Olay Gazetesi Bursa

Sebze naklinde donmayı önlemek

Reyhan Mahallesi’ nde semt pazarını kullanan bir vatandaşım. Sibirya soğuklarının yaşandığı bir hafta normalde semt pazarı kurulması gereken bir gündü. Ancak aşırı soğuklardan dolayı pazarcıların yüzde 90’ının gelmediğini gördüm. Kimisi karda buzda hastalanmamak için kimisi de yeşil yapraklı ürünlerin donmaması için tezgahını açmamıştı. Nerede olursa olsun açık pazar alanında bunlar hep yaşanmakta. Bunu önlemenin yolu […]

Reyhan Mahallesi’ nde semt pazarını kullanan bir vatandaşım. Sibirya soğuklarının yaşandığı bir hafta normalde semt pazarı kurulması gereken bir gündü. Ancak aşırı soğuklardan dolayı pazarcıların yüzde 90’ının gelmediğini gördüm. Kimisi karda buzda hastalanmamak için kimisi de yeşil yapraklı ürünlerin donmaması için tezgahını açmamıştı.

Nerede olursa olsun açık pazar alanında bunlar hep yaşanmakta. Bunu önlemenin yolu pazar yerlerinin üzerinin kapatılmasından geçiyor. Ya da yeni kapalı pazar yerlerinin yapılmasından.

Sözün burasında pek üzerinde durulmayan ancak hayli önem arzeden ‘frigorifik araç’ konusuna değineceğim. Bu tür araçlarla sebze nakilleri sadece pazarcı esnafı açısından değil tüketici vatandaş için de son derece gerekli. O halde konuyu açalım:

Ülkemizde sebze meyve nakillerinde frigorifik araçlar kullanılmamakta. Yoğun soğukların yaşandığı kış aylarında üretici bölgelerden (Antalya, Mersin), tüketici bölgelere ( Bursa, İstanbul, Ankara) sebze nakledilirken yolda donmakta. Oysa ki Antalya’dan Rusya’ya sebze meyve frigorifik araçlarla ihraç edildiği için donmamakta.

Burada şunu sormadan geçemeyeceğim: Bursa Toptancı Hali üretici bölgelerden sebze nakillerini frigorifik araçlarla yapmaya ne zaman başlayacak?

Bu araçlarla nakillerde kışın donma olayı yaşanmaz, yazın ise sebzeler fire vermeden ve tazeliğini korumuş bir şekilde Bursa’ya getirilmiş olur. Pazarcılarımız da aynı şekilde frigorifik kamyonetlerle Bursa Hali’nden sebzelerini pazar yerlerine getirirlerse tüketiciler de yaz ve kış aylarının olumsuzluklarından etkilenmeden sebze meyve tüketirler. Ayrıca bu araçlar sebze ve meyvelerin üretici hallerinden semt pazarlarına gelene kadar yolda yaşadıkları mikrobik kontaminasyondan (bulaşma-temas) korur.

Timur TEMİZ

 

UEDAŞ’ ta izinler kaldırıldı

 

Lodosun etkisyle Bursa’ da şehir merkezi ve kırsal kesimde çok sayıda arıza oluştu. Başta Yıldırım olmak üzere diğer ilçe ve semtlerden arayan vatandaşlar UEDAŞ’a ulaşamamaktan yakındı. Telefonların cevap vermediğini, e-postalarına dönüş olmadığını, elektriksizlik nedeniyle yaşadıkları sıkıntıları aktardı, Bilgisine başvurduğumuz UEDAŞ yetkilileri, günde bin 500 olan çağrı miktarının 40 bine çıktığını belirterek, şunları söyledi: “ Arkadaşlar gece gündüz çalışıyorlar. Servisler konusunda ağırlığımızı salı gününden itibaren vereceğiz. Herkesin bir işi var. Evde, sanayide, tarımda ve işyerinde. Elektriği kullanmak zorundayız. Vatandaşlardan sabır beklyoruz.”

 

Yolumuz çukurlarla dolu

 

Bursa Kapalı Cezaevinden itibaren Doğanköy ve Yolçatı köylerine ulaşımı sağlayan yol çukurlarla kaplı. Yaklaşık 3-4 kilometrelik bu yol aynı zamanda Hal’e giden araçlar tarafından da kullanılılyor. Ulaşım bu denli yoğun olmasına rağmen bozuk yola yama yapılarak düzeltilmeyle çalışılıyor. Ama yama tutmuyor. Yol çek geçmeden yine bozuluyor.

Ulaşımın rahat yapılabilmesi için asfalt yapılması zorunlu hale geldi. İçinde bulunduğumuz hava koşullarının elverdiği sürece bir çözm mutlaka bulunabilinir. Yeter ki istensin.

Doğanköy ve Yolçatı köylüleri