Zorunlu Genel Sağlık Sigortası olarak adlandırılan ve kişilerin sağlık hizmetlerinden yararlanmasını amaçlayan uygulama 2012 yılından itibaren ülkemizde hizmete girdi. GSS, kişilerin primlerini kendi ödediği ve bu sayede hizmet aldığı bir sistem. Ama ne oldu. Primler ödenmişse yararlandı. Primlerini ödemeyen ya da ödeyemeyenler (zaten bunlar işsizler ya da yaşı büyük öğrencilerdi) geliri ya hiç olmayan ya da dar gelirli kişilerdi. Bunlar sağlık kuruluşlarına başvurduklarında prim borçları nedeniyle sağlık hizmetlerinden yararlandırılmadılar ama yararlandırılmadıkları dönemler için sürekli borçlandırıldılar. Yani tahakkuk denilen esas ödemeye bağlandı. Bu hukuki olarak çelişkili bir durumdur. Ödemeye bağlı esasta gidersin ödersin muayene olursun demek. Tahakkuk esası ise; muayeneye gitsen de gitmesen de borçlandırılırsın, ama eğer muayeneye gidersen ödendi mi ödenmedi mi diye birşey sorulamaz. Çünkü artık tahakkuk ettirilen borç tahsilat yasalarına göre takip edilir. Yani hem sağlık hizmeti vermeyeceksin hem borç tahakkuk ettireceksin. Bunun adı garibandan ya da kayıt dışı çalışmak zorunda olan kişilerden "salma" usülü para toplamaktır. Sonuç olarak bu uygulama hem adil değildir hem de hukuki değildir. Adnan ORUÇ Çürüyen ağaç ve tehlike
Devrilip kuruyan orta kalınlıkta ağaç İpekböceği hattı tellerine yaslanmış vaziyette. İnsan yoğunluğunun olduğu yaya kaldırım üstünde. Ağaç yanında öbekle kuruyan dallar da var. Buranın karşısında YKM Alışveriş Merkezi ve Zafer Plaza taksi durağı yer almakta.
İpekçilik Caddesi’nde de benzer durumlar var. Yaya kaldırım kenarında ve diğer yerlerde ana yola eğim vermiş, dalları sarkmış ağaçlar mevcut. Budanmaları, bakımları gerekli.
Köylüpazarı girişindeki Belediye 153 yerine gittim. Durumu anlattım, form doldurmam istendi. Mesai saatiydi. Kayıt ve benzeri işlem yapılmadı. Başvurduğuma dair belge istedim, verilmedi. ‘Cep telefonuna bilgi gelir’ dendi. Cep telefonum bozuldu, ulaşamadılar. Herhalde başvurum iptal oldu. Resmi kurumlarda evrak vs. teslim alınırken alındı belgesi verilmesi kanuni bir zorunluluk değil mi?
Kemal BAŞEREN Burulaş'ın şikayette istediği bilgiler
Şikayet hakkında Zabıta Daire Başkanlığı tarafından şoföre ve araca yasal işlem yapılabilmesi ve gerektiğinde şikayetçinin bilgisine başvurulabilmesi için müşteki olarak açık adres ve TC kimlik numarası ile iletişim bilgilerinin 4449916 Ulaşım Hattı’na iletilmesi gerekmektedir.
Ayrıca şikayet konusu otobüs hatlarında çalışan araçların ruhsatlandırma ve denetim yetkisi Burulaş uhdesinde değildir ve bu nedenle, BURULAŞ’ın herhangi bir cezai işlem uygulama yetkisi de yoktur.
Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.
Büyükşehir Belediyesi
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü