Olay Gazetesi Bursa

Evsel atıkların geridönüşüme kazandırılması ve bilinçlenme (4)

Bu konuda bizim de gözlemlediğimiz ve olmasını beklediğimiz birkaç hususu burada belirtmek isterim. Geridönüşüm konusunda toplumda yeterince farkındalık ve bilinçlendirme yapılmadığı anlaşılıyor. Yerel yönetimlerin bu konuda da her zaman ki gibi öncülük etmesi gerekiyor.   İşe kaynağından başlamak gerekiyor sanırım. Yani, sistemin tüketicinin bulunduğu yerde başlaması önemli. Çöplerin ve geridönüştürülebilir atıkların kaynağında ayrıştırılması hem sistem […]

Bu konuda bizim de gözlemlediğimiz ve olmasını beklediğimiz birkaç hususu burada belirtmek isterim.

Geridönüşüm konusunda toplumda yeterince farkındalık ve bilinçlendirme yapılmadığı anlaşılıyor.

Yerel yönetimlerin bu konuda da her zaman ki gibi öncülük etmesi gerekiyor.

 

İşe kaynağından başlamak gerekiyor sanırım. Yani, sistemin tüketicinin bulunduğu yerde başlaması önemli. Çöplerin ve geridönüştürülebilir atıkların kaynağında ayrıştırılması hem sistem açısından hem de tüketici açısından kolaylık sağlayacak ve bilincin oluşturulmasına doğrudan katkı sağlayacaktır.

Örnek vermek gerekirse: Geridönüşüm kumbaralarının, konteynerlerinin, kutularının tüketicinin rahatlıkla ulaşabileceği yerlerde olması elzemdir. Her sokakta en az 3-4 tane çöp konteyneri bulunuyor. Bunların yanına konulabilecek atık kutuları tüketiciyi özendirecektir.

Bazı site ve apartman bahçelerinde görmekteyim, çöp konteynerinin yanında atık kutuları bulunmakta. Bunun tüm sokaklarda uygulanmaya konulması tüketici açısından daha cazip hale gelecektir.

Ancak bunların düzenli olarak gerek belediyeler ve gerekse özel sektör tarafından toplatılması önemli.

Çünkü, zaman zaman karşılaştığım manzaralardan biridir, geridönüşüm kumbarasının ağzına kadar dolduğu hatta çevresine taştığı halde aylarca öyle kaldığı.

Ya da bilinçli tüketicinin evde atıkları ayrıştırıp, poşetlere koyduğu, atık yağları kavanozlara toplayıp ancak bunları teslim edecek ya da bırakacak yer bulamadığı için en yakınındaki çöp kutusunun kenarına bıraktığına da şahit olmaktayız.

Bunun gibi birçok örnekleme yapmak mümkün.

Sonuç olarak;

Bu geridönüşüm projelerinin başarıya ulaşması için, öncelikle broşür, tanıtım vs. gibi kanalları kullanmak yerine, tüketicinin anında ulaşabileceği ortamlar hazırlamak, evinden çıkardığı atığı çöp kutusuna atar gibi, geridönüşüm kumbaralarına atabilmesi önemli. Tüketici bu işin en temel kaynağıdır ve çöpünü hemen elinin altındaki çöp kutusuna atmak ister.

Bugün dördüncüsünü yayımladığım, “Evsel Atıkların Geridönüşüme Kazandırılması ve Bilinçlenme” konulu yazıma göstermiş olduğunuz sabır ve ilgiden dolayı teşekkür ediyor, yetkililerin, konunun ilgililerinin ve okurlarımın dikkate alacağını umuyorum.

Saygılarımla.

Günay Yumruktay

 

İŞKUR otobüsü Bursa sokaklarında

 

​Çalışma Hayatında Milli Seferberlik kapsamında tüm yurtta dolaşarak İŞKUR faaliyetlerini tanıtan ve vatandaş ile mobil iletişim kurulmasını sağlayan İŞKUR otobüsü 24.4.2017 tarihinden itibaren 3 gün boyunca Bursa’da.

Bursalıların, geldiği günden beri yoğun ilgisiyle karşılanan İŞKUR otobüsü 3 gün boyunca şehrin çeşitli yerlerinde dolaşıp vatandaşla doğrudan iletişim kurmayı hedefliyor.