Olay Gazetesi Bursa

Akıllı kart yüklemede yaşananlar

Akıllı kartıma TL yükletmek için bayramın ikinci günü Y. İhtisas Hastanesi metro istasyonuna gittim. Çok kalabalıktı, yükleme yapıldı, para ödendi, aceleden paramın üzerini almayı unutmuşum. İnsanlık hali, farkına vardığımda dönme şansım yoktu. Dönüşte uğrar alırım diye düşündüm. Nasıl olsa kameradan para üstü almadığım belli olur, sorun kalmazdı. Durumu anlatmak için yükleme yapılan bölüme geldiğimde bir […]

Akıllı kartıma TL yükletmek için bayramın ikinci günü Y. İhtisas Hastanesi metro istasyonuna gittim. Çok kalabalıktı, yükleme yapıldı, para ödendi, aceleden paramın üzerini almayı unutmuşum. İnsanlık hali, farkına vardığımda dönme şansım yoktu. Dönüşte uğrar alırım diye düşündüm. Nasıl olsa kameradan para üstü almadığım belli olur, sorun kalmazdı.

Durumu anlatmak için yükleme yapılan bölüme geldiğimde bir çok hayal kırıklığı yaşadım. O bölümde kamera olmadığını, elemanlarının yeni olduğunu, kasa hesaplamayı bilmediklerini, acemi oldukları için bu gibi durumlarla çok karşılaştıklarını ama kanıtlama şanslarının zor olduğunu ifadelerinden öğrendim. Sonunda sorumlu ben oldum.

Türkiye’ nin en pahalı ulaşım ücretinin uygulandığı metroya bir kamera takılamıyor. İşi bilmeyen elemanlar oralara hiç bir eğitim verilmeden oturtuluyor. Bir sorun olduğunda sorumlu vatandaş.

Hangi yetkili birime gittiysem bu konuda derdimi anlatmaya, hep bir baştan savma çabaları. Herkes telefon numaramı alıyor ‘biz size ulaşacağız’ diyerek. Sonrasında ne arayan var ne de soran. Anlaşılan müşteri mağduriyeti pek de önem taşımıyor.

Sezgin ÇAM

 

Kahvehanelerin yarattığı rahatsızlık
 

Hamitler Mahallesi’ nde oturuyorum. Kahvehanelere kim ruhsat veriyor belli ama neye göre veriyor onu bilmiyorum. Her sokakta 2 ya da 3 kahvehane var. Sokağa yayılıp oturanlar mı magandalar gibi bağırmaları mı dersiniz, evimizde huzur içinde kalamaz olduk. Ne cam kapatırlar ne kapı. Anlaşılan denetim de yok. Saldım çayıra Mevlam kayıra mı? Polisi arıyoruz gelip gidiyor. Ramazan boyunca sahura kadar, diğer günler 1′ e kadar açıklar. Ne olacak böyle bilmiyorum. İlgili makamları göreve davet ediyorum.

İsminin yayımlanmasını istemiyor

 

Koltuk yerindeki farklılık gemi değişmesinden
 

Olay Gazetesi 17/06/2015 tarihli Söz Sizde Köşesi’nde, “ BUDO koltuk seçimlerine düzen getirmeli “ başlıklı yazı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.

BUDO mobil uygulamasında koltuk seçimi seçeneği yoktur. Çoklu bilet alımlarında sistem koltukları otomatik olarak verir. Konuyla ilgili iyileştirme çalışmaları devam etmekte olup, çoklu bilet alımlarında koltuk seçmek isteyen yolcuların web sitesini kullanması önerilir.

Bununla birlikte; BUDO Taşıma Kurallarında yer alan,“ Md.2.5 Ulaşımla ilgili teknik sorunlar veya yolcu güvenliğinin gerektirdiği hallerde ulaşım aracını değiştirme hakkı saklıdır” maddesi gereğince seferde çalışması planlanan deniz otobüsü çeşitli nedenlerle değişebilmektedir. Gemilerin oturma planındaki farklılıklar nedeniyle, koltuk numaralarının yerlerinde de farklılık olmaktadır.

Bu durumda yolcularımızın mağdur olmamaları için gemi personeli, yolcuların yerleşimi için yardımcı olmaktadır.

Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.

Büyükşehir Belediyesi
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü