Hizmet ağını giderek yaygınlaştıran PTT şubeleri hakkında önemli bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim. Bu köklü kurumumuz son yıllarda iş temposunu artırdı. Çok geniş alanda faaliyet gösteren bir kurumsal işletme yapısına büründü.
Bu durum vatandaşlar açısından çok güzel bir uygulama. Fakat Bursa merkez şube harici şubelerin birçoğu tek personel ile çalışmakta ve faaliyet alanının geniş olması nedeniyle aşırı yoğunluk oluşmakta.
Bu yoğunlukta vatandaşlar şube içinde oturacak yer buldu mu dinlenme amaçlı olarak oturmakta ya da şube dışında beklemekte. Bütün bunların neticesinde sürekli olarak ‘ben sizden önceydim’ ya da ‘sizden sonraydım’ gibi tartışmalar çıkmakta. Hatta ağır hakaret içeren sözler konuşulmakta.
Günümüzde PTT şubelerinde havaleden koliye kadar çok çeşitli ve kapsamlı işler yürütülmekte. PTT gibi kurumsal yapıdaki bir işletme nasıl oluyor da bütün şubelerine bankalardaki gibi numaratör yerleştiremiyor?
Şayet bu yapılırsa vatandaş insanca bir uygulama görmüş olacak ve bu kargaşa da sona erecek. Bence 2015 yılında olması gereken de budur.
Kerem ÇALIŞKAN
BURSAGAZ’ dan cevap :
İmar planı yapıldığında
doğalgaz bağlanacak
27 Aralık 2014 tarihinde gazetenizin Söz Sizde köşesinde yayınlanan “50 bina doğalgaz ve asfalt bekliyor” başlıklı Sayın Ali Berk’in şikayet ve talepleri ilgili birimlerimizce incelenmiştir.
Yazıda bahsi geçen 1. Gözde Sokak, 9. Doğu Panayır Mahallesi sınırları içerisinde olup, 1/1000 ölçekli onaylı imar planı bulunmadığı için yatırım planlarına dahil edilmemiştir. (Belirtilen sokaklar belediyenin resmi web sayfasında imarsız olarak görünmektedir.) İlgili sokağa ait imar planı durumunu gösteren harita ekte paylaşılmıştır.
İlgili belediyelerce 1/1000 ölçekli imar planı yapılması durumunda yatırım programına dahil edilip, mevzuat gereği en geç 90 gün içerisinde bu sokaklara yatırım yapılabilecektir.
Kamuoyuna önemle duyurulur. Saygılarımızla.
Bursagaz Kurumsal İletişim
Yenişehir’mi Yenikşehir’mi
Hani bir söz vardır: ‘Hayatta tek gerçek hazine zamandır, boşa harcama’ diye. Buradan yola çıkarak soruyorum: İlçenin makus talihini yenebilmesi için öngörülen yatırımlardan ne haber? Havaalanına sefer denildi, üç dört ile sefer başlatıldı. Doluluk olduğu halde sudan sebeplerle iptal edildi. Hızlı tren denildi, gaz kesti. Değiştirmeye sebep aranıyor. Test merkezi denildi, en ideal yer olduğu halde bir türlü kesinlik kazanmadı. Adeta peri masalına döndü. Aradan geçen bunca boş ve kayıp zaman ilimizin ve ülkemizin zaman kaybı. Vatandaşların üzülmesi aynı zamanda. Bu da hem maddi hem manevi zarar değil mi? Yatırımda zaman kaybı haliyle bir devletin ve milletin de zararına. Yenişehir olarak beklentilerimiz bir başka bahara kalmasın. Lütfen.
İsmail YAVUZ
Osmangazi’ den ‘Kuş Pazarı’ cevabı
Olay Gazetesi’nin 12 Aralık Söz Sizde köşesinde ‘Kuş pazarında kafes sorunu’ başlıklı bir şikayete yer verilmiştir.
İlçemiz sınırları dahilinde kurulmakta olan Kuş Pazarı’nda fazla miktarda kafes koyarak satış yapan satıcılara kafes sayılarını düşürmeleri, aksi takdirde yasal işlem uygulanacağı hususunda Zabıta Müdürlüğümüz tarafından tebligat yapılmıştır.
Konunun takibine ve kontrolüne devam etmekteyiz.
Konuya duyarlılığından dolayı okurunuza ve konuya bize ilettiğiniz için size teşekkür eder, esenlikler dilerim.
Mustafa DÜNDAR
Osmangazi Belediye Başkanı