6360 sayılı yasanın yürürlüğe girmesini müteakip Büyükşehir Belediyemiz sorumluluk alanına yeni giren kırsal ve sahillerle ilgili, Daire Başkanlığı ve Şube Müdürlüğü düzeyinde idari yapılanmayı eş zamanlı olarak Türkiye’de ilk gerçekleştiren belediyedir. Yenilenen idari yapılanma ile; Belediyemiz hizmet alanının dinamik yapısı göz önüne alınarak, yakın/ilişkili hizmet alanlarının tek birim altında disipline edilerek organizasyon yapısının yalınlaştırılması, kurumsal iş yapabilme kapasitesinin geliştirilmesi ve verimliliğin artırılması sağlanmıştır. Bahse konu yazıda geçen bazı idari birimlerin kapatıldığı ifadesi, adı geçen birimler eliyle yürütülen hizmetlerin sonlandırıldığı şeklinde haksız ve yanlış bir algıya sebep olmuştur. Aksine, kapatılan birimlerin yapmış olduğu hiçbir hizmet sonlandırılmamış, sadece aynı mahiyette hizmet veren başka birimler altında toplanmıştır.
Sonuç olarak Belediyemiz tarafından sunulan hizmetlerde herhangi bir kesinti ve aksaklığa meydan verilmemektedir. Bilhassa, kaynakları geliştirilmiş ve güçlendirilmiş hizmetlerimiz, esnek ve süratli çözüm üretebilen mevcut idari birimler eliyle sunulmaya devam edilmektedir.
Ayrıca, Yol Yapım Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı, kapatıldıktan sonra, Ulaşım Dairesi Başkanlığı olarak, 7 aylık dönem içinde daha çok iş yapıldığı, personel ve araç sayılarının arttığı görülmektedir.
Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.
Büyükşehir Belediyesi
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü
Gemlik Üniversitesi ne oldu?
Büyük üniversitelerin yanında butik, kolay karar verebilen, farklı uygulamalara kolayca uyum sağlayabilen üniversitelere de ihtiyaç var. 2015 yılında Bandırma, Alanya ve İskenderun’da yeni üniversiteler kuruldu. Gemlik’te de bir üniversite kurulmak istendi. Kanun teklifi de Mart 2015′ de sunuldu. Marmara bölgesinde uzmanlaşmış kütüphanelerde tozlanacak değil, sektörlerin ve toplumun ihtiyaç duyduğu alanlara yönelmiş çalışma yapan kurumlara ihtiyaç var. Gemlik’ te üniversite kurulması neden, hangi gerekçelerle engellendi?
Özgür Er
Virajlı yolda hız yapmak
Kayapa Mahallesi’ nden çıkıp Sanayi ve TOKİ yollarına belediye otobüsü girdiğinde hızlı seyirleri olmaktadır. Oysa bu güzergah keskin virajlarla dolu olup yolculara tehlike arz etmektedir. Yol bu virajlardan kurtarılacak durumda olmasına rağmen yapılmamaktadır. Bir defasında eşimle bindiğim 33/H hatlı belediye otobüsü virajlarda savrulurken içimiz dışımıza çıktı desek yeridir. Ayrıca dikkatimi çeken sürücü arkasındaki aparatın kırık olmasına rağmen yenilenmemesi olmuştur.
Kemal Başeren
Engelli rampasına ihtiyaç
Şevket Yılmaz Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ ne taksi durağı karşısından girişte merdiven basamaklarında rampa olmaması sıkıntı yaratıyor. Engelliler ve bebek arabalı kadınlar bu yüzden basamakları kullanamıyor, çevreyi dolaşmak zorunda kalıyor. Hastaneye en son gittiğimde engelli rampası yokluğundan yaşanan sıkıntıları görünce hayli üzüldüm.
İsminin yayımlanmasını istemiyor