Olay Gazetesi Bursa

Çamlıca’nın ulaşım çilesi

Yıllardır Çamlıca Mahallesi’nde oturuyoruz. Mahallemiz giderek gelişiyor ve nüfusu artıyor, ulaşım sıkıntımız da azalacağı yerde giderek büyüyor. Daha önce mahallemizden Heykel yönüne giden 2 belediye otobüsü vardı (2-E ve 2-B). Son yerel seçimlerin ardından 2-B otobüsünü kaldırdılar. Biz Çamlıca Mahallesi sakinleri tek otobüse (2-E) mahkum kaldık. 2-E de Heykel’e çıkmıyor. İşe ve okula giden yüzlerce […]

Yıllardır Çamlıca Mahallesi’nde oturuyoruz. Mahallemiz giderek gelişiyor ve nüfusu artıyor, ulaşım sıkıntımız da azalacağı yerde giderek büyüyor. Daha önce mahallemizden Heykel yönüne giden 2 belediye otobüsü vardı (2-E ve 2-B). Son yerel seçimlerin ardından 2-B otobüsünü kaldırdılar. Biz Çamlıca Mahallesi sakinleri tek otobüse (2-E) mahkum kaldık. 2-E de Heykel’e çıkmıyor. İşe ve okula giden yüzlerce kişi sabahları Timurtaşpaşa durağından Setbaşı’na kadar yürümek zorunda kalıyor. Ayrıca bu otobüs de saatte bir kalkıyor. Çamlıca ve Odunluk Mahallesi yetmiyormuş gibi Doburca’nın da tüm sokaklarında dolaşıyor. İşin garibi ne inen var ne binen, zaman kaybı oluyor, Devlet Hastanesi’ne çıkıyor. Normalde 20-25 dakikada Timurtaşpaşa durağına gelirken şimdi 2-E ile buraya ulaşmamız 1 saati geçiyor. Bu kentin yöneticileri hem bize ‘mecbur kalmadıkça özel araçlarınızla trafiğe çıkmayın’ diyorlar hem de toplu taşımadan yararlanmamız için ellerinden gelen engeli koyuyorlar. Bizi saatte bir gelen, çoğunlukla saatinde de gelmeyen tek otobüse mahkum ederek ne yapmak istiyorlar? Sabahları okula, işe gidenler adeta eziyet çekiyor. Çamlıca Mahallesi sakinleri olarak artık sabrımız kalmadı. Büyükşehir Belediyesi yetkililerinden ulaşım sorunumuza acil çözüm getirmelerini bekliyoruz. Sorunumuzu defalarca muhtara aktardık ama o da bizi Büyükşehire yönlendirdi. Biz defalarca Büyükşehir Belediyesi’ne dilekçe verdik yeni otobüs hattı için, ancak sesimizi duyan yok. Bu kadar mı zor? En azından sabah işe ve okula gidiş saatleri ile akşam dönüş saatlerinde Çamlıca Mahallesi ile Heykel arasında hat konulsa biraz olsun sorunumuz çözüm bulur.

Mahalle sakinleri

 

Maden OSB Orhaneli’ye ihtiyaç

 

Madenlerin işletilmesinin engellenmesi yerine gerekli bilimsel inceleme yapılarak insan ve çevrenin zarar görmesini engelleyecek önemlerle çalışması sağlanmalı. Dağ yöresinde bundan 20 yıl önce toplam 180 bin nüfus varken tarım, orman ve hayvancılığın geçimi sağlayamaması nedeniyle şu an toplam nüfus 50 bin civarındadır. Bu da çok geniş arazilerin atıl kalmasına sebep olmaktadır. Maden işletilmesi emek yoğun bir çalışma olduğundan Maden OSB’nin kurulması ters göçü başlatacak, şehirlerde yaşayan insanlar bölgeye tekrar yerleşecektir. Bu ters göçle aynı zamanda bölgede atıl duran tarım arazilerinin işlenmesi sağlanacaktır. Ancak nihai ürüne gidebilecekler işletmeler kurulursa istihdamda üretim de sürekli olacaktır.
Murat Üregen

 

Durak dışı yolcu alınır mı?

 

30.01 2016’da saat 14:00’te Fatih Sultan Mehmet Bulvarında trafikte seyrederken o hatta çalışan sarı renkli otobüs önüme geçti yol verdim. Daha sonra otobüs durağına geldiğinde yine durağa yanaşmadan yolcu aldı. Bekledim sabırla, uzun süre bekleme yapınca solundan geçmeye çalıştım bu sefer üzerime kırdı. Burulaş’a soruyorum bu şöförlerin eğitimini kim veriyor, bir belediye çalışanı bu şekilde hareket edebilir mi ? Lütfen şoförlerinizi uyarın otobüs durağından yolcu alsınlar, hızlarına, sürüş kurallarına dikkat etsinler.  Ayrıca Burulaş ulaşım hattınıza ulaşmak da bir mesele. Ortalama 1 saat içinde mi size ulaşacağım? Beklerken şikayetçi olacağım otobüsün plakasını unuttum.

Serkan Acı