Uğur Mumcu Bulvarı üzerinde İstasyon Camii ile Altınşehir Raylı Sistem İstasyonu arasındaki karayolunun gidiş-geliş istikametlerinde art arda gelen keskin virajlarda ortalama her gün en az 1 trafik kazası meydana gelmektedir. Bazen bu sayının 2-3-4’e kadar çıktığına şahit olmuşumdur.
Kazalarda araçlar ya yaya kaldırımlarını aşıp raylı sistemin duvarlarına, ya aydınlatma direklerine çarparak durabilmekte ya da yolun diğer tarafındaki korkulukları aşarak dereye düşmektedirler. Sonrası da malum, vatandaşlar, trafik ekipleri, itfaiyeler, ambulanslar vs. ile oluşan sonucu en asgari kayıplarla atlatmaya çalışmak. Önleyici tedbirler almak yerine izleyici kalıp, sonradan oluşan kötü sonuçları asgariye indirmek için seferber oluyoruz. Bu seferberliği neden en başında göstermiyoruz. Eminim ki maddi kayıpların yenileme bedeliyle, bu bölge basit ve etkili önleyici tedbirlerle donatılabilir.
Bu konudaki önerilerim için ilgili tüm kuruluşlara yazılı ve sözlü müracaatlarım oldu. Ya bu bölgedeki derenin üzeri kapatılarak, kazalara sebep olan yoldaki virajlar düzeltilip kesin çözüm üretilmeli ya da gidiş-geliş her iki yönde sürücülerin dikkatini çekecek çok sayıda “YAVAŞ” yazılı ve yanıp sönen flaşör takılmalıdır. Bugüne kadar oluşan trafik kazalarında, gerek araçlardaki sürücü ve yolculardan gerekse yolda yürümekte olan masum yayalardan bir can kaybının olmaması maddi ve manevi oluşan kayıpların tek olumlu sonucudur.
Bu kez de köşeniz aracılığınızla iletmek istiyorum ki, lütfen bir can kaybı yaşanmadan, yetkililer bu bölgedeki kazlara karşı önleyici tedbirleri tamamlamış olabilsinler. Yoksa her gün birilerinin canları yanmaya devam edecektir.
Cem ÜYLÜ
Metro istasyonunda sıcak hava
Çok sık kullandığım Şehreküstü metro istasyonu merdivenlerinden girerken uzunca bir süredir hayli sıcak bir hava rüzgarı ile karşılaşıyordum. Girişteki pastacı, börekçi, kuruyemişçi ocakları çalıştığından, pişirme yaptığından sıcaklığın bu nedenlerden kaynaklandığını düşünürdüm. Metro istasyonu alt katının da, metroyo binilen yerinin de, sıcak olduğunu farkettim (klimalı ve kliması çalışan trenden inerken de sıcaklık, fark ediliyor). Bana herhalde sıcak geliyor derken yelpazelerle serinleyen bayanları bu yerde gördüm. “Demek ki sadece ben istasyonda sıcak hissetmiyormuşum” dedim.
Geçmiş senelerde bu kapalı metro istasyonları serindi. Havalandırma sistemleri mi bozuldu? Yer altı, toprak sıcaklığı mı fazlalaştı ? Gelen giden tren,vagon vs. rüzgarı ile istasyonun belirli yeri geçici serinlemektedir. Bu konuda aydınlatılırsak sevinirim.
Kemal BAŞEREN
Kayapa’ da ulaşım çilesine cevap
Olay Gazetesi 14/08/2015 tarihli Söz Sizde Köşesi’nde, “Yol çalışması ulaşımı aksattı” başlıklı yazı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.
Kayapa Toki ile Kayapa arasındaki çalışmalar nedeniyle yol kullanılamadığından geçici bir süre için B/33 hattında çalışan araçların son durağı Kayapa Toki yerine Kayapa olarak değiştirilmiştir. Çalışmalar tamamlandığında bu hatta hizmet veren araçlar güzergahına geri döneceklerdir. Bu süre boyunca Kayapa Toki’de ikamet eden yolcular B/33-K hattı ile aktarma noktalarına geldiğinde Bursaray veya diğer lastik teker araçlara aktarma yaparak çok sayıda noktaya ulaşabilmektedirler.
Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.
Büyükşehir Belediyesi
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü