6360 Sayılı Bütünşehir Kanunu‘nun eksik kalan, kırsalda uygulanmayan yönlerinde biri toplu ulaşım hizmetini buralara yayamamak.
Maalesef, bu konuda şimdiye dek işbaşına gelenler adım atmadı. Kırsal mahallerin tıpkı şehirde olduğu gibi düzenli toplu taşıma aracıyla mahalleler arası veya ilçelerine seyahat etme hakları teslim edilmedi.
Keles‘ten bir okurumuz bu durumdan rahatsız. Bu sadece Keles için geçerli bir sorun değil. Diğer ilçelerin kırsal mahallelerinde de yaşanıyor.
“İhsan bey merhaba. Köşenizi ve Olay’ı yıllardır hiç sektirmeden okurum. Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey geçenlerde Dağ ilçelerini ziyaret etmiş ve sorunları dinleyip projelerimiz var demiş.”
Kent merkezinde olduğu gibi kırsalda da toplu taşıma görevinin Bütünşehir Yasası ile Bursa Büyükşehir Belediyesi‘nde olduğu biliniyor. Fakat bu görevi diğer yönetimler yerine getirmedi.
Bakınız Kelesli okurumuz bu konuda nasıl sitem ediyor:
“Ben Bursa’da yaşayan Keles ilçesi köylerinden bir vatandaşım. Şöyle ki, sene oldu 2024 biz hala ulaşımda sorun yaşıyoruz. Acemler’den Keles Kooperatifi minibüsleriyle ilçeye varıyoruz. Ama biz arabası olmayanlar için Keles’ten köye, köyden Keles’e gitmek işkence. Bir toplu ulaşım aracı yok. Arabası olan tanıdık ve akrabalara boyun büküp bizi Keles’e atar mısın demek artık çok yorucu.”
Okurumuz çözümünü de şöyle önermiş:
“Keles ve köyler arası bir otobüs bir minibüs tahsis edilse, belli saatlerde bu yolcuları getirip götürse. Bu sorunu dile getirseniz çok seviniriz. Kolaylıklar dilerim.”
Yasa ne yazık ki, kırsal mahalleler için uygulanmıyor.
Yani eşit yurttaş hakkı toplu taşımacılık açısından kırsal mahallelerde geçerli değil.
Büyükşehir Belediyesi‘nin yeni yönetimi yöreyi ve Bursa‘yı bilen BURULAŞ Genel Müdürü Fahrettin Beşli bu soruna el atmalı. Kırsal mahallelerde oturanların hakları olan toplu taşımacılık buralarda da belirli periyotlarla hayata geçirilmeli. Kent merkezinde Başaran‘da, Çağlayan‘da, Kaplıkaya‘da oturan hemşerilerimiz kadar Karardıç, Gelemiç, Uzunöz‘deki hemşerilerimizin de düzenli belediye otobüsüne veya minibüsüne binme hakları var.
Bu bölgede oturanlar mahkemeye başvursalar Büyükşehir Belediyesi haksız çıkar. 6360, 5216 1580 ve 5393 sayılı kanunlar Büyükşehir’i sorumlu kılmış.
Eğer bu yerleşimler mahalle yapıldıysa, tıpkı kentin göbeğindeki mahallelerde oturan vatandaşa hangi hizmet veriliyorsa buralar da o hizmeti götürmek yasal bir zorunluluk.
Doğru tercihle hedefe emin adım
Bursasporlular bu iki müjde ile bayramda havalar uçtu.
Şimdi sıra artık iyi ve ucuz futbolcularla hedefe adım adım yükselmek. Kulübü tekrar mali külfete sokmayacak transferler yapılmalı. Önce 3. Lig‘i geçip sırayla 3 yılda ait olduğumuz yere, Süper Lig‘e çıkmak.
Elbette zor ve meşakkatli bir yolculuğa çıkılıyor.
Bursalılar olarak hem başlatılan kampanyaya hem de kombine ve forma satışlarına omuz vererek takıma destek olmak gerekiyor.
Yönetim üstüne düşeni yaptı. Sözünü tuttu. Şimdi sıra bizde.
Bursa‘yı yeniden üst liglere taşımak için topyekun omuz verme vakti.
Bu vesileyle Bursaspor‘un önünü açan başta Başkan Enes Çelik olmak üzere kampanyaya destek veren iş insanlarımızı da kutluyoruz.
İnşallah Bursaspor şampiyon olup 3. Lig‘i ilk yılda terk edecek.
Buna inanıyoruz.
Uzun bayram tatili kentleri boşalttı
Dini ve milli bayramlarının hafta içine denk gelen mesai günleri idari izne dönüştürülünce uzun bir tatil fırsatı doğuyor. Hükümetin 9 gün süreli tatilleri kentlerden kırsala ve tatil yörelerine doğru bir akışa neden oluyor.
Şehirler trafik anlamında hiç olmadığı kadar rahatlıyor, yollar, caddeler boşalıyor. Trafik keşmekeşi ortadan kalkıyor. Şehirler arası yollar ve otobanlar ise kentiçi yollar gibi sıkışıyor.
Uzun tatiller turistik tesislerimizi de dolduruyor. Türkiye yorucu bir seçim döneminin ardından ikinci kez 9 günlük tatil yaşıyor.
Kamuda mesai pazartesi başlıyor ama bu kadar uzun tatiller ülke ekonomisini de olumsuz yönde etkiliyor. Üretim duruyor.
Pazartesi artık yeniden işe sarılma ve üretime tekrar dönme vakti.