Bursa’nın güneyindeki 4 ilçeyi ve komşu illere bağlı kimi yerleşimleri de yakından ilgilendiren ulaşım sorunu var.
Bu sorunu aşmaya dönük uzunca zamandır da yatırım ve çabalar sürüyor.
Dağ ilçelerimizin ulaşım projelerini yakından takip eden isimlerden biri bölge milletvekili Osman Mesten.
Haliyle Mesten yayınca çıkınca, yörenin en çok merak ettiği Dağ ilçeleri yollarının akıbetini sormadan geçmedik.
Mesten’in gerek Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı gerek Karayolları Genel Müdürlüğü gerekse de ilimizdeki Karayolları Bölge Müdürlüğü nezdineki girişimlerini de zaman zaman bu sütunlardan aktarıyoruz.
Mesten TV programında bu konuya ilişkin sorularımızı da içtenlikle yanıtladı.
Dağ ilçelerinin yol projelerinin yapımını göreve seçildiği günden bu yana takip ettiğini anlatan Mesten şöyle konuştu:
“1 Kasım 2015’ten bu yana aslında şanslı bir dönem geçirdik. Beş seçim atlattık. Ama birinci gündemimiz Dağ ilçelerinin yol projeleriyle ilgilenmekti. Doğancı Tüneli başladı. Burası iki yönlü olarak günde 8-10 metre kazılacak. İnşallah tünel inşaatı 2020 sonuna doğru bitmiş olacak.Viyadük de devam ediyor. Daha önce açıkladığımız tarihten 1,5 yıllık bir sarkma söz konusu. İhale hukuki süreçleri ve ekonomik tablo kaynaklı bu uzamayı halkımız makul karşılayacaktır.”
Mesten sözü daha sonra Orhaneli, Büyükorhan ve Harmancık için önem arz eden etaba getirdi:
“Kapıkaya’da 3 noktada tünel var aslında 4 tünel. Bunda bir de viyadük var. Bu projenin yapım maliyeti 330 milyon TL. Proje ihalesi yapıldı. Yılsonuna kadar projeler bitecek. Ardından da İnşaat ihalesine çıkılacak. İnşallah 3-4 yıl içinde burası da yapıldığında Dağ ilçelerimizin yol sorunu ortadan kalkacak.”
Mesten,Harmancık ilçesi yolunda da 18 kilometrelik bir bölüm kaldığını, burasının kamulaştırma işlemlerinin bittiğini, ihalesine itiraz olduğunu, 27 Mart‘ta yapılan yeni ihaleyle o kısımda inşaata da yeniden başlanacağını aktardı.
Dağ ilçelerinin Bursa çıkışından Doğancı Barajı’na kadarki yollarında genişletme ve duvar yapımlarını sürdüğünü de hatırlatan Vekil Mesten, buradaki yüklenicinin çıkarılan yasa gereği işi feshedip devrettiğini, yeni yüklenicinin de kısa süre de sıcak asfalt dökmeye başlayacağını açıkladı. Sıcak asfaltın Keles’e kadar devam edeceğini de ekleyelim.
Mesten son olarak Keles Çaybaşı’nda by-pass yapıldığını, Domaniç, Tunçbilek, Tavşanlı etabında da hem idare hem de yüklenici aracılığıyla yol çalışmasının sürdüğünü sözlerine ekledi.
Görüldüğü gibi Bursa‘nın arka yüzündeki 4 ilçesini yakından ilgilendiren yol projelerinde son durum bu.
Büyükorhan yolu çok önce yapıldı. Burada Karayolları anlamında sıkıntı yok. Sadece köy grup yollarında bozuk satıh ve asfalt sıkıntısından bahsediliyor.
O da Büyükşehir Belediyesi sorumluluğunda.
Mesten’in yayın öncesi son durum hakkında Karayolları Bölge Müdürü ile yaptığı telefon görüşmesine de bizzat şahit olduk.
Hasılı, Dağ ilçelerinde ve bu bölge doğumlu Bursa‘da yaşayan hemşehrilerimiz biraz daha sabredecekler.
Devam eden projeler bittiğinde ilçelerine ulaşmak bir saatin altına inecek.
Mesten de bütün amaçlarının bu olduğunu üstüne basa basa vurguluyor.