Burada dikkatimi çeken ışıklandırma meselesine değinmek istiyorum. Biraz da teknik konulara ait mesleki ilgiden dolayı burada alalade, çok basit bir ışıklandırma sistemi yapıldığını rahatlıkla söyleyebilirim. Öyle ki ışıklar yakın zamana kadar gündüzleri de çalışıyordu.
4 Ocak’ta bu üstgeçitden geçerken Demirtaş tarafı merdivenlere yaklaştığımda projektör veya ışıklandırma armütörünün yerde olduğunu gördüm. Belediyeye haber versem ilgilenmeyecekler. Çünkü başka konulardan belediyelere müracaat deneyimim var. Çözümsüzlük amirlerin görevlerini yapmamalarıdır. Ara elemana, çalışana sorunların çözümünü yüklediklerinden, yetkisiz olan bu görevlendirilenler de işi çözümleyemiyorlar. Müracaat boşlukta duruyor. Bazısı da kayboluyor. Vatandaşa da lüzumsuz cevaplar veriliyor. Nasılsa sorumlulukları da yok.
Konumuza dönersek. Gece vakti yerli ve yabancılar, Terminal içine giren otobüsünü bilmeyenler, binmeyenler, Terminal otobüsü dışı güzergahtan gelenler, bir tanıdık vasıtası ile üstgeçit kenarında bırakılanlar, minibüsle ulaşanlar vs. bu üstgeçidi kullanmaktalar.
Merdivenlere, çevresine ve üstgeçit yoluna acilen kalıcı, rüzgar, fırtına ve tüm hava koşullarında zarar görmeyecek, çalışacak ve gündüzleri ışığı kapanacak sistemli ışıklandırma gerekmektedir. Mevcut durum modernliği ile göz dolduran, Bursa’nın en uzun üstgeçitine uygun değildir. Aksine sakıncalıdır.
Kemal BAŞEREN
Kente ulaşımda servis çilesi
Mersin’de yaşıyorum. Sık sık tanıdıklarım ve akrabalarımı ziyaret için Bursa’ya gidiyorum. Seyahatlerimde havayolunu tercih ettiğim için, ne zaman Bursa’ya gitsem servis işkencesi çekiyorum.
Koskoca Bursa’ nın dünyaya açılan bu kapısında yolcuların yaşadıkları hiç hoş değil. Bursa’ mıza da gerçekten yakışmıyor.
Yenişehir Havalimanı oldukça ters bir yerde, ulaşım çok zor ve uçaktan inenler balık istifi bir şekilde minibüse bindiriliyorlar. Uçağa binen insanlar şehre de taksiyle gitsin diye mi düşünüyorlar.
Nedir bu olay anlamıyorum?
Bir büyük servis aracı uygulaması yapılamaz mı?
Büyükşehir Belediyesi lütfen bu dostane ve yapıcı eleştirimi dikkate alsın.
Halide BARUT
Ezber bozan uygulama ve teşekkür
Ben, eşim ve iki minik oğlum ile birlikte yeni pasaport almak için İl Emniyet Müdürlüğü Pasaport Şube Müdürlüğü’ne gittik. Daha girişte güvenlik kontrol noktasında gülümseyen, saygılı, çocuklara karşı sevecen davranan polis memurları tarafından karşılandık. Pasaport Şube Müdürlüğü’ ne girdiğimizde, gülen yüzü ile sıra fişi veren, işleminiz için sizi yönlendiren bir polis memuru ile karşılaşıyorsunuz. Parmak izinizi alan, işlemlerinizi yapan tüm polis memurları güler yüzü nezaketli tavırları ile işlemlerinizi bir an önce tamamlamaya çalışıyor. Medyada yer alan ya da başımıza gelen polis ile yaşadığımız kötü örneklerden sonra; Bursa polisi Pasaport Şube Müdürlüğü ile ezberimizi bozuyor. Neredeyse geçerken bir merhaba! Hayırlı işler demek için uğrayacak insan. Bursa İl Emniyet Müdürüne ve Pasaport Şube Müdürlüğünde çalışan tüm personele teşekkür ederiz.
Seyhan GÜNGÖR