Merhaba; 29 Nisan’da başıma gelen bir olay sonucu mağduriyet yaşadım. Olay şuydu;
10 dakika geç kalan otobüse binerken şöföre otobüsün geç kalışının sebebini sorduğum için şoför tarafından ağır küfür ve hakaretlere maruz kaldım ve neredeyse (yolcular engel olmasaydı) darp ediliyordum.. Bu durumu ilgili tüm birimlere şikâyet ettim fakat gelen cevap şoförün geç kalış sebebini açıklamaya yönelikti şoförün tepkisini açıklayan yönde değil. Elbette herhangi bir yaptırım da uygulanmadı. Hatta şoför savcılığa bile gelmedi.
Oysa ben şoförün gösterdiği haksız hadsiz tepkiyi şikâyet ederken ses ve görüntü kaydı olduğunu sanıyordum o sebeple de şahit arayışına girmedim otobüste ve şikâyetimde de özellikle kamera kaydı istensin demiştim. Otobüste kamera yok denmiş ve delil olmadığı için mağduriyetimi ispat edemedim. Şoför üstelik bir de benim de kendisine hakaret ettiğim iddiasında bulunup iftira atarak kendi durumunu örtbas etmek adına bir de şikâyetçi olmuş. Oysa BURULAŞ’ın toplu taşıma yönetmeliğinde ses ve görüntü kaydı zorunluluğu isteniyor güya şoförlere de iletişim ve öfke kontrolü eğitimleri verildiği yazıyor.
BURULAŞ’a ait tüm otobüslerde ses ve görüntü kaydı yok maalesef. Bu da ses ve görüntü kaydı olmayan otobüslerde yolculuk yapmayı güvensiz hale getiriyor. Çünkü 29 Nisan’da otobüste başıma gelen olay dolayısıyla şikâyetim sonucu savcılığa intikal eden dosyamla ilgili delil olmadığı için uzlaşma imzalamak zorunda kaldım.
Saygılarımla.
Teşekkür ederim
Ayşe S.
Gürültü kirliliğine kim dur diyecek?
İşim gereği birçok şehir gördüm ama Bursa dışında hiçbir yerde bu tür rahatsız edici eylemlere denk gelmedim. Bu sorumsuzlukların ve rahatsızlığın caydırıcı cezalarla sonlandırılmasını Yeşilova, Altınova, Küçük Balıklı mahallesinde yaşayan vatandaşların da huzurlu bir ortama kavuşmasını ortak mahalle halkı olarak istiyoruz. Şu trafik magandasının yarattığı gürültü kirliliği bitsin artık…
Altınova Mahalle sakinleri
Metroda ve otobüslerde klimaların bir ayarı yok mudur?
Bursaray ve sarı otobüslerde klima sistemi nasıl işliyor, nasıl çalışıyor hâlâ çözemedim.
Gün içinde sürekli metroyu da, sarı otobüsleri de kullanıyoruz.
Metroya biniyorsunuz (klimalı olanına denk gelirseniz tabii ki) klima sonuna kadar açık. Hele sabahın erken saatlerinde buz gibi içerisi. Kaç defa bu yüzden hasta oldum. Bunun bir orta kararı yok mudur? Bunun inisiyatifi kimdedir? Bir standardı yok mudur bu işin?
Sarı otobüslere biniyorsunuz, bunlarda da klima var, ama şoförün keyfiyeti herhalde açmıyor. Hele bu sıcaklarda tam bir işkence. Hiçbir orta bir kararı yok. Yaz geldi, ramazan geldi.
BURULAŞ yetkililerinden rica ediyoruz, metroda ve sarı otobüslerde klima sorununu bir çözün artık. Yolculuk işkenceye dönüşmesin.
Saygılarımla
Bir okur