Geçtiğimiz günlerde İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı ile görüşerek bazı otoyollarda otomobiller için hız limitlerinin 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren artırılacağını kamuoyuna açıkladı.
Yapılacak düzenlemeye göre halen geçerli olan üst sınır 120 km/h’dan 140 km/h’ya çıkarılacak. Buna göre ölçüm toleransı %10 eklenmesiyle ceza sınırının 154 km/h olacak.
Konuyla ilgili olarak Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği’nden Söz Sizde köşesine gönderilen açıklamada şu ifadelere yer veriliyor:
“Hız, trafik ve yol güvenliğini en çok riske sokan bir olgudur. Ölümleri tetikleyen en önemli etkendir. Bu etkenin oranına bütüncül olarak baktığımızda karşılıklı çarpışma, yandan çarpma, yoldan çıkma, yayaya çarpma, devrilme ve savrulma, takla atma, arkadan çarpmadaki toplam etkisi % 47,1’dir. Bu etkide hızın yüksekliği ölümleri de katsayılı olarak artıracaktır. Örneğin 50 km/h hızla giden bir aracın yayaya çarpmasındaki ölüm oranı en az % 50 olmaktadır. Kafa kafaya çarpışmada hız değeri 70 km/h ise ölüm oranı da en az % 70 olmaktadır. Hız nedeni ile bir çarpma veya çarpışmada camdan fırlayan bir kişinin ölmesi oranı en az % 80’dir. Beyin kanaması, iç kanama ya da ömür boyu felç olunmaktadır.
Ayrıca hız tüneli bakımından hızın artırılması sürücüye körlük de yapmaktadır.
Örneğin 40 km/h ile giden bir sürücünün yolu ve çevresini görme açısı 100 derecedir.
70 km/h hızla giden bir araç sürücüsünün yolu ve çevreyi görme açısı 75 derecedir.
130 km/h ile giden bir sürücünün yolu ve çevreyi görme açısı yalnız 30 derecedir.
Önüne çıkan canlı veya cansız hepsine çarpar ve cismin büyüklüğüne göre’de yok eder ve hiçbir canlı kurtulamaz.
Erişme kontrollü karayolu (yani otobanda) hızın 140 km/h çıkarılması ve % 10 artırılması ile de ceza hızının 154 km/h çıkarılması can güvenliği bakımından çok tehlikelidir.
Otobanların her iki yanı korunaklı olsa da sürücünün direksiyon hâkimiyetini kaybetmesi, yerin yaş, buzlu veya gizli buzlanma olması, öndeki aracın lastiğinin patlaması, yaban hayvanlarının karşıdan karşıya geçmesi gibi olasılıklar daima düşünülmelidir.
Bu nedenle; Türkiye’de insanımızı trafik ve yol güvenliğinde daha çok yaşatmak, riskleri azaltmak yerine bir çarpma ya da çarpışmada yaya veya araç içerisindeki sürücü ve yolcular da kurtarılamaz.
Hız tüneli ve hız körlüğünü hepimiz bilmek zorundayız.
Mevcut hızımız çok yeterli olup, azami huduttadır. Hızın ekonomik kazanım üzerinde de olumlu hiçbir etkisi yoktur.
İhsan Memiş
Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği
Cam kırıklarını buradan kaldırmak çok mu zor?
Fotoğraf Nilüfer ilçesi Fethiye-Hamitler istasyonu çıkışı. Burada yakın zamana kadar simitçi büfesi vardı. Birileri tarafından, muhtemel ki demirinden dolayı bir an kayboldu büfe. Ancak, yerinde cam yığını kaldı. Günlerdir bu görüntü devam etmekte. Nilüfer Belediyesi ekipleri bu cam kırıklarını buradan kaldıramaz mı? Yayalar için tehlike arz ediyor.
Bir okur
DİKKAT! YILDIRIM’DA SU KESİNTİSİ
BUSKİ tarafından yapılacak çalışmalar kapsamında Yıldırım ilçesi 75. Yıl Mahallesi, Eke Cadde, 64., 65., 66. ve 67.Sokaklar, Fide, 1. Fırtına, 1. İnkilap, 1. Umurbey, 1. Bilgili ve 1. Ay Sokaklar ile civarında 1 Haziran 2022- 30 Haziran 2022 tarihleri, 09.00 – 18.00 saatleri arasında zaman zaman su kesintisi yapılacaktır. Tedbirli olunması rica olunur.
Büyükşehir Belediyesi