Olay Gazetesi Bursa

TÜVTÜRK çözüm bulmalı

Sayın TÜVTÜRK yetkilisi; ben muayenelerini ve araç bakımlarını düzenli yaptıran bir vatandaşım. 18 Kasım 2016 tarihinde Bursa Karacabey istasyonundan randevu alarak aracımı götürdüm. Birtakım hafif kusurlarla birlikte, ön salıncaklarda arıza olduğu raporlandı. Ertesi gün aracımı servise götürdüm, tadilatını yaptırdım. 22 Kasım 2016 tarihinde de, Bursa merkez istasyonundan randevu alarak aracımı götürdüm. Bu kez de tadilatın eksik […]

Sayın TÜVTÜRK yetkilisi; ben muayenelerini ve araç bakımlarını düzenli yaptıran bir vatandaşım.

18 Kasım 2016 tarihinde Bursa Karacabey istasyonundan randevu alarak aracımı götürdüm.

Birtakım hafif kusurlarla birlikte, ön salıncaklarda arıza olduğu raporlandı. Ertesi gün aracımı servise götürdüm, tadilatını yaptırdım.

22 Kasım 2016 tarihinde de, Bursa merkez istasyonundan randevu alarak aracımı götürdüm.

Bu kez de tadilatın eksik yapıldığı, değişmesi gereken parçalardan birinin değişmediği raporlandı.

 Otomobilden, tamir işlerinden, araç mekaniğinden anlayan biri değilim. Bu durumu önceden görebilmem, fark edebilmem mümkün değil.

Ayrıca…

Araçla ilgili teknik sorunlar, değişmesi gereken parçalar olabilir, bunlarla ilgili bir derdim yok. Sonuçta bunların hepsi can güvenliği için önemli. Aracı götürdüğüm servis tadilatı eksik veya hatalı yapmış olabilir, tekrar gider tamamlatırım sorun yok.

Benim derdim muayene ve tadilat süreci ile ilgili.

 İkinci kez muayeneye gittiğim istasyonda öğrendim ki muayene tekrarı “yalnızca bir kez” yapılıyormuş. Bir sonraki gelişte ‘191 TL ücreti yeniden ödeyeceksiniz’ dediler, şok oldum!!

 İstasyon yetkilileriyle konuyu görüştüm, derdimi anlattım, ‘Sistem izin vermiyor’ diyerek bana yapabilecekleri bir şey olmadığını, muayene ücretini tekrar ödeyerek yeniden randevu almamı söylediler.

 Bu uygulamanın kesinlikle yanlış, tek taraflı ve rant odaklı olduğunu düşünüyorum.

 Çevremde çok sayıda muayenesiz, kırık dökük, kim bilir kaç kişinin hayatını tehlikeye atmaya aday araç görüyorum, sanmıyorum ki muayeneden geçmiş olsunlar. Zaman zaman konuşmalarda şahit olduğum üzere, araçlarındaki tadilat ve muayene parasını ödememek için gitmiyorlar.

Birçok sektörde; örneğin araç sigorta sektöründe hasarsızlık vb., bankacılıkta düzenli ödeme yapan müşteriler için birtakım öncelikler tanınır. Aracını düzenli muayeneye getiren, tadilatlarını yaptıran, yükümlülüklerinden kaçmayan ben ve benim gibi vatandaşların, bu davranışlarının ödüllendirilmesi ya da ödülü falan geçtim en azından “mağdur edilmemesi” için gerekli düzenlemelerin yapılarak muayene tekrarı sürecinin yeniden yapılandırılmasını istiyorum.

 Bu konu ile ilgili çözüm üretilmesini rica ediyorum.

İyi çalışmalar… 

Huriye Bilişik

 

​Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür…

Gökdere şimdi temiz akıyor…

 

Daha önce köşenizde Gökdere Vadisi’nde yapılan dere ıslah çalışmasının yarım kaldığı, dereye yine kanalizasyon sularının karıştığını dile getirmiş, yetkililerden çalışmanın devam etmesini rica etmiştik.. Köşenizde ikinci defa haber yapıldıktan sonra gerekli çalışmalar başlatılmış ve de sonuçlandırılmıştır. Gökdere 22.11.2016 tarihinde bu sefer gerçekten temiz akmaya başladı… Geç de olsa bu çalışmayı yerine getiren daha önce eleştirdiğimiz yetkilileri, Büyükşehir Belediyemizi kutluyor ve teşekkür ediyoruz. Teşekkürler…

Doğan Çiçek