Bursa ile ilgili sorunlarımızı sizin sayenizde duyuruyoruz. Ulaşım Koordinasyon Merkezi ( UKOME)` nin geçen hafta yaptığı ulaşıma zam konusuna değinmek istiyorum. Dolmuş, taksi ve okul servis ücretlerindeki artışın yanısıra otobüs ve Bursaray`da, Bukart`a uygulanan aktarma indirimi azaltıldı.
UKOME kararına göre; 75 dk olan aktarma süresi 65 dk, 1,5 TL olan tam aktarma indirimi 1 TL, 1 TL olan öğrenci aktarma indirimi de 0,65 TL olacak.
Bu bağlamda otobüs+metro+otobüs şeklinde yolculuk yapanlar günde 2 TL fazla ödeme yapacaklar. Bu arada Bursaray` ın 2 TL olduğunu düşünürsek farkın ne kadar büyük olduğu daha iyi anlaşılır.
Bir aileyi örnek vermek gerekirse; 4 kişi her gün toplamda 8 TL, ayda 160TL (iş günleri) fazla ödeyecek. Bu durumda özel araç kullanmak daha hesaplı.
İzmir`de aktarmanın ücretsiz ve 90 dk süre içerisinde sınırsız olduğunu da dikkate alırsak Bursa` nın ücretlendirme konusunda halkı toplu taşımadan uzaklaştırıcı politikalarına son vermesi gerekiyor.
Ayrıca diğer bir sorun ise tramvay sistemleri aktarma sistemine dahil değil. Yani otobüsten ya da metrodan inip tramvaya binerseniz indirim hakkı alamıyorsunuz.
UKOME kararı 20 Ekim` den itibaren geçerli olacak umarım yeni tarifeyi yeniden ele alır ve geri adım atar.
Berk BATAGAN
Elektrik telleri penceremiz önünde
Demetevler Mahallesi 209. Sokak No 16` da oturuyorum. Binamız 4 katlı. Pencerelerimizin önünden elektrik direkleri geçmekte. Üstelik bir iki değil tam 5 tane birden. İnanın pencereyi açmaya korkuyoruz. Elimizi dışarı uzatsak elektrik tellerine değecek. Yani her an bir tehlike hazır. Günümüzde enerji hatları artık yer altına alınırken sokağımızdan boylu boyunca elektrik hattı geçmesine ne demeli? Üstelik burnumuzun dibinden. Hem görüntü olarak çirkin hem de tehlikeli. Bu soruna bir an önce el atılsa da bizler de rahat nefes alsak.
Şevket YÜCE
Demirtaş` ta plansız yapılaşma
Osmangazi Belediyesi`ne bağlanması ile beraber son yıllarda Demirtaş`a yapılan binalar neden plansız yapıldı. Demirtaş inşaat planlamasının inşaatlar yapılmadan önce Osmangazi Belediyesi tarafından değiştirilmesi çok mu zordu (Siteli bahçeli, otoparklı daireler). Boş tarlalara yapılan yeni binalar Demirtaş`ı yaşanmaz hale getirdi. Osmangazi Belediyesi yeni yapılan binalardaki göstermelik otoparklara da nasıl onay veriyor. Onay verdikten sonra bu otoparklara araç girebilir mi ya da otopark olarak kullanılır mı diye denetleme yapıyor mu çok merak ediyorum. Demirtaş 5 yıl sonra kentsel dönüşüm alanı olursa şaşırmam.
M.Ö