Sandığa gitmeye artık şunun şurasında 17 gün kaldı.
Yerel seçim süreci işliyor.
Cumhur İttifakı’nın adayı Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın ardından dün de sahneye Millet İttifakı Bursa Büyükşehir Belediye Başkan adayı Nilüfer Belediye Başkanı CHP’li Mustafa Bozbey çıktı.
Dün, Bursa Akademik Odalar Birliği’nde Bozbey’in büyükşehir projelerinin tanıtımını izledik.
Gördük ki, Bozbey’in öncelikleri arasında da kentiçi ve ilçelerarası ulaşım başı çekiyor.
Bozbey’de, rakibi Aktaş’ı gölgeleyecek çok farklı bir proje göremediğimizi baştan peşinen belirtmek isteriz.
Ancak İnegöl, Mudanya ve Kestel’e banliyö hatları düşüncesi yeni bir ulaşım modeli olarak karşımıza çıkıyor. Mustafakemalpaşa, Mudanya ve Gemlik’e tramvay projelerini de ilk kez duyduğumuz projeler olarak söyleyebiliriz.
Bunda da mevcut Devlet Demiryolları hatlarından faydalanmayı düşündüklerini ekliyor.
Bozbey’in de tıpkı Aktaş gibi kenti metro ağlarıyla genişletme hedefi var. Kent için 4 ayrı yeni metro hattı planlamasından bahsetti.
Zaten bunları kesin proje gibi sunmuş değil. Öneri olarak aktardı.
Elbette tramvay hatlarıyla da kentiçi ulaşımın rahatlatılması hedeflenmiş.
Ulaşım belli ki, Bozbey’in kazanması durumunda üzerinde çokça mesai harcayacağı bir başlık olarak görünüyor.
Hem ucuz hem de kolay ulaşım Bozey’in ana vaatlerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Bursa’da ilkokul ve ortaokul öğrencilerine ücretsiz diğer bütün bilet sistemlerinde de yüzde 25’lik bir indirim öngören kentiçi ulaşımı hayata geçirmeyi planlıyor.
Üstelik bunu 1 Nisan’da yürürlüğe sokacağını da hatırlatıyor.
Bunları, Aktaş’ın göreve başlayışıyla birlikte Bursa’da kentiçi ulaşım ve su fiyatlarında yapılan indirimlerden örnek alınmış kopya vaatler olarak değerlendirebiliriz.
Nitekim Bozbey 1 Nisan’dan itibaren suyu da yüzde 25 ucuzlatacağını söylüyor.
Bozbey, bütün bunların öncesinde Bursalılara katılımcı, ulaşılabilir, yaşayan, yaşanan, eşit, bereketli, zinde, yeşil/beyaz/mavi bir şehir vaat ediyor.
Odağında insan olan, insanın öncelendiği bir yönetim modelini hayata geçirmeyi hedefliyor.
Bozbey’in bir de Büyükşehir’in eski Başkanı Recep Altepe’nin de gündeminde olan Uludağ eteklerinden Güney Çevre Yolu’nu Kestel’ten Çalı’ya tünelle geçme düşüncesi var.
Hamitler-Filament Tüneli de dikkatimizi çeken projelerden biri.
Bozbey’in hedefinde Atatürk Caddesi’ni yayalaştırmak ve yol kenarı parklanmalarından ücreti kaldırmak da bulunuyor.
Bursakart ile de Büyükşehir’in bütün işlemlerinin yapılabileceği bir model öngörüyor.
Sosyal projeler arasında da halkkart uygulamasıyla yoksula ayni ve nakdi yardımların bu yolla aktarılması düşünülüyor.
Bozbey, Çevre Düzeni ve Nazım İmar Planları’nın hazırlanmasında da katılımcı bir yöntemden bahsediyor. Nilüfer’in çok konuşulan sorunlarından kentsel dönüşüm krizinin de insan odaklı planlama modeliyle aşılacağını söylüyor.
Daha önce dillendirdiği gibi Büyükşehir Stadyumu’nun adının Bursalılar tarafından belirleneceği ve eski Atatürk Stadyumu’nun kapalı tribünlerinin yeniden inşaa edilerek burada anıları yaşatacak üniteler öngörüyor.
Bozbey’in yeni kent parkları, kent girişlerinin iyileştirilmesi vaadini de önemsiyoruz.
Bursa’nın Dağ ilçelerinde organik meyveciliğe geçiş planlanıyor.
Sosyo-ekonomik yönden geri bırakılmış bu yöreye dönük başka dikkat çekici bir yatırım göremediğimizi de vurgulamak isteriz.
Bozbey’in Bursa genelinde termal, tarih, kültür, turizmine dönük de projeleri var.
Tabii ki, bütün bunlar için para lazım. Kaynak nereden, nasıl temin edilecek?
Başkan’ın buna hiç değinmediğini gördük.
Ekip çok emek vermiş olabilir ama AK Partili Aktaş’ın lansmanı ile kıyasladığımızda dün kulağı tırmalayan müzik ve görselliği zayıf bir sunum izledik.
Başkan’ın hitabeti güçlü olsa da görsellik yeterli değildi.
İYİ Partililer ve CHP örgütleri dün Bozbey’i yalnız bırakmadılar.
Salon tıklım tıklım doluydu.
Bakalım Bursalılar Bozbey’in projelerine 31 Mart’ta sandıkta nasıl bir karşılık verecek?