31 Mart yerel seçimlerinin ardından AK Parti’nin elinde kazandığı en büyük şehir Bursa kaldı.
Bursalılar, Ankara nezdinde şimdi bu ayrıcalığı hissetmek istiyorlar.
Konuştuğumuz hemşehrilerimiz, AK Parti’nin elinde kalan tek en fazla nüfusa sahip Büyükşehir Belediyesi’nin Bursa olmasının şehre getirilecek yatırımlarla ayrıcalığa dönüşmesini bekliyor.
Haksız da değiller.
İstanbul’da CHP’li Ekrem İmamoğlu’na mazbatasının verilmesinin ardından artık AK Parti’nin elinde üç büyük kentin belediyesi gitmiş oldu.
En azından, Yüksek Seçim Kurulu’na İstanbul seçim sonuçları için yapılan olağanüstü itiraz sonuçlana kadar durum böyle.
Cumhurbaşkanlığı Hükümet sisteminin Bursa’ya bu anlamda öteden beri şu ya da bu gerekçelerle verilmeyen haklarını artık teslim etmesi gerekiyor.
Bursa’nın bugün için Ankara’dan en büyük beklentisi metro hatlarının kent geneline yaygınlaştırılması için yaptığı başvuru.
Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı’nın Bursa’dan gelen bu talebe hiç bir mazeret üretmeden, hatta yeni ilave hatlar da ekleyerek bir an evvel hayata geçirmesi gerekiyor.
Bu konuda AK Parti Bursa milletvekillerinin de ellerinin güçlendiğini düşünüyoruz.
Ankara’daki tüm genel müdürlükler ve bakanlıklarda Bursa milletvekillerinin kent projelerinin takibinde daha ayrı bir yerleri olacağına inananlardanız.
Bursa’nın merkezi hükümet bütçesiyle yapılması istenen metro ağları için bugün daha ayrıcalıklı bir kent olduğunu düşünüyoruz.
Çok değil, hükümetin İstanbul’daki raylı sistem, tünel vb. gibi tüm projelere ayırdığı rakmın yüzde 1’i Bursa’ya kaydırılmış olsa inanın kentin altı köstebek yuvasına döner.
Aynı bakanlığın, Bursa kent merkezinde ulaşımı rahatlatacak, tünel, viyadük, bat-çık, hemzemin kavşak düzenlemelerini de uhdesine alarak Bursalıları trafik derdinden kurtarması kaçınılmaz olmuştur.
Bursa Büyükşehir Belediyesi bütçesiyle bütün bunların kısa vadede yapılması mümkün değildir.
Keza kent içi trafiği rahatlatacağı düşünülen ve Uludağ eteklerinde geçmesi planlanan çevre yolu projesi de Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı’nca üstlenilmelidir.
Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı’nın ve Karayolları Genel Müdürlüğü’nün, ilin güneyindeki dört ilçenin yol, tünel, viyadük projelerini de özel bir ödenek ve gayret ile çok kısa sürede tamamlayarak bu problemi de konuşulur olmaktan çıkarması farz olmuştur.
Çünkü; bu bölgeden AK Parti’nin 31 Mart’ta aldığı ve ortalaması yaklaşık yüzde 60’ı bulan oy oranı da gözardı edilmemelidir.
Şehrin ikinci büyük beklentisi durumundaki, tamamlanması sürüncemeye karan ve her yıl bitim termini revize edilen hızlı tren projesinin de artık daha fazla zaman geçirilmeden Bursa’ya kazandırılmalı,
Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün de 31 Mart yerel seçim sonuçlarını dikkate alarak, Bursa’nın on yıllardır konuşulan bu projesini daha çok sarkıtmadan hizmete açma vakti çoktan gelip geçmiştir.
Bursa çok doğal olarak, kent bütçesinin gücünü aşan kamu yatırımlarının tamamlanması ve merkezi hükümet tarafından üstlenilmesi konusunda pozitif ayrımcılık istemektedir.
Bursa bunu isterken, ilde toplanan vergilerin yatırıma geri dönüş oranı bakımından da yıllardır haksızlığa uğramış bir şehirdir.
Şimdi o tahsilatı yapma zamanıdır.
Eminiz Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Bursa’dan giderek yükselen bu beklentiyi görmezden gelmeyecektir.
Erdoğan’dan bütün bunlar için hızlı bir müjde beklemek Bursa’nın en doğal hakkıdır.