Hemen her seçim öncesi Misi çıkışına konulan Karayolları iş makinelerinin sandık sonuçlarının hemen ardından başka bölgelere kaydırılması Dağ yöresi insanının yol umutlarını hep başka bahara ertelemişti.
Üstelik, bölgeden çıkan ve iktidar partisine her defasında il ve ülke ortalamasının üstünde, rekor seviyede gelen oy desteğine rağmen yollara, tünellere ve viyadüklere bir türlü başlanamamıştı.
Şimdi kimi etaplarda çalışma var ama çok uzadı.
Uzun süredir beklenen Doğancı Tüneli’nde de hafriyata çalışmalarına geçildi, fakat zamanlama konusunda bölge halkının yine tereddüdü var.
Gelişmeyi önceki gün AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin kendi sosyal medya hesaplarından duyurdu.
Dağ ilçelerinin sıkıntısını kısmen ortadan kaldıracak Doğancı Tüneli’nde çalışmaların başladığını belirtip, ‘hayırlı olsun’ dileklerini paylaştı.
Ancak, artık Dağlılar bunun da yeni bir ‘seçim manevrası’ olduğunu düşünüyor.
Sosyal medyada buna ilişkin öyle paylaşımlar var ki, ihaleyi alan firmanın seçim sonrası ‘iflas edeceğini’, ‘ işi yarıda bırakacağını’, bu yüzden de yol beklentilerinin yine gerçekleşmeyeceğini düşünüyorlar.
Aslında nispeten haksız da değiller.
Şimdiye kadar firmaların birbirlerini Kamu İhale Kurumu’na ihbar edip ihaleyi geciktirmesi ve işe başlanamaması buna en net örnek.
Fakat, bu kez işe başlanmış olsa da ülkenin içinde bulunduğu ekonomik tablonun buna izin vermeyeceğini iddia ediyorlar.
Temennimiz, hiçbir şirketimizin sıkıntıya düşmeden taahhüt ettikleri işleri ilan edilen termin içinde bitirmeleri.
Dağ ilçelerini Bursa’ya bağlayan bu etapta bugüne dek yitirilen onlarca can ve işe her seçim öncesi başlanıyor havası verilip, bir türlü arkasının gelmemesi, bölgede yaşayan kimi yurttaşlarımıza artık inandırıcı gelmiyor.
İktidar cephesinde ise aksi bir düşünüş var.
Ankara’da bu kez Bursa için öncelikli ilk üç projeden birinin Dağ bölgesi ulaşım yatırımları olduğunu söylüyorlar.
Aslında ülkenin diğer bölgelerinde yapımı süren havalimanları, uçsuz bucaksız otobanlar, viyadükler ve tünelleri görünce bölge insanı verilen siyasi desteğe rağmen kendi taleplerine duyarsız kalındığını işbaşındaki iktidarın bir ‘güç zehirlenmesi’ yaşadığını, hatta Ankara’daki karar vericilerin, ‘ayrımcılık’, ‘bölgecilik’ dahi yaptıklarını iddia ediyorlar.
Dört ilçe için 4 parçadan oluşan toplamda 8 kilometrelik tünellerin kendilerine çok görüldüğünü ve ‘bilinçli’ olarak bu işin geciktirildiğini iddia edecek kadar öteye gidenler de yok değil.
Umarız bu kez bölge insanı yanılır, siyasilerin dediği olur.
Tünelleri ve yol çilesi bitmiş Dağ yöresi insanı işte o zaman daha mutlu ve umutlu olacaktır.
Bursa’nın Dağ ilçelerinin yol sorununun çözümü konusunda ilimize yeni atanan Vali Yakup Canbolat’ın da bu işe ayrı bir önem vereceğini düşünüyoruz.
Kendi ilçelerine ulaşımı sıkıntı olan bir ilin, diğer bölgelere uçakla, otobanla ulaşması anlamsız olacaktır.
İnşallah, 31 Mart yerel seçimlerine kadar kalan yaklaşık 4,5 aylık sürede çalışmalar hızlanır ve tünelin ucunda ışık görünür.
Yoksa, binlerce yemin billah edilse, bölge insanının bir kısmı bu tünelin ucunun karanlık olduğunu düşünmekten vazgeçecek görünmüyor.
Yüklenici firmaya da bu yüzden çok iş ve sorumluluk düştüğüne inanıyoruz.
Onun çalışmalarda göstereceği performans, bölgede kaybedilen umutları yeniden yeşertebilir.