Olay Gazetesi Bursa

Başkan Dündar’ın yeni kent meydanı

Meydansız kentlerin tadı tuzu olmaz. Ne buluşacak bir alanı ne de konuşulacak bir yanı olur. Bursa işte o kentlerden biri. Dünyanın neresine giderseniz gidin, kentler meydanları ve orayla bütünleşmiş simgeleriyle kendisine binlerce turist çeker. New York’ta cadde kenarına sıkıştırılmış küçük Times Meydanı’nın ünü bile neredeyse New York’u geçmiştir. Times Meydanı’ndaki basamaklara oturup, devasa led reklam […]

Meydansız kentlerin tadı tuzu olmaz. Ne buluşacak bir alanı ne de konuşulacak bir yanı olur.

Bursa işte o kentlerden biri.

Dünyanın neresine giderseniz gidin, kentler meydanları ve orayla bütünleşmiş simgeleriyle kendisine binlerce turist çeker.

New York’ta cadde kenarına sıkıştırılmış küçük Times Meydanı’nın ünü bile neredeyse New York’u geçmiştir.

Times Meydanı’ndaki basamaklara oturup, devasa led reklam tabelalarını seyretmek için her yıl milyonlarca insan New-York’a akıyor.

Bursa bildik bileli meydan yoksulu bir kent.

İyi niyetle başlayıp, sonrasında ticari aktivite alanlarına boğulan projeler gördük.

Merhum Hikmet Şahin döneminde Bursalılara meydan yapılacak diye yutturulan eski Santral Garaj’da dikilen ticari kütle ortada.

Ortalıkta ne bir meydan var ne de sembol var.

Bursa eski Atatürk Stadyumu’nda yeşil bir alana kavuşsa da gözler halen kentin kalbi sayılan eski Santral Garaj civarında hakiki bir meydan arıyor.

O eksiği gidermek için Osmangazi Belediyesi’nin harekete geçtiğini biliyoruz.

Burada belediye bütçesini zorlayacak kamulaştırma rakamları kullanıldı.

Halen de kamulaştırmalara müthiş rakam harcanıyor.

Galiba şimdiye dek 150 milyon TL’lik bir kamulaştırma yapıldı.

Ankara-İzmir Yolunu yeraltına alıp Merinos Parkı ile bütünleşecek meydan için artık kamulaştırma işinde sona gelinmiş. 

Dün Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar ile makamında sohbet ederken laf meydan projesine geldi.

Başkan Dündar projenin temelinin yıl sonuna kadar atmayı düşündüklerini söyledi.

Projeyi bitirme hedefi olarak da 2019 yerel seçimlerini işaret etti.

Yani Bursa bu dönem, eski Santral Garaj’ın hemen devamında kamulaştırılan sahada gerçek bir kent meydanına kavuşacak.

Dündar projeye önem veriyor.

Alanda muhalefetin belediye meclisinde önergelerle sık sık gündeme getirdiği molozların kaldırılmasına da başlanmış.

Başkan, kalan bir kaç ticari parseli kamulaştırma çalışmalarının da sürdüğünü aktardı.

Onların da en kısa zamanda tahliye edileceğini ifade etti.

Alandan çıkan moloz da başka bir alanda dolgu malzemesi olarak kullanılmak üzere depolanıyor.

Yakın gelecekte kaldırılan molozların ardından alan boşalmış olacak.

Proje başlanana dek de burası otopark olarak değerlendirilecek.

Başkan Dündar bölgedeki camiye de yeni bir alan aradıklarını, meydanın uygun bir noktasına yeni cami yapacaklarını ve eski camiyi yıkacaklarını söyledi.

Meydan ortaya çıkarken bölge sakinlerine modern yeni bir cami de kazandırılmış olacak?

Peki, Bursaray’ın bu bölgede yeraltına yapılması düşünülen aktarma istasyonu ne olacak?

Başkan Dündar, 30 kilometre uzunluğundaki Bursaray’ın aktarmasız sefer yapan dünyanın en uzun metro hatlarından biri olduğuna işaret etti ve Büyükşehir Belediyesi bürokratlarının buna bir çözüm aradıklarını dile getirdi.

Büyükşehir Belediyesi’nin Ulaşım Danışmanı Taha Aydın ile de görüştüklerini, ancak bu bölgenin altın yapılması düşünülen aktarma istasyon için kod sorunu ortaya çıktığını söyledi.

Dündar, kendisinin de daha ötede lokantalar bölgesinin bulunduğu alanın altına aktarma istasyonunu kaydırılması yönünde görüş bildirdiğini anlattı.

Kentin tam ortasında değerli bir toprak parçası yakın gelecekte Bursa’nın gerçek meydanına dönüşecek.

Fakat bunu hemen başarmak kolay gözükmüyor.

Mustafa Başkan  da sabırla kamulaştırmaların bitmesini bekliyor.

Hukukçu kimliğiyle sorunsuz bir alan elde etmeye çalışan Dündar, kente yakışır meydan kazandırma konusunda da kararlı gözüküyor.