Olay Gazetesi Bursa

Şahin: Kente araçla girişin bedeli olmalı

Otopark sorunu büyük kentlerini başını ağrıtıyor. Dünyada, Türkiye’de ve Bursa’da her gün on binlerce yeni araç trafiğe çıkıyor. Dolayısıyla, sorunu kökten çözebilmek için yeni yatırımlar,  otoparklar, yeni projeler üretmek gerekiyor. Dün Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden BURBAK’ın Genel Müdürü ile sohbet ederken, kendisi iddialı bir söylemde bulundu. BURBAK Genel Müdürü Kasım Şahin, “Türkiye’deki metropoller içinde otopark problemini […]

Otopark sorunu büyük kentlerini başını ağrıtıyor.

Dünyada, Türkiye’de ve Bursa’da her gün on binlerce yeni araç trafiğe çıkıyor.

Dolayısıyla, sorunu kökten çözebilmek için yeni yatırımlar,  otoparklar, yeni projeler üretmek gerekiyor.

Dün Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden BURBAK’ın Genel Müdürü ile sohbet ederken, kendisi iddialı bir söylemde bulundu.

BURBAK Genel Müdürü Kasım Şahin, “Türkiye’deki metropoller içinde otopark problemini halletmiş tek vilayet Bursa’dır” dedi.

Üstelik; artan araç sayısı ve kent içindeki yoğunluğa rağmen otopark problemini çözebilmiş bir kent olarak Bursa’nın Türkiye’de öne çıktığını iddia etti.

Bu konuda Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’den her zaman destek aldıklarını da aktaran Şahin, kent merkezindeki Haşim İşcan,  Doğanbey ve Kırcaali’deki otoparklarda haftanın en yoğun günü olan cumartesi günleri dahi boş yer bulunduğunu anlattı.

Adliye Otoparkı’na 50 araçlık yeni mekanik park eklendiğini de hatırlatan Şahin, caddeüstü otoparklar konusunda BURBAK’ı hedef alanları kızdıracak başka bir söylemde daha bulundu:

“Eğer Bursa’da trafik problemini çözmek isterseniz çare yine BURBAK’tır.  Caddelerdeki 300 görevlimiz aynı zamanda kentin

güvenliğine de katkıda bulunuyor.”

Şahin bunu şu sözleriyle açtı:

“Evet cadde kenarları otopark değildir. Biz otopark olarak kullanılmasına karşıyız. Ancak kısa süreli, mübrem (zorunlu) durumlarda 2 saat kullanılabilir. Biz öyle yapıyoruz. Avrupa’nın bütün kentlerindeki caddelerde otopark vardır, ama sınırlıdır.”

Şahin, şehir girişlerinde ücretsiz, ‘Park et devam et’ otoparkları bulunduğunu da belirterek şöyle konuştu:

“Sıcaksu’da Kültürpark İstasyonu’nda 3 bin araçlık ücretsiz otopark var. Günde 600-700 araç anca park ediliyor. Şehrin her tarafında otopark düzenlemesi yapıyoruz. Biz insanların cadde kenarlarını süresiz biçimde otopark olarak kullanmasına karşıyız.”

Kentin en işlek ve değerli caddelerinde ve diğer bölgelerde 2 saatten fazla kalan araçların çekilmesi konusunda Emniyet Müdürlüğü ve UKOME’den destek beklediklerini de ifade eden Genel Müdür Şahin şöyle devam etti:

Eğer yol kenarlarını tamamen parklanmadan arındırırsanız, bu karar reel sektörü bitirir. Yol kenarında parklanmaya ‘evet’ ama otopark olarak kullanılmasına ‘hayır’ diyoruz.”

Gelişmiş ülkelerde arabaların günlük ulaşım aracı olmadığının da altını çizen Şahin, “Arabalar günlük ulaşım aracı olmadığı gibi yollar da otopark değildir. Günlük ulaşımda Avrupa ve diğer dünya kentlerindeki gibi toplu taşıma araçları kullanılmalıdır” dedi.

Şehir içindeki trafik yükünün yüzde 30’unu bedava otopark arayan sürücülerin oluşturduğunu da ileri süren Şahin, “Bedava otopark arayanlar, benzinden ve zamandan da tasarruf yapamıyorlar” diye konuştu.

BURBAK Genel Müdürü Şahin, Bursalı sürücüleri kızdıracak başka bir şeyi daha şöyle dile getirdi:

“Şehir içine özel araç ile girmenin bir bedeli olmalı. Londra’da bunun ağır bir bedeli var. Bursa’da bu bedel ağır değil.”

Hem trafik yoğunluğundan yakınıp hem toplu taşımanın çalıştığı bütün noktalara özel aracınızla giderseniz, sıkışıklıktan yakınmaya hakkınız olabilir mi?

Şahin’in yakındığı başka bir sıkıntı daha var.

Örneğin: Ankara Caddesi üzerinde BURBAK’ın bir şeritte tek sıra otoparkı var. Uyanık sürücüler ikinci sırayı da yapıyor. Fakat, ne Trafik Vakfı ne de Emniyet ikinci sıradaki araçların çekilmesi konusunda BURBAK’a destek olmuyor. İkinci sıradakiler ise para ödemiyor.

Bu da caddenin iki yönünde trafik sıkışıklığına neden oluyor.

Oysa, BURBAK’ın 1,5 milyon TL ödeyerek Bursa Trafik Vakfı’na 3 yeni çekici aracı hibe ettiğini hatırlıyoruz.

Genel Müdür, Yıldırım ve Nilüfer’e de araç çekme sistemini getirmek istediklerini, ancak yeterli polis olmadığı için bunun şimdilik hayata geçmediğini belirtti.

Şahin,Trafik Vakfı’na ve Emniyet’e şimdiye kadar her türlü desteği verdiklerini, bundan sonra da sağlamaya hazır olduklarını sözlerine ekledi.