Geçtiğimiz günlerde İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı ile görüşerek bazı otoyollarda otomobiller için hız limitlerinin 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren artırılacağını kamuoyuna açıkladı.
Yapılacak düzenlemeye göre halen geçerli olan üst sınır 120 km/h’dan 140 km/h’ya çıkarılacak. Buna göre ölçüm toleransı %10 eklenmesiyle ceza sınırının 154 km/h olacak.
Konuyla ilgili olarak Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği’nden Söz Sizde köşesine gönderilen açıklamada şu ifadelere yer veriliyor:
Ayrıca hız tüneli bakımından hızın artırılması sürücüye körlük de yapmaktadır.
Örneğin 40 km/h ile giden bir sürücünün yolu ve çevresini görme açısı 100 derecedir.
70 km/h hızla giden bir araç sürücüsünün yolu ve çevreyi görme açısı 75 derecedir.
130 km/h ile giden bir sürücünün yolu ve çevreyi görme açısı yalnız 30 derecedir.
Önüne çıkan canlı veya cansız hepsine çarpar ve cismin büyüklüğüne göre’de yok eder ve hiçbir canlı kurtulamaz.
Erişme kontrollü karayolu (yani otobanda) hızın 140 km/h çıkarılması ve % 10 artırılması ile de ceza hızının 154 km/h çıkarılması can güvenliği bakımından çok tehlikelidir.
Otobanların her iki yanı korunaklı olsa da sürücünün direksiyon hâkimiyetini kaybetmesi, yerin yaş, buzlu veya gizli buzlanma olması, öndeki aracın lastiğinin patlaması, yaban hayvanlarının karşıdan karşıya geçmesi gibi olasılıklar daima düşünülmelidir.
Bu nedenle; Türkiye’de insanımızı trafik ve yol güvenliğinde daha çok yaşatmak, riskleri azaltmak yerine bir çarpma ya da çarpışmada yaya veya araç içerisindeki sürücü ve yolcular da kurtarılamaz.
Hız tüneli ve hız körlüğünü hepimiz bilmek zorundayız.
Mevcut hızımız çok yeterli olup, azami huduttadır. Hızın ekonomik kazanım üzerinde de olumlu hiçbir etkisi yoktur.
İhsan Memiş
Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği
Cam kırıklarını buradan kaldırmak çok mu zor?
Bir okur
DİKKAT! YILDIRIM’DA SU KESİNTİSİ
Büyükşehir Belediyesi