Geçtiğimiz günlerde 1K ile Kestel istikametine giderken Gürsu kavşağındaki duraktan hemen sonra bir sonraki durakta inmek için ‘duracak’ düğmesine bastım. Şoför ineceğim durakta durmadan devam etti. Şoföre ‘Durağı geçtiniz’ diye seslendim. Beyefendiden, ‘durup özür dilemesini’ beklerken hiç umursamadan Gürsu metro istasyonundaki durakta bıraktı. Otobüsten iner inmez BURULAŞ şikâyet hattını aradım, sağ olsunlar hemen açtılar, kendimi tanıttım, saati verdim, durak ismini verdim, karşımdaki görevli “Teşekkürler, en kısa sürede size dönüş yapacağız. Teşekkürler” dedi kapattı. 1 hafta geçti ve ben hâlâ o kısa sürenin gelmesini bekliyorum.
Öte yandan, 1 Nisan günü ve yine 1K No’lu otobüs. Gürsu kavşağındaki yolcuyu almadan devam etti. Duramadım yine seslendim ‘Şoför bey, yolcuyu niye almadın. Yaşlı kadın el kaldırdı durmanız için” dedim. Şoför nezaket gösterip cevap verdi, ‘Sen alsaydın o zaman’.
Ne garip ki, bazen yine işe gelirken ve yine 1K hat No’lu otobüs, 2 adet 2G geçtikten sonra 1K geliyor Ertuğrulgazi durağına.
Özellikle saat 16.00’dan sonra öğrenci çıkış saatlerinin yoğun olduğu saatlerde ek sefer konulamaz mı? Veya saatlerine dikkat etsinler yeter.
Hatta 3-4 ay öncesine kadar BURULAŞ’taki şoförlerin olumlu tavır ve davranışlarını yine bu köşenizden okumuş ve bizatihi de şahit olmuştum.
Hiç de alışık olmadığımız bir şekilde nezaket, yolcuya saygı, sefer saatlerine azami dikkat ediliyordu.
Son karşılaştığım durumlara açıkçası bir anlam veremedim.
Yine de bir türlü cevap vermeyen BURULAŞ’tan ve şikâyet hattından yanıt bekliyor, Büyükşehir Belediyesi yetkililerinin dikkatine sunuyorum. Yolcuya karşı bu keyfi tavırlar devam edecek mi?
Bir vatandaş