Motorlu aracınız var veya kullanıyorsanız, hayatınız, canınız ve malınız tehdit altındadır. Şöyle ki: Ülkemizde nüfusumuzun %25.4′ ü kadar motorlu aracımız mevcuttur. Otomotiv sanayii için yıllık 30 milyon adete varan lastik üretilmekte ve ithal edilip kullanılmaktadır. Bunların %50si si otomobiller ve geri kalanı diğer motorlu araç lastiğidir. Sorunumuz da burada ortaya çıkmaktadır.
Otomotiv lastiklerinin kullanım ömrü 5 yıl, raf ve stoklama süreleri de 10 yıldır. Bugüne kadar Bakanlık ve Bursa Ticaret ve Sanayii il Müdürlüğü’ nün bu konuda denetim görevini yaptığına şahit olmadık, duymadık.
İşte bu şartlarda satın aldığım 2 adet lastik 20 Temmuz 2015 Akçay yolculuğumuzun Susurluk-Balıkesir arasında bizi ölümle burun buruna getirmiştir. Önce ön lastiklerden biri sonra da Havran-Akçay arasında 2′ ncisinin telleri kırılmak suretiyle can ve mal güvenliğimiz büyük tehlike atlatmıştır. Elimde resimli ve faturalı delili olan, bana da üretim tarihi 13 yılı geçmiş (1999 yılı 2.haftasında üretilmiş ) lastik kısmet olmuştur. Çok sayıda ana lastik bayiinin aracı satıcılarında 10 yılı geçmiş lastikler halen satılmaktadır. Bu durumdaki lastik ile 90 km üzerinde kaza yapılması halinde arabanızın takla atması veya öndeki araca çarpması, orta refüjü aşması kaçınılmazdır.
Tatil döneme olan bu günler milyonlarca otomobil karayollarında hareket halindedir. Kaza sayılarında da korkunç artış söz konusudur. Bu kazaların kaç adedinin kullanım ömrü geçmiş lastikten kaynaklandığı belli değildir.
İşte bu nedenle can ve mal güvenliği açısından lastik satıcılarındaki 10 yıllık raf ömrünü geçmiş lastiklerin toplatılması, geri dönüşüme gönderilmesi veya fabrikalarına iade edilerek bayii ve satıcıların da zararlarının yenisi ile değiştirilmek suretiyle telafi edilmesi 4077 sy. TKHK’ nun 4. Maddesi’ ne göre ayıplı mal satışının önlenmesi çalışmasının da bir gereğidir.
Necmettin ŞENGÜL
Yer.Ynt.ve İş.Uzm.
Yağmur suyu menfezlere uğramıyor
Orhangazi İlçesi Arapzade Mahallesi Şehit Hüseyin Uslu Caddesi’ ne yağmur sularını tahliye için yolun her iki tarafına menfezler yapılmış ama yağmur suları menfezlere uğramıyor bile. Çünkü menfezler suyun geçtiği bölgeye değil su geçiş noktası le ilgisi olmayan yerlere açılmış. Bu menfezleri yapan işçilerin kalifiye eleman olmadıklarını rahatlıkla söylemek mümkün. Buski’ ye şikayet ediyoruz, değerlendirmeye gelen işçilerin de işten anladıkları meçhul. Koskoca Buski’ de vatandaşın şikayetini yerinde görmek isteyen, yetkili, işten anlayan teknik elaman yok mu? Lütfen milyonlar harcanıp yatırım yapılıyor. Zahmet edip bir teknik eleman gönderseniz de göstersek bu menfezleri.
Hayrettin HATUNOĞLU
Altıntaş ve Güzelyalı’ da sorunlar çözüldü
Olay Gazetesi 29/07/2015 tarihli Söz Sizde Köşesi’nde, “Altıntaş’ ın su ve yol sorunu “ başlıklı yazı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
İlgi habere konu olan içme suyu sorunun çözümü için ilgili Kurumumuz tarafından içme suyu şebekesi yenilenme çalışmaları yapılmıştır.
X
Olay Gazetesi 30/07/2015 tarihli Söz Sizde Köşesi’nde, “Güzelyalı’ yı kirleten dere“ başlıklı yazı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
Çiftlik deresi deşarjındaki baksın önünde biriken teressübat temizlenerek sorun giderilmiştir.
Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.
Büyükşehir Belediyesi
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü