Günay Bey iyi günler. Köşenizin sürekli takipçisiyim. Okurlarınızın sorunlarına, duyarlılıklarına verdiğiniz önem ve yetkililerin çözüm bulmasına yardımcı olduğunuz için teşekkür ediyorum. Ben Osmangazi ilçesi Sırameşeler’de bu yıl eğitim öğretime açılmış olan Mehmet Halit Baki Anadolu Lisesi’nde öğretmenim. Okulumuzda kütüphane
İyi çalışmalar.
Sema Sivri
İngilizce Öğretmeni
Aldığım yeni telefon arızalı çıktı ama cayma hakkımı kullanamıyorum
Günay Bey iyi günler. 3 hafta önce Nilpark’taki Mediamarkt mağazasında cep telefonu satın aldım. Ve sorunlarım başladı.
Yeni telefonumu aldım eve gittim. Sıfır kutusundan çıkardığımda maalesef telefonun bozuk olduğunu fark ettim. Ertesi gün hemen telefonu aldığım Mediamarkt mağazasına gittim ve telefonun arızalı çıktığını ve bu ürün ile ilgili cayma hakkımı kullanmak ve geri iade etmek istediğimi söyledim. Bu telefonu almak istemediğimi belirttim ısrarla.
İlgili firmadan bana verilen cevap, böyle bir cayma hakkımın olmadığı, telefonu servise göndereceklerini söyleyip telefonu aldılar. Bir süre sonra Lenovo marka telefonun tamir edilip geri geldiği bildirildi ve bunu almak zorunda olduğum belirtildi tarafıma.
Şimdi soruyorum; nasıl olur da kanunun tüketiciye hak olarak verdiği cayma hakkımı kullanamıyorum. Tüketici hakları ve müşteri memnuniyeti bu firma için bu geçerli değil mi?
Tüketici Heyeti’ne başvurdum ancak 3-8 ay süreceğini söylüyorlar. Bu süre çalışan bir insan için uzun bir süre. Bu kadar telefonsuz nasıl beklenir? Sonuç olarak her türlü mağdurum bu durumda.
Yetkililerin bir şekilde mağduriyetimi gidereceklerini ümit ediyor, vatandaşın sesi olduğunuz için de size teşekkür ediyorum.
Saygılarımla.
Ahmet Fidan