Olay Gazetesi Bursa

Bursa’da 2016’ya ulaşım projeleri damga vuracak

Şüphesiz, Bursa’nın 2015‘de en çok konuşulan konularından biri ulaşım idi. Onca yatırıma rağmen, her geçen gün katlanan taşıt sayısı, kentin mevcut arterlerindeki trafik yükünü de artırdı. Hem merkezi hükümetin hem de yerel iktidarın ulaşım yatırımları, 2015’de trafiği Bursa‘da en çok konuşulan konu olmaktan çıkaramadı. Bursa uzunca süredir demiryolunu bekliyordu. 2015’de bu yönde bir gelişme olmadı. […]

Şüphesiz, Bursa’nın 2015‘de en çok konuşulan konularından biri ulaşım idi.

Onca yatırıma rağmen, her geçen gün katlanan taşıt sayısı, kentin mevcut arterlerindeki trafik yükünü de artırdı.

Hem merkezi hükümetin hem de yerel iktidarın ulaşım yatırımları, 2015’de trafiği Bursa‘da en çok konuşulan konu olmaktan çıkaramadı.

Bursa uzunca süredir demiryolunu bekliyordu.

2015’de bu yönde bir gelişme olmadı.

Temeli atılan ve bir kaç tünelden öteye geçemeyen hızlı tren projesinde ilerleme sağlanamadı.

Hatta, durdu da diyebiliriz.

Proje Vali Münir Karaloğlu‘nun da belirtitği gibi bir gün elbet bitecek, ama Bursalıların kaç yıl sonra trenle başka bir kente ulaşacağı halen belirsiz.

DDY‘nin öncelikleri içinde ne yazık ki, bugün de Bursa gözükmüyor.

Yeni hükümetle tekrar işbaşına getirilen Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı‘nın öncelikleri arasında da Bursa hızlı tren projesinin olacağını sanmıyoruz.

Hava ulaşımında Yenişehir hareketlenmiş gibi gözükse de, dünya kenti olmayı hedefleyen Bursa için sadece bir kaç Anadolu kentine başlatılan seferler yetersiz.

Yenişehir’den yabancı ülke ve kentlere hava ulaşımı başlatılabilmiş değil.

Sabiha Gökçen‘in bunun için engel teşkil ettiği söylenip duruyor. Galiba, orası yükünü tutunca rota ancak Yenişehir’e dönecek.

Bursa, THY‘nin destinasyon listesine de bir türlü giremiyor. Bu konudaki siyasi girişimler de sonuç vermiş değil.

Deniz ulaşımında Büyükşehir Belediyesi’nin Marmara Denizi‘nde tekeli kıran BUDO‘su tek tesellimiz.

BUDO’nun her geçen gün yeni rotalar belirlemesi Bursa için avantaj.

Keza, acil uçuşlar için öngörülen deniz uçağını herkes kullanamıyor gibi gözükse de Bursa’nın ulaşım çeşitliliğine renk kattığı bir gerçek.

Bursa’yı önümüzdeki yıl çok etkileyecek projelerin başında İzmir-Orhangazi İstanbul Otabanı geliyor.

Körfez geçiş köprüsü büyük ölçüde tamamlandı. Bahar aylarında hizmete gierecek.

Keza, otobanın Gemlik çıkışına kadarki etabının da önümüzdeki aylarda açılması bekleniyor.

İstanbul’un 3. köprüsü ve Avrasya tüneli bittiğinde Bursa’nın otoban üzerinden aldığı yük de katlanacak.

Transit geçiş ve diğer kentlere bağlantıda bu dev yatırımlar 2016’da Bursa’da da çok konuşulacak.

Bir kaç saatte karayoluyla İstanbul ev İzmir‘e bağlantı yapabilen kente dönüşeceğiz.

Bunlar genel yatırımlar.

Yeni yıldan itibaren, Bursa’nın çok konuşulan ve yıllardır ilerleme sağlanamayan dağ ilçeleri yollarında da ilerleme bekliyoruz.

Bursa merkezinde de ulaşım açısından önemli projelerin 2016’da start alacağını biliyoruz.

Örneğin;

Bursaray‘ın satın alınan yerli vagonları bu yıl filoya katılmaya başlayacak.

İmalatı Bursa’da yapılan 60 yeni metro vagonu etap etap raylarla buşulacak.

Aynı şekilde, ihalesi tamamlanıp yer teslimi yapılan Terminal tramvay hattı da Bursa’nın kentiçi raylı ulaşımının ana parçalarından biri olacak.

Bu amaçla Bursa’da 12 adet ipekböceği imalatının sürdüğü, bir kısmının da test aşamasında olduğunu söyleyebiliriz.

Yeni yılda Büyükşehir Belediyesi bütçeden ulaşıma dev kaynak ayırmıştı.

Yeni raylı sistem hatları, araç alımları kadar köprülü kavşak projeleri de yeni yılda kentin ulaşım yatırımlarının öncüsü olacak.

Tıkanan çok sayıda noktada yonca ya da bat-çık tipi kavşak yapımları devam edecek.

Bunlar yapım aşamasında trafiği aksatacak gibi görünse de, tamamlandığında hızlı ve kesintisiz akış için elzem olacak.

Örneğin; deniz ulaşımının öne çıktığı Mudanya-Bursa bağlantısı arasındaki en sorunlu bölge olan Geçit kavşağı bu yatırımlar içinde bulunuyor.

Yine, Büyükşehir Belediyesi yeni binası önündeki bat-çık kavşak ve meydan düzenlemesi de bu bölgedeki trafiği rahatlacak.

2016’da sıcak asfaltla tanışacak köy sayımız da artacak.

Büyükşehir’in hem ilçe merkezleri hem de köyden mahalle olan yerleşimlere sıcak asfalt dökme oranını artıracağını tahmin ediyoruz.