Olay Gazetesi Bursa

Şahin’den Aktaş’a ray sökme önerisi

CHP’nin eski Bursa Büyükşehir Belediye Başkan adayı Necati Şahin şu an siyaset sahnesinde yok. Buna, biraz eski deyimle ‘nadasa çekilmek’ dense de, onun, zaman zaman sosyal medyadan kente ilişkin uyarı ve önerilerde bulunduğunu görüyoruz. Güzelyalı ve Mudanya’da gördüklerini sabahın ilk ışıklarıyla birlikte kendi sosyal medya hesaplarından paylaşan Şahin, Bursa’ya ve kent merkezine ilişkin tespit ettiklerini ve kendince yanlış bulduklarını da kamuoyuna aktarmaktan geri durmuyor. […]

CHP’nin eski Bursa Büyükşehir Belediye Başkan adayı Necati Şahin şu an siyaset sahnesinde yok.

Buna, biraz eski deyimle ‘nadasa çekilmek’ dense de, onun, zaman zaman sosyal medyadan kente ilişkin uyarı ve önerilerde bulunduğunu görüyoruz.

Güzelyalı ve Mudanya’da gördüklerini sabahın ilk ışıklarıyla birlikte kendi sosyal medya hesaplarından paylaşan Şahin, Bursa’ya ve kent merkezine ilişkin tespit ettiklerini ve kendince yanlış bulduklarını da kamuoyuna aktarmaktan geri durmuyor.

Şahin’in en son Bursa’da İnşaat Mühendisleri Odası Şube başkanı iken yapımını yanlış bulduğu ve planlama kararları mahkemeye taşınan Cumhuriyet ve İncirli Caddesi’ndeki nostaljik tramvay için de yeni önerileri var.

Şahin, ‘Nostaljik tramvaya ne yapmalı?’ başlıklı paylaşımıyla bakın nelere dikkat çekiyor:

Bildiğiniz gibi İtfaiye Meydanı’ndan Cumhuriyet Caddesi-İnönü Caddesi kavşağı-Kayhan Çarşısı altı-Gökdere Kavşağı-İncirli Caddesi’nde tek hat üzerinden gidip gelen, sanki yolcu taşıyor gibi, ama bir ulaşım aktörü olmayan, daha ziyade de karmaşaya neden olan bir başka yerlerde nostailjisi olan eski tramvay vagonlarını görmekteyiz.”

Necati Şahin ardından, o vakit buna niçin karşı durduklarını ise şöyle izah ediyor:

“Başından beri tüm teknik uzmanlar, Bursalılar, Cumhuriyet Caddesi, Kayhan Çarşısı, İncirli Caddesi esnafının her türlü feryadı göz ardı edildi.

Dahası, Türkiye Cumhuriyeti mahkemeleri uzman bilirkişi raporlarına dayanarak T-1 Tramvay Hattı’nda olduğu gibi bu tramvay hattının imar planlarını da iptal etti. Mahkeme kararı kesinleşti ve maalesef geçmiş dönem yönetimi tarafından uygulanmadı.”

Şahin tespitlerini şöyle devam ediyor:
“Sonrasında İncirli Caddesi’nde yaya kaldırımında yürümekte olan ve Bursa’ya misafirliğe gelen bir kadın vatandaşımıza tramvayın çarpması sonucu hayatını kaybetti. Hindistan’daki ineklere verilen değerden daha değerli olan bu hurda tramvayın yaptığı kaza için dönemin BURULAŞ Genel Müdürü talihsiz ve sorumsuz şu beyanda bulundu; “İncirli Caddesi’nde bir kadın vatandaşımız tramvaya çarparak hayatını kaybetti.”

Şahin, tramvay hattının geleceğinin vatandaşa sorulmasını istiyor ve şu öneride bulunuyor:
“Cumhuriyet Caddesi, Kayhan Çarşısı, İncirli Caddesi esnafına sorsunlar. Bir tek hemşerimizin bu uygulamadan hoşnut olmadığını göreceklerdir.

Önerimiz şudur; Cumhuriyet Caddesi’nde yayalaştırılmış olan İtfaiye Meydanı-İnönü Caddesi’ne kadarki bölümde, İstanbul İstiklal Caddesi’ndeki gibi tramvay çok düşük bir hız ile çalışabilir. İnönü Caddesi’nden sonraki, Cumhuriyet Caddesi devamı Kayhan Çarşısı altı, Gökdere Kavşağı, İncirli Caddesi’nde tek hatlı tramvay güzergâhının acilen iptal edilmesi ve buraların normal trafiğe açılması gerekmektedir. Özellikle, İncirli Caddesi’nde gidiş istikametinde esnaf çok mağdur, yayalar kaldırımı bile güvenli şekilde kullanamamaktadır. Bursa’nın o bölgesinde hem can güvenliği hem ticari hem de ulaşım açısından ciddi bir rahatlama sağlanacağını düşünüyorum.”

Şahin beklentisini de şöyle dile getiriyor:
“Umarız, bu bölgedeki rayların sökülmesine şahitlik ederiz. Yönetim değişikliği ile bu göreve gelen Büyükşehir Belediye Başkanımızın ve Burulaş Genel Müdürümüzün konuyu titizlikle incelemelerini umuyoruz.”

Şahin’in önersi ne kadar karşılık bulur bilmiyoruz ama, kendisi bir Bursa sevdalısı olarak yerel yöneticilere önerilerde bulunmayı sürdürecek görünüyor.