Olay Gazetesi Bursa

Zeytin piyasasında neler oluyor?

Rekolte beyan dönemi 20 Eylül’de başlıyan zeytin piyasasında vaziyet nasıl? Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa ile piyasayı ve kurumsal çalışmaları değerlendirdik. Öncelikle yeni kampanya dönemine ait stratejiye bakalım. “20 Ekim’de sona erecek beyanlar sonucunda üyelerin arz tablosunu netleştirmiş olacağız. Marmarabirlik olarak 50 bin tonluk bir alım yapmayı hedefliyoruz”. Peki fiyat ve ödeme konusunda durum nasıl? “Nakit […]

Rekolte beyan dönemi 20 Eylül’de başlıyan zeytin piyasasında vaziyet nasıl?

Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa ile piyasayı ve kurumsal çalışmaları değerlendirdik.

Öncelikle yeni kampanya dönemine ait stratejiye bakalım.

“20 Ekim’de sona erecek beyanlar sonucunda üyelerin arz tablosunu netleştirmiş olacağız.

Marmarabirlik olarak 50 bin tonluk bir alım yapmayı hedefliyoruz”.

Peki fiyat ve ödeme konusunda durum nasıl?

Nakit sıkıntımız yok.

Geçen yılın üzerinde fiyat gerçekleşmeleri olacak!

Ancak gerçekçi fiyatlar öne çıkacak. Yani çok yüksek beklentiye de girmemek gerekiyor”.

Gerçekçi fiyat derken enflasyon gerçekleşmelerinin Türkiye için önemli bir gösterge olduğunun altını çiziyor Hidamet Asa.

Ödemelerde ise kurumsal başarının getirdiği özkaynaklar öne çıkcak!

“Satışları ve kararlılığı artırarak finansal gücümüzü de yükselttik.

Böylece yükselen katma değer üreticinin daha fazla yanında olunmasını sağladı.

Neticede özkaynaklarımızla alımları rahatlıkla finanase etmemiz söz konusu”.

Diğer desteklerle beraber haziran ayı itibariyle dağıtılan 17 milyon liralık kar payını da dikkate aldığımızda…

Kurumsal performansın ulaştığı noktayı anlamak kolaylaşıyor.

Yani önceki yıllarda kotalarla ürün almak konusunda ayak direten bir kurum…

2010’dan itibaren gelen stratejik adımların sonucunda yüksek miktarlarda ve kotasız alım yapacak güce ulaşmış demektir.

Ancak Başkan Asa’nın kaynak kullanımı konusunda net bir mesajı var!

“Bazı beklentilerin aksine özkaynakların sağlıklı biçimde kullanılması şart.

Özkaynakların bonkörce harcanmasına karşıyım.
            Bu nedenle doğru yerde ve doğru zamanda özkaynaklarımızı kullanacağız”.

Hiademet Asa’nın en temel hedefin bugünden ziyade geleceğin planlanması.

Biz bugünün, bu yılın hesabını yapmıyoruz.

Marmarabirlik’in geleceğinin hesabını yapıyoruz. Geleceğini planlıyoruz”.

Yarına bugünden yapılan yatırımlarla hazırlanmanın öncelikli gündem maddeleri arasında yer aldığına dikkat çeken Başkan Asa…

Atılan adımlar sonucunda 2023 hedefine 2018 ulaşacakları müjdesini verdi.

“2023 hedefleri çerçevesinde 500 milyon TL net ciro hedeflenmişti.

Bu yıl 430 milyon lira net ciroya ulaşacağımız görülüyor.

Dolayısıyla 2018 yılında 2023 hedefimize ulaşabileceğimizi öngörüyoruz.”

 

Yatırımlar hız kazanıyor

 

Marmarabirlik içte ve dışta yeni yatırımlarla hızını artırıyor.

Örneğin zeytinci için de büyük önemi olan depolama tesisileri.

“2010’dan bu yana 20 bin tonu aşan depolama tesisi kapasitemiz çok yakında ihalesi yapılan 5 bin tonluk projeyle tırmanışını sürdürecek.

Toplam kapasitenin kısa zamanda 30 bin tonlara ulaşması söz konusu.”

Marmarabirik tarafından işlenen yeşil zeytin için İPA projesi de gündemde.

“Avrupa Birliği’nden 10 milyon Euro destekli 20 milyon Euro’luk lisanslı depoculuk projesi için gözler Brüksel’de!

Ayrıca Almanya‘nın Köln Belediyesi’nden çok uygun koşullardaki 4 bin metrekarelik arsa üzerinde yüksek kapasiteli bir depolama tesisi kurulacak. Hatta işleme tesisinin yapılması dahi gündemde”.

Asa ve ekibi Türkiye’de bir ilki de başarmayı hedefliyor.

“Otel, restaurant ve yurt benzeri hizmet alanlarına dönük kama değerli ürün için kolları sıvadık.

Doğrudan sofraya hitap eden mekanlar için 20 gramlık ambalajda ürün sunmak üzere çok ciddi bir makine yatırımı gerçekleşmek üzere. Böylece Marmarabirlik Türkiye’de bir ilke imza atmış olacak”.