Olay Gazetesi Bursa

Zeytinde kritik dönem

Vatandaş yılın ilk altı ayında en fazla harcamayı gıda için yapmış. Yurtiçinde yapılan toplam 740 milyar liralık harcamanın 190,8 milyar lirası gıdaya gitmiş. Yani gıda ürünleri vatandaşın bütçesinde başaktör konumunda. Haliyle yerli üretimin öne çıkması gereken bu hassas sektörde… Hem üreticiyi hem de tüketiciyi memnun etmek… Ülke çıkarları açısından birinci derecede önem taşıyor. Çünkü çiftçiye […]

Vatandaş yılın ilk altı ayında en fazla harcamayı gıda için yapmış.

Yurtiçinde yapılan toplam 740 milyar liralık harcamanın 190,8 milyar lirası gıdaya gitmiş.

Yani gıda ürünleri vatandaşın bütçesinde başaktör konumunda.

Haliyle yerli üretimin öne çıkması gereken bu hassas sektörde…

Hem üreticiyi hem de tüketiciyi memnun etmek…

Ülke çıkarları açısından birinci derecede önem taşıyor.

Çünkü çiftçiye hakettiğini vermek kadar…

Vatandaşın cüzdanını korumak da önemli!

Ancak, işletmecilik açısından hiç de kolay olmayan bir denge bu.

Bırakın şirket olmayı üretici birliği dahi olsanız…

Kar elde edip, pazarınızı inovatif biçimde geliştiremezseniz yok olur gidersiniz!

Kısacası tarım ve tarıma dayalı gıda sektöründe…

Çok ince ayarlarla çalışıp işletmecilik performansını yüksek tutarak…

Tüm tarafların çıkarlarını dikkate almak milli menfatlerimiz arasındadır.

Son yıllardaki çizgisiyle bu işi başaran…

Türkiye’ye örnek bir kurum var Bursa’da!

Zeytin üreticisinin güçbirliğini yansıtan Marmarabirlik

Tüm Marmara’nın zeytinine yön vermekle kalmıyor.

Dünya pazarlarında etkin biçimde rol alarak ülkemize döviz kazandırıyor.

Neticede hem zeytin üreticisi hem de tüketici kazançlı çıkarken…

Türkiye ekonomisini güçlendiren bir performans sergileniyor!

Nasıl mı?

Marmarabirlik Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşlarını gösteren İSO 500 listesinde 382. sıraya çıkmış durumda.

Bursa’nın ilk 250 firma sıralamasındaysa 46. sırada bulunuyor.

Peki bu performansın sırrı ne?

Bu soruyu yönelttiğim Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa, yaptıkları stratejik planlamanın…

Adım adım Türkiye ve dünyada uygulanmasıyla başarıya ulaştıklarını söylüyor.

“Kurumumuz gerçekçi rekolte tahminleri, beyanlardaki bağlayıcılığı…

Ve özsermayesiyle ortaklarını mağdur etmeyen alım politikası yanında…

Ar-Ge yatırımları, ürün çeşitliliği ve fiyat politikası eksenindeki satış startejisiyle başarı çıtasını her geçen gün yükseltiyor”.

Ve bu anlamda kritik bir dönemin daha gelip çattığına dikkat çekiyor Hidamet Asa.

“Üreticilerin teslim edeceği zeytin miktarına yönelik beyanname kabullerine 22 Eylül Perşembe günü başlıyoruz.

Bu kritik süreç 24 Ekim’e kadar devam edecek”.

 

Beyanlar niye bu kadar önemli?

 

“Rekolte beyanları fiyatlandırma politikamız için büyük önem taşımakta.

Çünkü sezonu kapsayan tüm planlamamız bu beyanlara göre gerçekleşiyor!

Hatalı bildirimler veya taahhütlerin yerine gelmemesi

Hem fiyatlandırmayı hem de üretim sürecini olumsuz etkileyebiliyor”

Kısacası üreticinin sağlıklı beyanı tüm sektör…

Hatta genel ekonomi açısından bile çok önemli bir fonksiyona sahip!

Bu nedenle bu yıl bol ürün olacağına dikkat çeken Başkan Asa…

Israrla gerçekçi beyan uyarısı yapıyor.

“Kota konulup konulmamasını belirleyen ortaklarımızdır.

Gerçekçi beyanda bulunulması bu nedenle de öne taşıyor.

Bu sayede herkes kazançlı çıkacaktır.”.

2016-2017 döneminde yağlık zeytin de alacak olan Marmarabirlik her kalibreden 50 bin ton civarında ürün almayı hedefliyor.

Ancak, Hidamet Asa geçen yıl toptan dökme zeytinyağı fiyatlarının 18 liradan 11 liraya düşmesinin…

Zeytin alım fiyatı üzerinde etkili olacağının da altını çizdi.

Üreticinin sigortası olan Marmarabirlik’i zarar ettirmemek için…

Çok hassas bir alım ve fiyatlandırma politikası izlemek zorundayız.

Ve elbette bunu yaparken kredi kullanmadan… Özsermeye ile üreticiyi mağdur etmeden bu adımlar atılacak”.