Olay Gazetesi Bursa

Harmancık yolunda iyileştirme çalışması

Bursa‘nın dağ ilçeleriyle bağlantısını sağlayan yollarda uzunca süredir çalışma beklentisi vardı. Dört ilçeyi Bursa‘ya bağlayan ana yol zaman zaman iyileştirildi. Ancak, Orhaneli-Harmancık arasındaki etaba şimdiye dek el atılmamıştı. Burada da artık makinelerin işbaşı yaptığını görüyoruz. Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü‘nün açtığı ihaleyi kazanan Orak AŞ. Harmancık yolunda iyileştirme çalışmalarına başladı. Bölge insanı yıllardır bu gelişmeyi bekliyordu. […]

Bursa‘nın dağ ilçeleriyle bağlantısını sağlayan yollarda uzunca süredir çalışma beklentisi vardı.

Dört ilçeyi Bursa‘ya bağlayan ana yol zaman zaman iyileştirildi.

Ancak, Orhaneli-Harmancık arasındaki etaba şimdiye dek el atılmamıştı.

Burada da artık makinelerin işbaşı yaptığını görüyoruz.

Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü‘nün açtığı ihaleyi kazanan Orak AŞ. Harmancık yolunda iyileştirme çalışmalarına başladı.

Bölge insanı yıllardır bu gelişmeyi bekliyordu.

Nihayet, makinelerin yolda görünmesiyle birlikte halk üzerinde de umut belirdi.

Bölge zaten göçün olumsuz etkisi altındaydı.

Kimi virajların kaldırılması, sanat yapılarının eklenmesi, platformun 11 metreye çıkarılması ve bozulan zeminin yeniden asfaltla kaplanması çalışmalarının tamamlanmasının ardından ilçeye ulaşım daha da kısalacak.

Ancak asıl beklenti, güzergâhtaki çok keskin virajaların pas geçilerek, yeni hatlar açılması.

Aynı zamanda Kütahya‘nın, Tavşanlı, Tunçbilek, Simav ve Balıkesir‘in Dursunbey ilçelerinin de kullandığı etaptaki çalışmalar ramazan ayına rağmen hızlı biçimde sürüyor.

Konuştuğmuz bölge insanı, yoldaki imalat bittikten sonra zeminin beton satih kaplama olarak asfaltlanmasını istiyorlar.

Türkiye‘nin dört bir yanında artık ilçeleri illere bağlayan yollarda soğuk asfalt döneminin bittiğini, Doğu ve Güneydoğu‘daki yolların sıcak aslfatla kaplandığını hatırlatan yurttaşlar, “yeni yolumuzda biz de sıcak asfalt istiyoruz” diyorlar.

Haksız da değiller.

Bu yolu biz de zaman zaman kullanıyoruz.

Soğuk ve sıcak asfalt kalitesi arasında dağlar kadar fark var.

Bölgeden gelen talebi, Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü yetkilerinin ve yöre siyasetçilerinin de dikkate alacaklarını düşünüyoruz.

Bursa’nın sıcak asfaltla kaplı olmayan dört ilçe yolundan birisi de burası.

Ağır tonajlı, krom, mermer ve kömür kamyonlarının çalıştığı yolda artık yüksek standarda geçilmesi isteniyor.

 

Umut Sitesi kararlı

 

Kentsel dönüşüm işine girmek büyük bir risk.

Çok nüfuslu ilçe belediyelerinin bile yıllardır bu işi başaramadığını biliyoruz.

Dün bu sütunlardan Nilüfer’e bağlı Ataveler Mahallesi’ndeki kentsel dönüşüm işine kalkışan Umut Sitesi sakinlerinden bir itirazı aktarmıştık.

Bugün de site yönetilerinden Kemal Zararsız aradı.

Umut Sitesi’nde 444 ailenin yaşadığını ve dönüşüme itiraz eden sadece 9 kişi bulunduğunu anlattı.

‘Kravatlı cahil’ olarak tanımladığı itirazcıya tepki gösteren Zararsız, Nilüfer Belediyesi‘nin yaptığı karot testlerinde, sitedeki iki bloğun riskli bulunduğunu, yıkılıp yeniden yapılmasının tavsiye edildiğini, tesisatın kullanılamaz durumda olduğunu, yağmur anında alt katları su bastığını hatırlattı.

Dönüşüme karşı çıkarların 50 lira aidatı ödemekte zorlandıklarını, güçlendirme, bakım, onarım boya için istenilen masrafa da yanaşmadıklarını anlatan Zararsız süreci şöyle özetledi.

Genel Kurul’dan aldığımız yetkiyle, dönüşüm için 13 firma ile görüştük. Finale 2 firma kaldı. Bunlardan Gençarslalar ile prensipte mutabık kaldık. Projemiz Nilüfer’den geçti. 23 Temmuz’da da Büyükşehir’de ele alınacak. 9 kişi haricinde herkes yenilemeden yana. 69 m2’lik dairelerimiz 103 m2olacak. Ben bunda rant göremiyorum.”

Umut Sitesi, emsal artış kararı sonrası dönüşüm işine soyunan sembol bir siteye dönüştü.

Burada başarılırsa, devamı hızlı gelecektir.