Bursa toplu yolcu taşımacılığı sorununu henüz çözebilmiş bir kent değil.
Bu uğurda şehrimizde farklı ulaşım türleriyle yolcu taşnıyor.
Şüphesiz, yolcu taşımacılığının ana patronu Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden biri olan BURULAŞ.
BURULAŞ’ın raylı sistem,lastik tekerlekli, deniz ve hava araçlarıyla yaptığı taşımacılıktan elde ettiği ciro bir hayli fazla.
Fakat kentimizde Özel Halk Otobüsçüleri Odası aracılığıyla yapılan yolcu taşımacılığı da azımsanmayacak oranda.
Kentte 500 dolayında Özel Halk Otobüs çalışıyor.
Önceki gün, Türkiye Esnaf Kefalet Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Başkan Vekili ve Marmara Bölge Birliği Başkanı Bahri Şarlı ile konuştuk.
Şarlı bir müjde verdi.
Kentteki Özel Halk Otobüsçüleri Odası’na kayıtlı esnafın araçlarının yenilenmesi için kredi sorununu çözdüklerini anlattı.
Yani, Özel Halk Otobüsçülerinin araçlarının yenilemek için kullanacakları krediye TESKMOB‘a bağlı Marmara Bölge Birliği kefalet verecek.
Halk Bankası aracılığıyla kullanılacak kredilere TESKOMB garantör olacak.
Büyükşehir Belediyesi ile yapılan sözleşme gereği kentin değişik noktalarına çalışan Özel Halk Otobüsleri’nin yenilenmesi gerekiyor.
Bu sayede hem yolcuların şikayetleri en aza inecek hem de esnafın ekonomik ömrünü tamamlamış araçlara tamir ve bakım masrafı yapmasının önüne geçilecek.
Bursa aynı zamanda sokaktaki eski otobüslerden de kurtulacak.
Ziraa, BURULAŞ’ın genç filosunun yanında eski halk otobüslerinin yenilinmesi de kaçınılmaz hale gelmişti.
BUDO’nun çıtası
BUDO bizim için deniz tekelini kıran bir Bursa şirketidir.
Marmara Denizi‘ndeki özel bir kuruluşun elinde bulunan ulaşım tekelin kırılmasında ve Bursalıların İstanbul‘a bağlantısında alternatifsizlikten kurtarmıştır.
Sırf bu yüzden, şahsen biz zorunlu kalmadıkça BUDO’dan başka şirketleri tercih etmiyoruz.
Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım şirketi BURULAŞ’ın deniz taşımacılığı yapan ünitelerinden BUDO iki yılda 2 milyon yolcu taşımış.
Azımsanacak bir rakam değil.
Filosunu genişletmiş olsa bu rakam daha da katlanacak.
Etrafı denizli çevrili bir kentin, üstelik marka olmayı hedefleyen şehrin deniz ulaşımını başka kentlerin şirketlerine bırakması kabullenilebilir durum değildi.
Kentimiz bu konuda mesafe aldı.
Yeterli değil elbette.
Kamu şirketi olan BUDO daha da büyümeli, büyütülmeli.
Denize açılan ilçelerimiz BUDO’nun gelişip, büyümesi için büyük bir nimet.
Bursalılar olarak Büyükşehir Belediyesi’ne ve BUDO’ya destek olmak durumundayız.
5 deniz otobüs son derece yetersizdir.
Büyükşehir Belediyesi bu sayıyı daha da artırmalıdır.
BUDO elbette emin adımlarla büyüyecektir.
Ama unutulmamalı ki, onu büyütecek olan Bursalılardır.
Sadece İstanbul’a değil, denizden ulaşım olanağı bulunan diğer komşu yerleşimlerle de bağlantı kuran BUDO’nun çıtayı yükseltmesi kaçınılmazdır.