Merhaba. Yaşadığım bölgede sıkça kullanmak zorunda olduğum ve birçok kişinin kullandığı, kullanmak zorunda olduğu Eski Gemlik yolundan bahsetmek istiyorum.
Eski Gemlik yolu Heykel Saat Kulesi önünden başlayarak bir ip gibi Demirtaş yönünde giden İnönü Caddesi’nin halk dilindeki adıdır. Bu yol Bursa trafiğinde azımsanmayacak bir yük taşır. Ankara Yolu ile Yakın Çevre Yolu arasında kalan Hipodrum bölgesindeki trafik karmaşası ayrı bir sorundur, yakın Çevre Yolu ile Demirtaş arasında kalan bölümü ayrı bir sorundur. Hipodrum bölgesindeki trafik sorunu özellikle sabah ve akşam saatlerinde çıldırtan bir hal almakla birlikte hemen hemen günün her saatinde sıkıntı demektir.
Özellikle Hipodrum fırınının olduğu dört yol mevkiine yıllardır neden bir trafik lambası konulmadığını aklım almıyor. Trafik bu noktada her zaman sürücülerin bir korkulu rüyası oluyor. Dört bir yandan gelen araçlar trafiği kilitliyor ve bir curcuna yaşanıyor.
Bu yolun ikinci kısmı diyeceğim, yakın Çevre Yolu ile Demirtaş arasında kalan diğer bölüm ise özellikle eski çöplük ve arıtma tesislerinin olduğu bölümde, geçtiğimiz yaz yol kenarlarına bordür ve tretuvar yapılmaya başlanıldığında, artık yöneticilerin sorunu gördüğünü ve yolun bu bölümünü ele aldıklarını düşünmüştüm. Ancak yanılmışım. En önemli kısmı olan asfalt yenileme işlemi yapılmadı. Ancak söz konusu bölüm hiç asfalt kaplama olmadan stabilize bir tarla yolu olsa ancak bu kadar kötü olmaz. Bu yolda bir araç kullanıyorsanız yolun bu kısmında her çukurun, her tümseğin varlığını bir sarsıntı ile hissedersiniz. Bu sarsıntıyı hissetmek yetmez, özellikle sabah ve akşam saatlerinde trafiğin en yoğun olduğu zaman diliminde yolun asfalt kaplamasının bozukluğu üzerine bir de bu bozuk yolda araçlarını korumak için yolun iyi kısmını kullanmaya çalışan sürücüler nedeniyle her iki yönde de çift şeritli olan yolun, gidiş-geliş bir yol gibi sadece birer şeridinin kullanılmakta olduğunu görürsünüz.
Yolun Doğanevler ışıklarında Yeni Yalova Yolu’na dönüş kısmından sonraki Demirtaş’a kadar olan bölümü ise daha içler acısı bir durumda. Bu bölümde yıllardır bitmeyen bir altyapı çalışması sürüyor. Yol bu kısımda gidiş geliş birer şeritli yola dönüşüyor. Asfalt kaplaması ayrı dert, aydınlatması ayrı dert. Özellikle son yıllarda Demirtaş bölgesindeki hızlı yapılaşma sonrası trafik yükü bu bölümde çok büyük oranda arttı.
Sözünü ettiğim Eski Gemlik Yolu, yani İnönü Caddesi artık bu haliyle insanlara hizmet eden değil, insanlara işkence eden bir hale dönüştü. Bu yol artık çok trafik yükü alıyor. Bu trafik yükünü bu haliyle taşıyamıyor. Aslında bu yolun artık gidiş geliş şeklinde bölünmüş bir yol, bir bulvar olma zamanı geldi geçiyor.
Yakın zamanda yapılan ve dikkatimden kaçmayan bir çalışmadan söz edeyim. Bu yolu kullananlar bilirler. Özellikle Hipodrum minibüslerini kullananlar Yıldız Evler üstgeçidini iyi bilirler. Bu üstgeçidin olduğu derenin sol kıyısında Doğanevler tarafında yer alan 3. Pazar Sokak isimli neredeyse hiç kullanılmayan bir yol geçtiğimiz günlerde asfaltlandı. İddia ediyorum bu yol gün içinde 20 araç tarafından bile kullanılmıyor. Bu yola harcanan asfalt en azından İnönü Caddesi’nin bozuk kısımlarının tamiri için kullanılsaydı eminim bir faydası olurdu.
Özellikle bu şehri yönetenlerin, bu yazıyı okumalarını soruna bir çözüm bulmalarını rica ediyor ve öneriyorum.
Saygılarımla.
Ayhan GÜNDOĞAN
BURULAŞ’a BUKART için bir öneri
Günay Bey, ben Hamitler Mahallesi’nde ikamet eden bir vatandaşım. BURULAŞ yetkililerine iletilmesine yardımcı olabileceğinize inandığım bir mesele hakkında sizden ricam olacak..
Aylık abonman kartları mevcut sistemde tam abonman 175 TL ücret ile 160 biniş uygulaması var. Günlük 4 vesayet ile iş-ev seyahati yapıyorum. Dolayısıyla benim aylık biniş hakkımın yarısını kullanıp diğer yarısını yakıyorum. Önerim biniş hakkının 100 adet ve fiyatının ona göre uygun olarak ayrıca bir kart seçeneğinin sunulmasıdır. Emin olun benim gibi birçok insan var bu durumdan mustarip olan. Sesimizi yetkililere ulaştırırsanız sevinirim. İyi çalışmalar dilerim.
Faruk Baysal