Sakin bir ortam, huzur verici. Burası Çamlıca Mahallesi’nde Japon Parkı ve Çayevi. Nilüfer Belediyesi’nin Japonya’daki kardeş kenti olan Tokai Belediyesi işbirliğiyle toplam 5 bin 136 metrekarelik alanda 5 yıl önce yaptığı parkta neler yok ki; dinlenme alanları, süs havuzu, şelale, Zen rahiplerinin meditasyonu için Zen bahçesi, sağlıklı yürüyüş yolu ve Japon çay seremonisinin sergileneceği 240 metrekarelik bir çay evi.
Japonya’dan getirilen bitkilerle düzenlenen park ve çay evi açıldığı yıldan itibaren halktan büyük ilgi görmüş. Özellikle Japonya’ dan getirilen taşlarla oluşturulan Refleksoloji yolunda yalın ayak yürüyenler hem rahatlamış, hem de ayağının belirli noktalarındaki ağrıların, yine parkta bulunan ayak sağlık haritasına bakarak, vücudundaki hastalığın ne olabileceğini anlamış.
Bunların dışında uzmanlar eşliğinde meditasyon, reiki ve yoga gibi eğitimlerin yanı sıra Japonca dil kursu da verilmiş. Her yönüyle Japon kültürünü yansıtacak bir görünüm oluşturulmuş. Tüm bunlar açılışından bu yana geçen ilk üç yılda olmuş ve bitmiş.
Japon Parkı ve Çayevi’ nin günümüzde tek bir eksiği var; işletilememesi. Son iki yıldır bu etkinliklerin hiç birinden eser yok. Oturup dinlenirken içebileceğin çay dahi yok. Görevli olarak sadece bir özel güvenlik elemanı mevcut. Parkın adını duyanlar, tabelalarda okuyanlar geldiklerinde kimseyi göremeyince hayal kırıklığı yaşıyor. Bir süre oturup bahçeyi gezdikten sonra ayrılıyorlar. Nilüfer Belediyesi’ nin burasını eski işlerliğine kavuşturma yolunda çalışmaları var. Hatta ihaleye çıkarılması söz konusu. Beklentiler ne zaman ve ne ölçüde karşılanacak göreceğiz.
Mustafa YANIK
Dumanaltı olmak
Bursa dışından gelen misafirlerimi Çamlıca Mahallesi’nde Büyükşehir’e ait Çamlıca Restoran’a götürdüm. Yeniden düzenlenen bu tesis kapalı ve açık bölümlerden oluşmakta. Dışarıdaki masalardan birine geçtik. Çok geçmeden mutfaktaki bacadan yoğun bir duman ortalığı kapladı. Yoğunluğundan ve kokusundan durulacak gibi değildi. Masasını terk edenler köşelere çekildi. Duman bir süreliğine kesildi ancak çok geçmeden yine ortalığı kapladı. Bu kez müşteriler kaçarcasına uzaklaştı. Garsona dumanın nedenini sordum ‘ oluyor böyle, yapılan ızgaradan dolayı’ cevabını verdi. İşletme sorumlusuyla görüşmek istediğimi söyleyip garsonla haber gönderdim. 10 dakika geçti, ikinci davetime de gelmeyince garsona hesabı ödeyip diğer masadakilerle birlikte ayrıldık.
Nereden bakarsanız bakın tam bir ilgisizlik ve sorumsuzluk. Herşeyden önce böyle bir durum yaşanacağı bilindiği halde müşterilerin uyarılmaması, yoğun dumanın çevreye yayılması sırasında oraya gelerek ilgilenilmemesi işletmeciliğin sadece para kazanmak olarak mı görüldüğü sorusunu akıllara getirmiyor değil. Büyükşehir’ in tesis işletmeciliğinde iddialı kuruluşu Burfaş acaba söz konusu yerleri ne ölçüde denetliyor?
MY
BUSKİ arızaları giderdi
Olay Gazetesi 20/03/2015 tarihli Söz Sizde Köşesi’nde, “Alo BUSKİ ıstırap çektirme“ başlıklı yazı ilgili birimler tarafından incelenmiştir. Çekirge Mahallesi Çiçekbahçe Sokak No:8 deki binanın kanalizasyon arızası ilgili Bakım Onarım ekiplerimiz tarafından giderilmiştir. Ayrıca Kurumumuza ait su depoları ekiplerimiz tarafından plan dahilinde temizlenmektedir. Söz konusu Osmangazi İlçesi Çekirge Mahallesi Uludağ Yolu yakınındaki su deposu da program dahilinde temizlenecektir. Bilgilerinize sunar iyi çalışmalar dileriz.
Büyükşehir Belediyesi
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü