Olay TV Genel Yayın Müdürü İsmail Öztat, meslektaşım Mustafa Özdal ve Olay TV Program Müdürü Uygar Külhaşoğlu ile Vali Beyle kısa ama samimi bir sohpet yaptık.
Karaloğlu’nu Van Depremi‘nde ortaya koyduğu performansla tanıyorduk.
Felaketin ardından kamu gücünün ortaya konulması ve Van’ın kısa sürede yeniden ayağa kaldırılmasında bir devlet adamı olarak katkısı büyüktü.
Ankara ile güçlü bağlantıları vardı.
Bursa‘ya atandığında, benzer başarıyı burada da sergileyeceğinden şüphemiz yoktu.
Vali Bey, yerel yönetimlerden geliyor. Engin bir yerel yönetim tecrübesi var.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreterliği ve Van Valiliği görevleri kendisini öne çıkardı.
Bursa’da da kısa sürede kente adapte oldu. Dünkü sohpetimizde, şehrin projeleri ve geleceğine ilişkin önemli tespitler yaptı.
Örneğin; bir yılda iki seçim atlatan Türkiye’de seçim hükümetinin hissedilmeden, yatırımların devam ettiğini vurguluyor.
Gerçekten de öyle.
Kısa aralıklarla iki seçim geçiren Türkiye‘de yatırımların duracağı, aksayacağı sanılıyordu.
7 Haziran sonrası ortaya çıkan kısa süreli siyasi belirsizlik de bunu tetikledi.
Oysa, münferit projeler dışında pek aksama yaşanmadı.
Vali Karaloğlu, buna örnek verirken, Bursa’yı da yakından ilgilendiren otomotiv sektörünün yılı 5 rekorla kapattığını söylüyor.
Bursa’ya dönük tespitlerinde de, “Şehir Hastanesi çatır çatır devam ediyor” sözleriyle kentin yatırımlarında da bir aksama olmadığına vurgu yapıyor.
Vali, Büyükşehir Belediyesi yatırımlarının da tüm hızıyla devam ettiğine dikkat çekiyor.
Karaloğlu’na Bursa’daki Suriyelilerin durumunu da sorduk.
Kentimizde 75 bin Suriyeli barındığını hatırlatıyor ve bunların her türlü sağlık giderlerinin de devletçe karşılandığını ekliyor.
Zaman zaman rastladığımız caddelerdeki dilenen Suriyelileri hatırlattığımızda ise, tespit edilenlerin anından Osmaniye‘deki kamplara gönderildiğini ifade ediyor.
Projeleri konuşurken, Bursalıların ne zaman hızlı trene bineceğini de sormadan geçemezdik.
“Devlet bu projeye 400 milyon harcadı. Bitecek. Durması söz konusu değil. Güzergâh bağlantısının yapılacağı noktada büyük heyelan var” diyor.
Biz halâ, Bursa’ya tren konusunda haksızlık edildiğini düşünenlerdeniz.
Bursa’da derslik açığı ve sınıf mevcutlarının çokluğu eskiden çok konuşulurdu. Karaloğlu, bunun da fiziki mekân açığı azaltılarak, ortalama 30 öğrenciye kadar indirildiğini vuruguluyor.
Gelelim Bursa’yı da çok ilgilendiren 0,50 emsal artış kararının yürütmesinin durdurulmasına dönük idari yargı kararına.
Vali Karaloğlu, son dönem idari mahkemelerin kendisini idarenin yerine koymaya dönük kararlar aldığının altını çiziyor.
Karaloğlu, Türkiye’nin yüzde 85’nin deprem riski altındaki bölgelerde yaşadığını hatırlatarak, yapı stoğunun eskiliğine ve 1999 sonrası yapılan binalarda mühendislik desteği olmayışına dikkat çekiyor.
Büyükşehir’in kararını doğru olduğunu, yürütmeyi durdurmanın ardından iptal çıkması durumunda da bu konuda süratle yeni bir düzenleminin gerekliliğine vurgu yapıyor.
Karaloğlu’nun deneyimli bir yerel yönetici olarak, devlet eliye kentsel dönüşümün 150 yılda bitirileyemeyeceğine dönük tepsitine de katılıyoruz.
“Tüccar muhakkak dönüşüm bölgelerine girmeli. Vatandaşın evi kendine tabut olmamalı” sözlerinin de altını çiziyoruz.
Karaloğlu’nun turizm yatırımlarını tevşik amacıyla alınmış emsal artış kararını da doğru bulduğunu hatırlatalım.
Kentteki paralel yapıya dönük operasyonların akibetini de sorduk.
“Bu bir devlet politikası. Paralel yapıya dönük Bursa’da da mücadele sürüyor, sürecek” diyor.
Vali Karaloğlu, yerli otomobilin prematüre doğmaması için, muhakkak altyapısı çok güçlü olan Bursa’da üretilmesi gerektiğini de sözlerine ekliyor.
Yıl biterken Karaloğlu’ndan işte bunları duyduk.
Karaloğlu, Bursa’da bundan sonra ne kadar kalır bilmiyoruz ama, biz kendisini, şehri özümsemiş, sorunlarını dert edinmiş bir devlet adamı olarak görüyoruz.
Vali Bey, çıkarken bizim de geçmişte eleştirdiğimiz lale figürlü Bursa logosunu yakamıza takmayı da unutmuyor.