Manyas ilçesine bir etkinliğe giderken Mudanya istikametinde Geçit otoyol bölgesinden girip, Bursa-İzmir yoluna kavşaktan girişte ve çevresinde karşılaştığım çirkinliğe değinmek istiyorum. Burada taş ocaklarıyla yaratılan çevre rezaletiyle kirliliği doğrusu içimi ürpertti. Doğanın adeta yokedilmesi ve buna seyirci kalınması anlaşılır gibi değil.
Bu güzergahtan yabancı turistler de geçmekte ve ayıba yakından tanık olmakta. Onların da düşünce ve izlenimlerinin olumlu olacağını söylemek herhalde mümkün değil. Durum böyle iken Çevre İl Müdürlüğü acaba ne yapmaktadır diye insan düşünmeden edemiyor. Müdürlüğün bu görüntüden haberi olmaması mümkün değil. Şayet haberi yoksa zaten söylenecek söz de yoktur.
Yalnız bir anekdota burada yer vermeden geçemeyeceğim. Bursa Kent Konseyi’ nde gönüllü iken bir toplantıya davet edilen Çevre Müdürlüğü görevlilerine çevreyle ilgili olumsuzlukları içeren fotoğraflar ve deliller sunulmuş, sorunlar anlatılmıştı. Konu Bursa çevresinde bir mermer işletmesinin yaydığı mermer parçaları ve tozlarının dere yatağını doldurması ve benzer diğer sorunlardı. Ne gariptir ki Çevre Müdürlüğü görevlileri bu sorunlardan hiç haberleri olmadığını itiraf etmişlerdi.
Yakın zamanda ise Bursa çevresinde çevre sorunlarıyla ilgili olarak Bimar kanalıyla Çevre Bakanlığı’ na yolladığım yazım cevaplanmadı, halen bekliyorum.
Kemal BAŞEREN
İletişimde teknik eleman sıkıntısı
Kurumsal niteliği tartışılmaz olan Turkcell’ de telefonumun bir işlemi konusunda yaşadıklarım beni hayal kırıklığına uğrattı. Akıllı telefonumu formatlattıktan sonra önceden yedekleme yaptırdığım rehberi haliyle geri çağırmak hasıl oldu. Heykel’ de ardından Kent Meydanı’ nda AVM’ de başlayıp aynı meydanda Turkcell Bayii ile Genpa’ da devam eden sonuçsuz girişimler Fomara’ da bitti. Hepsinde de aynı yaklaşım: “Yedekleme cihazımız çalışmıyor, başka yere bakın.” Tam bir baştan savma tutum. Oysa herbirinde içeri girerken öyle güzel karşılıyorlar ki. Ama telefon almak için değil teknik bir destek almaya geldiğinizi öğrenince hemen tavırlar değişiyor ‘ ben bilmem, kimse de anlamaz’ sözü üstü kapalı ifade ediliyor. Telefonu satın aldığınız yere de gitseniz durum değişmiyor. En son uğradığım Fomara’ da da aynı ‘ yedekleme cihazı çalışmıyor’ muamelesini görünce dayanamayıp ‘yahu içinizde telefondan anlayan biri yok mu?’ dedim. İrem adlı yaka kartı taşıyan görevli ‘abi bir dakika’ diyerek, bilgisayarın başına geçti, yedeklenen rehberimi üç dakikada telefonumun ekranına taşıdı… Turkcell’e 15 yıllık abonesi olarak tavsiyem sadece satış elemanı bulundurmayın, teknik donanımlı elemanlara da yer verin. Satış sonrası hizmet ve müşteriye yardım da önemsenmeli. Ve de teşekkürler İrem.
MY
Sokağımız 4 yıldır karanlıkta
Nilüfer Ertuğrul Mahallesi 128. Sokak’ ta 300 haneli bir sitemiz var. Belediye yol, kaldırım ve park ihtiyacımızı karşıladı. Ancak UEDAŞ 4 yıldan bu yana sokağımıza tek bir aydınlatma direği dahi dikmedi. Yaptığımız tüm başvurulara ise olumlu ya da olumsuz bir yanıt alamadık. Büyük bölümü çalışan sokak sakinleri özellikle bayanlar gece sokaktan geçerken tedirginlik duymaktalar. UEDAŞ’ ın bizi çektiğimiz bu sıkıntıdan kurtarmasını ve sokağımıza yeterli aydınlatmanın sağlanmasını istiyoruz.
Rasim BEKCAN