Olay Gazetesi Bursa

Altepe ulusal ulaşım projelerine de el atıyor

İki dönem, Anadolu‘nun metropol bir kentini yönetmeye aday gösterilmek ve seçilmek ayrı bir meziyet olsa gerek.  Merinos AKKM’de dün Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe‘nin ikinci döneminin ilk yılına ilişkin değerlendirmesini dinledik. Altepe bunu, “Altın dönemin 6. yılı” sloganıyla bütünleştirmiş. Başkan, 6 yıldır, Bursa gibi Türkiye’nin 5. büyük kentini yönetiyor olmanın gururuyla çıktı kürsüye. Tamamlanan, hayata […]

İki dönem, Anadolu‘nun metropol bir kentini yönetmeye aday gösterilmek ve seçilmek ayrı bir meziyet olsa gerek. 

Merinos AKKM’de dün Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe‘nin ikinci döneminin ilk yılına ilişkin değerlendirmesini dinledik.

Altepe bunu, “Altın dönemin 6. yılı” sloganıyla bütünleştirmiş.

Başkan, 6 yıldır, Bursa gibi Türkiye’nin 5. büyük kentini yönetiyor olmanın gururuyla çıktı kürsüye.

Tamamlanan, hayata geçirilen projelerin bir çoğunu bizler, yerel yönetimleri yıllardır yakın takip eden medya mensupları olarak zaten biliyorduk.

Hemen hepsinin katettiği aşamaları hatırladık tekrar.

Altepe 6 yılın özetini çıkardı, yapılanları anlattı, farklı projelere de girdi.

Yeni dönem yatırımlarından bahsetti.

Örneğin, yapımı yılan hikayesine dönen ve Yenişehir’e dahi ulaşamayan, sonrası meçhul olan hızlı trenin bu etabını DDY’den alıp, BURULAŞ olarak kendilerinin çalıştırmayı düşündüklerini açıkladı.

Yani, Büyükşehir, Bursa-Yenişehir arasında kısa etaplı hızlı tren işletmeciliğini devralacak.

Hat ulusal ağa bağlanana dek bu müstecirlik devam edecek.

Yine Gemlik‘e demiryolu ulaşımı için DDY ile çalıştıklarından bahsetti.

Daha evvel gündemde olan Bursaray’ın hızlı tren bağlantısı ve Mudanya‘ya ulaşması üzerinde çalıştıklarına da değindi.

Bunlar ulusal ölçekte bağlantı gerektiren işler.

Keza, kentin havadan başka coğrafyalara bağlantısı konusunda da sona geldiklerini aktardı.

Yunuseli Havalimanı’nın harekete geçirmek için Hava Kuvvetleri Komutanlığı ile anlaştıklarını kaydetti.

Başkan, Büyükşehir’in mali durumuyla da övündü.

Altepe, bağlı iştirakleriyle birlikte 2,7 milyar TL‘lik bütçesi olan belediyenin uzun vadeli 1,7 milyarlık borçlandığını, mali anlamda da kredibilitesi yüksek bir belediye olduklarına vurgu yaptı.

Burada bir parantez açmak istiyoruz.

Bursa Büyükşehir Belediyesi ödeme konusunda Hazine nezdinde sadık bir kredi müşterisi durumunda.

Fakat, kentin devletten kişi başı alacağı 30-40 yıllık pay şimdiden ipotek altına girdi.

Yani, bugün her doğan Bursalı minik bebek, orta yaşa ulaşıncaya kadar borçlu bir kent sakini görünecek.

Yatırım için borçlanma şarttır, ancak sonra gelecek yönetimlerin eli kolu da bir müddet borçlar nedeniyle bağlanacaktır.

Başkan’ın yol açma konusundaki çalışmalarında ilginç veriler var.

Örneğin, Altepe her gün bir bina yıktıklarını söylüyor.

Bu sayede Çelebi Mehmet Bulvarı gibi yeni ana arterler hizmete sokuluyor.

Altepe bu durumu iddialı biçimde, “Bizim kadar bina yıkan, kamulaştırma yapan, proje üreten, çalışan, başka devlet de yok belediye de” ifadeleriyle pekiştiriyor.

Altepe’nin Bütünşehir yasası ile birlikte kırsaldan sahile, ovadan Uludağ’a, kadar her yere yatırım götürdüğünü slayttan da izledik.

Bu konuda sınır ötesine taşan destekler de var.

Yeni dönem için öngörülen iki proje dikkatimizi çekti.

Biri Osmanlı Tarihi Müzesi diğeri Bilim Teknoloji Merkezi‘nde oluşturulacak Uzay ve Havacılık binası.

İkisi de yeni dönemde ses getirecek projeler.

Etbalık‘ın bulunduğu alanı cazibe merkezi yapmak için AVM ve Yaşam Merkezi‘ne dönüştürme projesine, Yıldırım’ı canlandırmaya dönük adım olarak bakıyoruz.

Başkan her fırsatta dillendiriyordu.

Dün Ankara’dan bir kez daha yetki devri istedi.

Verirler mi?

Çok zor.

Başkent’in bürokratik oligarşisini yıkmak şimdilik mümkün gözükmüyor.