Olay Gazetesi Bursa

İMO’nun raporu dikkate alınmalı

Önceki hafta yaz sağanağının kentimizde nasıl bir afete dönüştüğünü film şeridi gibi izledik. Şehrimizin yüksek kodlu semtlerinden inen yağmur suları araçları önüne katıp sürüklerken, Bursaray’ın Odunluk İstasyonu ise yapay bir göle döndü. Seferler bir süre aksadı. Peki, diğer hiç bir istasyondan yaşanmayan bu denli bir su baskını Odunluk’ta niye oluştu? Bu durumu İnşaat Mühendisleri Odası […]

Önceki hafta yaz sağanağının kentimizde nasıl bir afete dönüştüğünü film şeridi gibi izledik. Şehrimizin yüksek kodlu semtlerinden inen yağmur suları araçları önüne katıp sürüklerken, Bursaray’ın Odunluk İstasyonu ise yapay bir göle döndü. Seferler bir süre aksadı.

Peki, diğer hiç bir istasyondan yaşanmayan bu denli bir su baskını Odunluk’ta niye oluştu?

Bu durumu İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi gündemine aldı ve hazırladığı teknik raporu da dün kamuoyu ile paylaştı.

Olay’ın dünkü haberinde detaylarını okumuşsunuzdur.

İMO Bursa Şube Başkanı Serdar Atilla Erdem tüm hat boyunca bir risk analizi yapılmasını önermiş.

İMO’nun teknik raporunda bakılırsa, istasyonda hem bir proje ve imalat kusuru hem de yağmur öncesi hazırlıklarda ihmale işaret ediliyor. Bölgenin olumsuz topoğrafik yapısı ve civardaki hormonlu yapılaşma da es geçilmemiş.

İstasyonda yeterli drenaj kanallarının bulunmaması, olanların bakımsızlığı ve daha bir çok eksik rapora girmiş.

Bursaray her gün yüzbinlerce Bursalıyı işten eve evden işe taşıyan güvenli bir raylı ulaşım sistemi. Buranın her türlü olumsuzluğa karşı hazırlıklı bulunması gerekiyor.

Tartışmaları, karşılıklı suçlamaları bir kenara bırakıp, işbaşındaki yönetimin tüm adımları vakit geçirmeksizin atması Bursalıların yararına olacaktır.

Elbette, komplike bir ulaşım projesinde bu tür olumsuzluklar her yer de yaşanabilir. Önemli olan, bunlardan daha sonrası için ders çıkarılmasıdır.

BURULAŞ’ın ve Büyükşehir Belediyesi’nin yeni yönetimi gerekli girişimleri başlatmalıdır.

Bu kötü örnekten yola çıkarak Bursaray’ı kentin güvensiz bir ulaşım ağına dönüştürmemek gerek.

Şehrin toplu taşıma yükünün büyük bölümünü çeken Bursaray’ın sonradan ilave edilmiş istasyonlarının da komple irdelenmesinde yarar var.

Başlangıçta Alman disiplini ile yapılmış projenin sonrasındaki uzatma ve eklentilerinde benzer özen gösterilmemiş olabilir.

Odunluk İstasyonu, Büyükşehir Belediyesi ve BURULAŞ yöneticilerine bir uyarı vermiştir.

Umarız, İMO’nun teknik raporundaki öneriler uygulanır ve bir daha benzer olumsuzluk yaşanmaz.

 

Raylı Sistem Çınar’a emanet


Elektrik Mühendisleri Odası Bursa Şubesi ve Bursaray’daki çalışmalarını biliyoruz.

Sonrasında siyasete girdi, Nilüfer’den CHP’den belediye meclis üyesi olup geçen dönem Büyükşehir’de de ilçesini ve partisini temsil etti.

Hatta, Nilüfer Belediye Başkan Yardımcılığı’nda da başarılı bir performans sergiledi.

31 Mart’taki değişimler sonrası Çınar’ın Büyükşehir Belediyesi’nde ulaşım alanında bir göreve getirilmesi bekleniyordu.

Zira, seçim öncesi Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in ulaşım projelerinin hazırlanmasında da o ekibe kendisinin katkıları olmuştu.

Şimdi görüyoruz ki, Remzi Çınar artık BURULAŞ’ta raylı sistemden, Bursaray’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapacak.

Gelişmeyi BURULAŞ Genel Müdürü Fahrettin Beşli dün sosyal medya hesaplarından duyurdu.

İsabetli bir karar olmuş.

Çünkü;

Çınar Bursaray’ı en ince ayrıntısına kadar tanıyan, burada uzun yıllar çalışmış bir mühendis. Projede ve işletmede çok emeği var.

Hemşerimizi Çınar’ın, kendisine verilmiş görevi başarıyla yürüteceğine inanıyoruz.

Bizde de Çınar’a yeni görevinde başarılar diliyoruz.

 

Batalla ile umutlu bir başlangıç

Bursaspor içimizdeki kimileri için bir şey ifade etmiyor olabilir ama o Bursa’nın paha biçilemez bir markasıdır.

Bugün için bulunduğu konum içimize sinmiyor ama artık yeni yönetimle birlikte bambaşka bir beklenti içine girdik.

Hedef 3 yılda 3 lig atlamak ve Süper Lig’e dönmek. Bunun için doğru hamleler yapıldı, sağlam adımlar atıldı.

Onların en önemlisi bize göre; kentin yeniden kenetlenmesi, açılan kampanyaya beklentinin altında olsa destek gelmesi. Nihayetinde, 2,5 yıldır kapalı olan transfer tahtası sorununun ortadan kaldırılması ve en sonuncusu da ismi Bursaspor ile bütünleşmiş bir teknik adamın, eski futbolcunun takımın başına getirilmesi.

Bursaspor yönetimi dün Arjantinli teknik adam Pablo Martin Batalla ile 3 yıllık bir sözleşme imzaladı. Geçen sezon Nilüfer Belediyespor’u zirveye taşıyan Batalla’nın kısa sürede hedefi Bursaspor’u şampiyon yapmak, ardından da Bursa’da kalıcı, uzun süreli bir teknik adamlık dönemi geçirmek.

Umarız o hedefleri tutar.

Bursa’nın ve Bursaspor taraftarının kendisinden beklentisi çok yüksek. Bu şehir Bursaspor’un yeniden Süper Lig’de zirveye oynayacak ve Avrupa kupalarında top koşturacak günlere özlem duyuyor.

Yolu açık olsun.