Nerede olursa olsun açık pazar alanında bunlar hep yaşanmakta. Bunu önlemenin yolu pazar yerlerinin üzerinin kapatılmasından geçiyor. Ya da yeni kapalı pazar yerlerinin yapılmasından.
Sözün burasında pek üzerinde durulmayan ancak hayli önem arzeden ‘frigorifik araç’ konusuna değineceğim. Bu tür araçlarla sebze nakilleri sadece pazarcı esnafı açısından değil tüketici vatandaş için de son derece gerekli. O halde konuyu açalım:
Ülkemizde sebze meyve nakillerinde frigorifik araçlar kullanılmamakta. Yoğun soğukların yaşandığı kış aylarında üretici bölgelerden (Antalya, Mersin), tüketici bölgelere ( Bursa, İstanbul, Ankara) sebze nakledilirken yolda donmakta. Oysa ki Antalya’dan Rusya’ya sebze meyve frigorifik araçlarla ihraç edildiği için donmamakta.
Burada şunu sormadan geçemeyeceğim: Bursa Toptancı Hali üretici bölgelerden sebze nakillerini frigorifik araçlarla yapmaya ne zaman başlayacak?
Bu araçlarla nakillerde kışın donma olayı yaşanmaz, yazın ise sebzeler fire vermeden ve tazeliğini korumuş bir şekilde Bursa’ya getirilmiş olur. Pazarcılarımız da aynı şekilde frigorifik kamyonetlerle Bursa Hali’nden sebzelerini pazar yerlerine getirirlerse tüketiciler de yaz ve kış aylarının olumsuzluklarından etkilenmeden sebze meyve tüketirler. Ayrıca bu araçlar sebze ve meyvelerin üretici hallerinden semt pazarlarına gelene kadar yolda yaşadıkları mikrobik kontaminasyondan (bulaşma-temas) korur.
Timur TEMİZ
UEDAŞ’ ta izinler kaldırıldı
Yolumuz çukurlarla dolu
Ulaşımın rahat yapılabilmesi için asfalt yapılması zorunlu hale geldi. İçinde bulunduğumuz hava koşullarının elverdiği sürece bir çözm mutlaka bulunabilinir. Yeter ki istensin.
Doğanköy ve Yolçatı köylüleri