Esnafın, sürücünün ve sanayicinin de en büyük sorunu bağlantı yolu. Pazar Caddesi olarak da adlandırılan İzmir Yolu bağlantılı 7 kilometrelik yolda büyük sıkıntılar yaşıyoruz. Büyük çukurlar sürücülere yolda zigzak çizdirmekte. Yol bozuk olunca haliyle servis araçları her ay bakıma giriyor. En fazla hasar lastiklerin çukurlar sebebiyle yarılmasında. Bu bir milli servettir.
Yolların bozuk olmasından dolayı TIR’lardaki ürünler ciddi anlamda zarar görüyor. Bu ürünler intekrar elden geçirilip gönderilmesi zorunluluğu doğmakta. Bu da milli servet kaybıdır.
Bu konuyla ilgili karayollarına, valiliğe ve belediyeye dilekçelerimizi verdik. Ulaşımda rahatlık aynı zamanda sürücülerin ve vatandaşların da rahatlaması olacaktır. Süregelen bu dertten artık kurtulmalıyız. Yol 4 metre daha genişletilerek asfalt yapılmalı. HOSAB’taki fabrikalarda 135 tesis var. 8 bin civarında çalışan var. Bu insanlar, bu yolu kullanarak işe gelip gidiyorlar.
İsminin açıklanmasını istemiyor
Havalı korna ve yaptırım eksikliği
Bu Avrupa şehrini gelişmemiş bir ülkeya ait gösterebilecek, kural tanımayan, yukarıda bahsettiğim gibi Şehreküstü meydanındaki hastanenin önünde bile yoğun yaya trafiğinde yüksek sesli havalı kornasını kullanabilen özel halk otobüsü sürücüsünün rahatlığı dikkat çekici. Bütün bunlara ise hiç bir kamu kurumunun müdahale edememesi. Bu şehire yakışmayan görüntüye bir kuruluş sorumluluk alıp ‘dur’ diyebilecek mi çok merak ediyorum.
Hakan Yıldızlılar
Gemlik Körfezi’nde kirlilik
Yaz tatilinde Hasanağa sitesinin açıklarında palet-maske şınorkelle dolaşırken hem suyun altında hem de üzerinde aynı şekilde çamur kütlesi gördüğüm için ister istemez gemilerin sintinelerinin denetlenmediğini düşündüm. Bu duruma bakarak gemilerin sintine denetiminin yeterli yapılmadığı kanısındayım.
Körfez kurtarılmaya çalışılırken bu konuların gözden kaçmaması gerekiyor. Denetimin aksamadan yerine gelmesi bir kez daha önem taşıyor.
Timuçin Demir