Acıyı yaşayanlar bilir. Daha geçen yıl bu yolda meydana gelen trafik kazasında biz de iki yakınımızı kaybettik.
Acılarını unutmak mümkün değil.
Yurttaş olarak bizler trafik kurallarına uyacağız ama devlet de vatandaşına güvenli yollar yapmak durumunda.
Bursa‘nın Dağ ilçeleri yollarında yıllardır iyileştirme beklentisi var.
Kısmi projeler sürüyor.
Fakat her seçim öncesi tavan yapan beklenti, nedense sonrasında önemini kaybediyor.
Gerçekler onca seçim geçse de hiç değişmiyor.
Yan yana iki aracın teğet geçtiği Dağ yolunda ölümlü trafik kazalarının ardı arkası kesilmiyor.
Geçtiğimiz günlerde Keles‘ten iki hemşehrimiz daha bu bölümde meydana gelen trafik kazasında yaşamlarını yitirdi.
İki küçük aracın zor sollama yapacağı etapta dev TIR‘lar, ağır taşıtlar karınca dizisi gibi arka arkaya sıralanıyor.
Maden ihraç eden şirketlerin de sık kullandığı etabın şimdiye dek bitirilememiş olması düşündürücü.
Orhaneli, Keles, Büyükorhan, Harmancık, Simav, Tavşanlı, Emet, Dursunbey‘in sık kullandığı etapta istenilen çalışma nedense bir türlü yapılmıyor.
Viyadük, tünel ihalesi çok konuşuldu ama onların ihalesi de 22 Mart‘a ertelenmişti.
Dün sosyal paylaşım sitesi Facebook‘ta bir paylaşım yüreklerimize su serpti.
AK Parti Keles İlçe Başkanı Mehmet Keskin ile Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi ve Keles Belediye Başkan Yardımcısı Mustafa Özdemir, Gümüştepe (Misi)-Doğancı Barajı arasındaki yol genişletme çalışmalarının yeniden başladığına dair fotoğraflar paylaştılar.
O paylaşımın altında aynen şunlar yazıyor:
“Doğancı Jandarma Karakolu’ndan Doğancı Barajı’na kadarki etabın yapım çalışmalarına Uğur İnşaat tarafından başlanmıştır. Bu noktada desteğini esirgemeyen Milletvekilimiz Osman Mesten, İl Başkanımız Cemalettin Torun olmak üzere tüm teşkilat mensubu arkadaşlarıma, Karayolları 14. Bölge Müdürü Mehmet Yazıcıoğlu ve ekibine teşekkür ederim.”
En çok trafik kazasının meydana geldiği ve can kaybının yaşandığı etaptaki tehlikenin onlar da farkındalar.
Bu yüzden gelişmeyi fotoğrafla bölge sakinlerine duyurma ihtiyacı hissetmişler.
Ancak, aynı bölgede daha evvelki seçimlerde de çalışma başlatılmış, seçim sonrası Karayolları’nın bu etaba indirdiği iş makineleri bölgeden uzaklaşmıştı.
Dileriz bu çalışma da referanduma dönük bir görüntü değildir.
Daha doğrusu, yöre insanı paylaşımı böyle algılamaz.
Hemen her seçimde tercihini iktidar partisinden yana kullanan ve muhalefet partilerine sandıkta açık fark atan Dağ bölgesi seçmeni bu kez verilen sözlerin tutulmasını istiyor.
Güçlü AK Parti iktidarının, yöreden verilen aynı orandaki desteğe rağmen, Dağ ilçelerinin yol sorununu 15 yıldır çözememiş olması da kabullenilmiyor.
Konuştuğumuz bölge insanın bu kez beklentisi daha yüksek.
Hem Misi-Doğancı hem de Kapıkaya‘nın artık ihale bürokrasi bahaneleri bir kenara bırakılarak, kesin çözülmesini bekliyorlar.
Keza, Keles yolundaki çalışmanın da tamamlanmasını istiyorlar.
Önümüzdeki pazar günü Bursa‘ya gelecek olan Başbakan Binali Yıldırım‘dan da Bursa’nın Dağ yollarına yapılacak viyadükler, tüneller, sıcak asfaltlar ve diğer projelerin kısa sürede bitirilmesi için müjde vermesini talep ediyorlar.
Yurdun dört bir yanında aşılamaz sarp geçitleri uçsuz bucaksız tünellerle geçen Karayolları Genel Müdürlüğü‘nün, Bursa’nın Dağ Yöresi yol projelerini şu ya da bu gerekçelerle uzatmaması bölgenin en büyük beklentisi.
Tercihini her sandıkta iktidar partisinden yana kullanan Orhaneli, Keles, Büyükorhan ve Harmancık ilçeleri sakinlerinin en büyük isteklerini bu kez Başbakan Binali Yıldırım ile Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan‘ın dikkate alacağını düşünüyoruz.