Olay Gazetesi Bursa

ŞPO’dan Güney Çevre Yolu’na olumlu rapor

Bursa’nın kentiçi ulaşım problemini büyük oranda gidermesi düşünülen Uludağeteklerindeki Güney Çevre Yolu için Anıtlar Kurulu’ndan henüz onay çıkmış değil. Bu konuda daha evvel Şehir Plancıları Odası Bursa Şubesi’nin çekincelerle birlikte olumlu rapor sunduğu ortaya çıktı. Dün ŞPO Bursa Şube eski Başkanı Füsun Uyanık ile bu konuyu konuştuk. Kendi döneminde Oda olarak Büyükşehir Belediyesi’nin Güney İmar […]

Bursa’nın kentiçi ulaşım problemini büyük oranda gidermesi düşünülen Uludağeteklerindeki Güney Çevre Yolu için Anıtlar Kurulu’ndan henüz onay çıkmış değil.

Bu konuda daha evvel Şehir Plancıları Odası Bursa Şubesi’nin çekincelerle birlikte olumlu rapor sunduğu ortaya çıktı.

Dün ŞPO Bursa Şube eski Başkanı Füsun Uyanık ile bu konuyu konuştuk.

Kendi döneminde Oda olarak Büyükşehir Belediyesi’nin Güney İmar Yolu projesi hakkında bir rapor hazırladıklarını söyledi.

Peki, ŞPO’nun raporunda hangi endişeler var ve proje için Büyükşehir’e neler öneriliyor?

ŞPO, şimdiye kadar Bursa’da 12 ulaşım raporu hazırlandığını hatırlatmış ve şunu vurgulamış;

“Kentimiz genelinde ve kentin güney kesiminde yaşanan ve gün geçtikçe katlanarak artan ulaşım sorununu çözmek adına maalesef planlı bir çalışma yapılmamış, yapılan planlarda ulaşıma yönelik somut öneriler getirilmemiştir. Kentimizde, ulaşıma yönelik yaşanan sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri getirmek adına değişik zamanlarda 12 adet ‘Ulaşım Etüdü’ çalışması yapılmıştır.”

ŞPO’nun “Güney Servis Yolu Değerlendirme Raporu” adlı çalışmasında 1/25.000 ve 1/5.000 ölçekli planlarda projeye prensipte olumlu yaklaştıkları, ancak 1/1000 ölçekli planlar hazırlanırken aşağıdaki hususların da göz önünde bulundurulması gerektiğini vurgulamışlar.

İşte ŞPO’nun o endişeleri;

1-Projenin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ölçeğinde ve Uygulama Projelerinin hazırlanması döneminde şubeden tekrar görüş talebinde bulunulması.

2-Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nun, gerekse Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu’nun kararları doğrultusunda, Uludağ’ın kente sağladığı siluet değeri ve peyzaj değerleri açısından topografyasına ve bitki örtüsüne yapılacak müdahalelerin hazırlanacak kapsamlı kesit, görünüş ve 3 boyutlu gösterimlerle detaylı analizlerinin yapılması.

3-Bölgenin jeolojik ve jeomorfolojik, hidrolojik yapısı, yeraltı ve yerüstü su rejimi hakkında detaylı analizlerin yapılması.

4-Projenin kentiçindeki dikey hatlarla bağlantılarının sağlanmasına yönelik fizibilite çalışmasının yapılması.

5-Proje sırasında yapılacak sanat yapılarının nitelikleri ve nicelikleri hakkında detaylı çalışmaların yapılması, konularında detaylı çalışmalar yürütülmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.

Rapor görüldüğü gibi olumsuz değil.

Bölgede oturan sakinler, projenin Anıtlar Kurulu kadar Akademik Meslek Odalarınca da engellendiğini düşünüyorlar.

Oysa, planlama konusunda en uzman oda olan ŞPO bu konuda Büyükşehir Belediyesi’nin önünü açıcı bir çalışma yapmış.

Bu durumda, Bursa Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu’nun bu projeyi artık daha fazla geciktirmemesi gerekiyor.

Bursa’nın Güney’inden geçecek yeni imar yolunun bölgedeki çürümüş konut stokunun yenilenmesi, kentsel dönüşümün hızlanması ve sosyal donatı alanlarıyla birlikte yeni yerleşimleri de tetikleyeceğini düşünüyoruz.

Keza, yapılacak yeni yolun ormanı ve hazine arazilerini koruma adına da bir ket oluşturacağı da dillendiriliyor.