Olay Gazetesi Bursa

Garip bir UEDAŞ hikayesi: Beni elektrik değil elektrik faturaları çarptı

Günay Bey öncelikle iyi günler diliyorum. Yıldırım ilçesinde Hacıseyfettin Mahallesi Süngü Sokak’ta ikâmet etmekteyim. Vatandaşın sesini yetkililere duyurduğunuz ve sorunların çözümüne aracılık ettiğiniz için teşekkür ediyorum. 2093190 abone numarası ile UEDAŞ müşterisiyim. Uzun zamandır UEDAŞ’la ilgili yaşadığım sıkıntıyı paylaşmak ve sesimi yetkililere duyurmak istiyorum. Ben bu işin içinden çıkamadım ve açıkçası psikolojim bozuldu. Haziran 2016’ya […]

Günay Bey öncelikle iyi günler diliyorum. Yıldırım ilçesinde Hacıseyfettin Mahallesi Süngü Sokak’ta ikâmet etmekteyim.

Vatandaşın sesini yetkililere duyurduğunuz ve sorunların çözümüne aracılık ettiğiniz için teşekkür ediyorum.

2093190 abone numarası ile UEDAŞ müşterisiyim.

Uzun zamandır UEDAŞ’la ilgili yaşadığım sıkıntıyı paylaşmak ve sesimi yetkililere duyurmak istiyorum.

Ben bu işin içinden çıkamadım ve açıkçası psikolojim bozuldu.

Haziran 2016’ya kadar benim ortalama kullandığım elektrik sarfiyatı 95-100 TL civarı. Ancak hazirandan itibaren garip bir şekilde faturalarım gittikçe artarak gelmeye başladı.

Haziran 2016’ya kadar benim ortalama kullandığım elektrik sarfiyatı 95-100 TL civarı. Ancak hazirandan itibaren garip bir şekilde faturalarım gittikçe artarak gelmeye başladı. 365 TL., 645 TL., 732 TL gibi.

Şubat 2017’de UEDAŞ’a itiraz ettim, masa başında bilgisayardan bakarak “Elektrik sayacınız bozuk, değiştireceğiz” denildi. Hatta, “Size 1.106 TL geri ödeyeceğiz” dediler. Hesabıma yatırıldı. Sağ olsunlar 2 gün sonra da elektrik sayacım değişti. Ben de seviniyorum gayet doğal olarak UEDAŞ mağduriyetimi giderdi diye. Fazladan ödediğimi geri iade ettiler, sayacımı değiştirdiler.

Vatandaşız ya, kurum da hatasını düzeltti derken, Şubat 2017’de ilk gelen fatura ile yine şoklardayım ben. Çünkü değişen bir şey yok, faturalar artarak gelmeye devam ediyor. En son gelen fatura bin 451 liralık fatura ile elektrik çarpmışa döndüm. Yine UEDAŞ’a gittim, durumu izah ettim, yine sorumlu bir kurum edasıyla masa başındaki bilgisayardan sayacımı kontrol ettiler, “Sayacınız normal çalışıyor. Hatta size fazla ödemişiz, onu geri tahsil ediyoruz” demezler mi!

Üstüne üstlük beyefendinin bir de bana, “Az sigara için faturanızı ödeyin. Kullanmazsanız bu fatura gelmez” demesiyle ben yine şoklardayım. Benim bu kadar elektriği kullanmam imkânsız. Evimdeki elektrikli şeyler zaten belli. Çamaşır makinesi, ütü, elektrik süpürgesi ve cattle kullanıyorum. 15 günde bir dönüşümlü olarak çamaşır makinesi ve elekrik süpürgesi açıyorum.

Geçtiğimiz temmuz ayından beri bu elektrik faturalarını ödemekten doğalgazım dahi kesildi. Eşim şeker hastası, evimin geçimini engelli maaşıyla sağlayan biriyim. Bu bin 451 liralık faturayı ödeyemeyeceğim ve haliyle elektrik de kesilecek. Eşim gece kalkıp, şekerini ölçmek zorunda. Kıt kanaat geçinen iki kişinin bu kadar elektriği kullanması aklen de mümkün değil, fiziken de. Gelin evimdeki tesisatı kontrol edin diyorum. “Gerek yok, apartmanda elektrik kaçağı falan görülmüyor. Normal her şey” diyorlar.

Normali buysa, anormali nasıl olur aklım almıyor.

Bana birisi bu faturaların mantıklı bir açıklamasını yapabilir mi?

Buradan devletimize, UEDAŞ’ın yetkililerine soruyorum, benim bu mağduriyetimi kim giderecek?

Saygılar.
Meryem Karaş Aydın