Şu artık net biliniyor.
Bursa turizm gelirlerinden büyüklüğüne ve şanına yakışır oranda pay alamıyor.
Dolayısıyla bunun artırılması için bir şeyler yapmak gerekiyor.
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin bu yöndeki çabalarının hızlandığını biliyoruz.
4 mevsimin doya doya yaşandığı şehrimiz ne hazindir ki, turizm gelirlerinde konaklama gün sayısında çok aşağılarda.
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın hemen her ortamda Bursa’nın turizmin geliştirilmesine dönük konuşmalarına tanık oluyoruz.
Bu yönde kentin zenginliklerinin ortaya çıkarılması için müthiş bir çalışma var.
Uzman bir kuruluşa kentin turizm master planı hazırlattırılıyor.
Bu konuda BEBKA’dan da destek alınmış durumda.
Dün tam da bu minvalde Bursa Kültür Turizm Tanıtma Birliği Müdürü ve Büyükşehir Belediyesi Basın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanı Ahmet Bayhan aradı.
Son dönem Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği’nin Bursa’yı yurtiçi ve yurtdışında öne çıkarma, daha çok turist getirme ve turizm pastasından daha fazla pay alma konusunda girişimleri var.
Bu yönde uzak-yakın gözetmeden yurtdışındaki turizm acenteleriyle temaslar var.
Bunları takdirle izliyoruz.
Ancak Bursa hemen yanıbaşındaki dev metropolden de turizm anlamında pay almak istiyor.
Birlik bu amaçla İstanbul’da tanıtım atağına geçmiş.
Birlik Müdürü Bayhan, İstanbulluları Bursa’ya çekebilmek için şehrin en işlek noktalarında 200 bilboard kiralandığını söyledi.
Bayhan şöyle konuştu:
“İstanbul 18 milyon nüfuslu bir şehir. Biz Birlik olarak dünyanın her yerinden şehrimize turist getirmeye çalışıyoruz. Ama İstanbul’un da turizm anlamında Bursa’yı keşfetmesini istiyoruz. Bu amaçla 2 haftalık aralarla kentin en işlek noktalarında 200 bilboard kiraladık. 12 hafta boyunca bilboardlarımızla İstanbulluları Bursa’ya davet edeceğiz.”
Aktaş lezzet ve eğlence için komşu kentin sakinlerini payitaht Bursa’ya çağırıyor.
Aktaş, “Bursa, tarihi, lezzetleri ve muhteşem doğasıyla yanıbaşınızda” diyerek bütün bunlar için İstanbullulara uzaklara gitmeyin diye sesleniyor.
Birlik Müdürü Bayhan’ın da bu projeye önem verdiği görülüyor.
Nitekim 18 milyonluk İstanbul’dan gelecek yerli turist Bursa’yı daha da hareketlendirecek.
Bayhan, ikişer hafta yayın, iki hafta aradan sonra tekrar 2’şer haftalık periyotlarla İstanbullular yapılan bu çağrının önümüzdeki yıl belirledikleri diğer illere de yayılacak.
Bayhan, 2020 yılında buna daha bir ağırlık vereceklerini söylüyor.
Yurtdışından elbette daha fazla turist gelmeli. Bunun döviz getirisi var.
Fakat yerli turizmi de ihmal etmemek gerekiyor.
Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği’nin bu atakla yerli turiste de ağırlık vereceği anlaşılıyor.
O eksik gideriliyor
Önceki gün bu sütunlardan İstanbul’daki Marmaray istasyonları ve araçlarındaki tanıtım levhalarında BUDO terminallerinin yerinin yer almadığını yazmıştık.
Şehir hatları, metro, İdo, tramvay vb. gibi toplu taşıma araçlarının istasyonlarının olduğu levhalarda nedense BUDO es geçilmişti.
Yazımızın ardından BURULAŞ Genel Müdürüm Mehmet Kürşat Çapar arayıp bilgilendirdi.
Bu durumu TCDD Genel Müdürlüğü’ne ilettiklerini, Marmaray İşletmesi yöneticilerinin bu konuda aranıp eksiğin giderilmesi konusunda talimat verildiğini hatırlattı.
Umarız o eksik en kısa zamanda giderilir.