulaşım sorunun muhakkak çözülmesi gerektiğinin altını çiziyor.
Keza, yamacın ormanla bütünleştiği son mahalle olan Mollafenari Muhtarı Yusuf Maraba da Güney Çevre Yolu`nun biran evvel açılmasını isteyenlerden.
Hastalarını, aracın geçtiği ilk noktaya battaniye ile taşıdıklarını anlatıyor.
Doğal SİT`i ve kentin siluetini bozacağı ve endemik dokuya zarar vereceği gerekçesiyle Uludağ eteklerindeki ondan fazla semt ve on binlerce insanın ulaşım problemi kendin kaderlerine terk edilemez.
Bursa Büyükşehir Belediyesi bu işi yapmaya hazır.
Kurul üyelerini empatiye davet ediyor, kendilerini bir de bu bölgede yaşayanların yerine koymalarını tavsiye ediyoruz.