BURULAŞ toplu ulaşımda vatandaşa hizmet anlamında büyük kolaylıklar getiriyor.
Mesela, önce duraklara, durak ismi ve bir kod numarası olan kırmızı etiketler yapıştırdı.
İnteraktif çalışan mobil uygulama ile kırmızı etiketli durak ismini veya kod numarasını girdiğinizde beklediğiniz otobüsün nerede olduğunu, kaç dakika sonra bulunduğunuz durakta olacağını gösteriyor(du).
Gayet güzel, vatandaş için çok kolaylaştırıcı bir uygulama(ydı).
Ancak, ne zaman sonra bu uygulama ya değişti ya da güncellendi, bu özellikler maalesef kullanılamaz hale geldi.
Bulunduğunuz durakta, cep telefonunuzdan mobil uygulamaya giriyorsunuz, durağa gelecek otobüs bazen var, bazen yok.
Demem o ki, bu yeni uygulamada bazı aksaklıklar mevcut.
Eski uygulama online olarak anlık bilgilendiriyordu.
Mevcut mobil uygulamasını telefonumdan silmeyi bile düşünüyorum artık.
Baştan vatandaşa çok büyük bir kolaylık sağlayan program şu an işimize yaramıyor.
BURULAŞ yetkililerinin dikkatine sunuyor, en kısa zamanda BURULAŞ’ın mobil uygulamasının gözden geçirilerek işe yarar hale getirilmesini rica ediyorum.
Bir diğer konu da, BURULAŞ otobüslerinde hep dikkatimi çekmiştir.
Her otobüste iki tane ekran vardır.
Bu ekranların neden konulduğunu, ne işe yaradığını bilmiyordum.
Son zamanlarda bir iki tane otobüste bu ekranların çalıştığına ve ne işe yaradığını gördüm.
Online olarak hangi durakta olduğunuzu ve güzergâhınızı görebiliyorsunuz.
Öte yandan, Bursaray’daki gibi sesli olarak da hangi otobüs durağına geldiğinizi duyabiliyorsunuz.
Bunlar kentimiz için güzel şeyler.
Ancak, neden yaygınlaştırılamıyor acaba bu uygulamalar?
Bu güzel hizmetlerin daha da aktif hale gelmesi dileğiyle, tüm hizmetler için teşekkür ederim.
Bir vatandaş
Karacabey’deki altyapı çalışmaları
Ancak, BUSKİ’nin denetim elemanlarını pek göremiyoruz sahada.
Şöyle ki; Aylardır kapanmayan içi mıcır dolu, oyuk hale gelmiş, bazen tümsek oluşmuş kazılı yollar var.
Yollara boru döşendiği halde evlere bağlantı yapılmayan çok yer var.
Özellikle kazılarda o kadar çok yol ve kaldırım zayiatı yapılıyor ki, görmeniz için size bir kaç örnek foto yolladım.
Binalara tali bağlantılar için 30-40 cm genişlikte kazılarak döşenecek 5 cm’lik plastik boru için bazı yerlerde 1- 1,5 metre genişliğinde kaldırım kırılıp, betonlar zeminlere zarar veriliyor.
Boru döşemesi bitince üstleri betonlanmıyor, kazılı alanın üzeri çakıl doldurulup bırakılıyor.
Kazı sonrası ıslah edilmeyen berbat olan sokaklar fazla toz kalkmasın diye bir de su tankesi ile birkaç kez ıstatılıyor.
Bu defa da çamur oluyor. Çamur olunca da araçlar bu çamuru diğer sokaklara taşıyor.
Oysa şebeke yenilemesi için bir sokağa girildiği zaman o sokak bitirilir 3-5 gün içinde üzeri kapatılıp tertemiz sokak teslim edilir sokak sakinlerine.
Karacabey’de alışıla gelmeyen bir altyapı yenileme yöntemi uygulanıyor.
Bir de bu sıkıntı şehir merkezinde yollar çamurlu tarla yoluna dönüyor.
Mehmet Çekmez