Olay Gazetesi Bursa

Kavşak kapatıldı şikayetler başladı

Kentlerin hiç kesintisiz, trafik akışına kavuşması mümkün mü? Ne kadar yatırım yaparsanız yapın, şehirlerimizin çoğunda, muhakkak bir yerde trafik kesişiyor, üç ışıklı lambalarda beklemek zorunda kalabiliyorsunuz. Bursa’da son dönem illerarası transit trafik akışını kesintisiz kent dışına taşıma konusunda çokca yatırım yapıldı. Çevre Yolu buna en net örnek. Kent içinde geçmişte çok konuşulan, tartışılan bat-çıklar tam […]

Kentlerin hiç kesintisiz, trafik akışına kavuşması mümkün mü?

Ne kadar yatırım yaparsanız yapın, şehirlerimizin çoğunda, muhakkak bir yerde trafik kesişiyor, üç ışıklı lambalarda beklemek zorunda kalabiliyorsunuz.

Bursa’da son dönem illerarası transit trafik akışını kesintisiz kent dışına taşıma konusunda çokca yatırım yapıldı.

Çevre Yolu buna en net örnek.

Kent içinde geçmişte çok konuşulan, tartışılan bat-çıklar tam çözüm olmadı.

Sonrasında, yonca tipi kavşak projeleriyle de sorunun çözümü için yeni projeler geliştirildi.

Ankara-İzmir, İstanbul-Bursa, Mudanya-Bursa, Bursa-Dağ ilçeleri arasındaki ulaşımı rahatlatma amacıyla yeni yollar, kavşaklar hayata geçirildi.

Raylı sistem yatırımlarıyla sıkıntı en çok İzmir-Ankara yollarında yaşandı.

Bu güzergahı kullananlar yıllarca mahalle içlerine aktarılan labirent tarzı alternatif güzergahları kullanmak durumunda kaldı.

Bugünlerde bezer trafik çilesi yaşayacak kesim ise Bursa’nın Mudanya yolu üzerindeki semtlerde oturan hemşehrilerimiz.

Önceki gün bir dostumuz arayıp, Balat kavşağının kapatılmasından yakındı.

Balat kavşağı, bat-çık tarzı bir projeyle rahatlatılacak.

Büyükşehir Belediyesi hazırlıklar yapıyor.

Bölgeyi kilitleyen kavşakta Balat, Teknik Malzeme ve Katı Atık Depolama Sahası’na geçişler kapatıldı.

Dostumuz henüz inşaat başlamadan kavşağın iki yöne kapatılmasını ve burada oturanların dönüş için Bademli, Korupark kavşaklarına yönlendirilmesini yanlış bulduklarını söyledi.

Projenin henüz inşaatına başlanmadan kavşağın kapatılmasının ‘bölgede oturanları cezalandırmak’ anlamına geleceğini ifade etti.

Burada yaşayıp, farklı bögelerdeki okullara giden öğrenci servislerinin 3-4 kilometre ötedeki kavşaklardan dönmek zorunda kaldıklarını aktardı.

Hatta, Büyükşehir Belediyesi‘nin proje ihalesi dışında henüz kavşağın yapım ihalesini gerçekleştirmediğinden bahsetti.

Sıkıntısız çözüm olmuyor.

Dostumuz haklı ama Büyükşehir Belediyesi de Mudanya yolunu kilitleyen kavşakta geçici rahatlama amaçlı bu kararı aldığını açıkladı.

Bat-çık yapıldığında zaten sıkıntı kalmayacak.

Mudanya yolu yükünü çoktan aldı. Buradaki kavşak yapımı ne kadar hızlandırılırsa yakınmalar da o oranda azalacaktır.

Geçmişte 150 günde bat-çıklar yapıldığı gibi, burada da hızlı yapım teknikleri kullanılabilir.

Sanırım biraz sabır gerekiyor.

Meşhur bir söz var.

‘Çalıya basmadan halıya basılmaz’ diye.

Şimdi galiba çalıya basma sırası Balat ve Geçit civarında oturan hemşehrilerimizde.

Büyükşehir Belediyesi’nin de mümkün olan en kısa sürede buradaki kavşağı yapacağını düşünüyoruz.

Bu amaçla 2016 bütçesine ödenek konduğunu da biliyoruz.

 

Koruk’a veda

 

Bursa‘nın hemen dibindeki eski Doğancı Köyü yeni Doğancı Mahallesi’ni bilmeyenlerimiz var mıdır acaba?

Biz meslek yaşamımız boyunca Doğancı Mahallesi’nden çok haber yaptık.

Adını bölgedeki Selahattin Saygı Doğancı Barajı’na veren eski köy, yeni mahalleye geçmişte sık gitmişliğimiz vardır.

Doğancı Mahallesi, “Mum dibine ışık vermiyor” haberleriyle meşhurdur.

Mahalle, topraklarının bir kısmını Doğancı Barajı’na vermiş olmasına rağmen yıllardır içme suyu ihtiyacının karşılanmasın bakımından buradan faydalanamamıştı.

Şimdi böyle bir su sıkıntısı kaldı mı bilmiyoruz?

Bu girişinde ardından dün Doğancı’da hüzün vardı.

Yıllarca Doğancı’nın su sorunu çözmek için mücadele eden eski Muhtar Salih Koruk yaşama veda etti. Haberi Osmangazi Muhtarlar Derneği’nden öğrendik.

Meslektaşları, sevenleri, siyasiler ve yerel yöneticiler cenaze törenine katıldı.

Doğancı’da iz bırakan Koruk’a biz de Allah’tan rahmet, yakınların sabır diliyoruz.